Cinnas "debut"
Cinna har förvisso gjort det förr men debut med nya ryttaren Fanny. Igår, på Heda Ridklubb, LC och LB. Eller som det nu heter, 0,90 m och 1,00 m.
I LC startade de i mitten och gick dubbelnolla och tog ledningen. En ledning de höll klassen ut. Det blev alltså seger i debuten 
Marginalen till tvåan var 1,6 sekunder och till trean 3,7 sekunder. (Osv, ganska stora avstånd blev det.)
Segertäcke var det dessutom i klassen så Cinnas garderob utökades ytterligare.
I LB:n var nog både ponny och ryttare lite omtumlade så det blev ett litet pet. Ändå bara 0,2 sekunder från prispallen så det var klart godkänt ändå.
Hela dagen var det trist väder med mycket snö och blask och kyla. Skönt då att det går bra, då orkar man lite mer
(Allt det här är egentligen andrahandsuppgifter, jag och Jennifer roade oss i Gbg och hade full koll på tävlingar både live och via mobil ;) )
Nästa helg är det tävling på hemmaklubben, regional LC och LB. Då ska alla tre ponnyerna med så det blir fullt upp.
Skönt ändå att det bevisligen funkar och att Cinna ännu en gång visar sin vändbarhet. Min drottning som vartefter ska föräras en tatuering på mig. (Men det är en annan historia. Dock måste det ju vara rättvist, hennes dotter är ju redan förevigad ;) )
oj roligt!
vinna äger 

Kul att det funkar bra med ny ryttare! 

#1+2
Det är jättekul att Cinna bevisar att hon ännu inte tänker parkera sig i avelsboxen ;)

#3 Det skulle väl inte vara ngt "nerköp" att hamna där? 

Grattis, vad roligt att det går bra för nya piloten =)
~Jag tror på ödet~

Frågar man Cinna så är det nog ett enormt straff. Hon behandlade Peia bra men särskilt kul var det inte. Tyckte nog att hon var gladare när hon fick börja träna och tävla ordentligt igen.
Men så småningom lär Cinna hamna i avelsboxen. Dock kommer hon nog behöva motionsridas även då. Hon trivs inte så bra med den typen av semester ;)

Det är väldigt roligt :) Den yngre systern ska rida henne i en programridning och en banhoppningsträning sen i mars. De ska eventuellt turas om lite, beroende på resultaten.

Jättegrattis och roligt när nykomponerade ekipage funkar så bra. Det är ju alltid lite annorlunda att komma ut på tävling!
Camomille har gått två tävlingar med samma höjder i år men det har varit lite stolpe ut och ännu ingen placering. Men känlsan är i alla fall bra!

Jätteroligt! Grattis till häst,ryttare och ägare!

Tackar så mycket. Det är skönt att få kvitto på att vi valt rätt och att de är på rätt väg med träningen. Det här är ju inte målet utan bara ett steg i rätt riktning. Dock är ju Cinna ingen ungdom längre även om hon inte alltid beter sig särskilt vuxet ;)
Ibland är det stolpe ut och ibland stolpe in. Det ska säkert lossna för er snart :)

Jag tackar så mycket å allas vägnar :D
Vad kul! Stort grattis, det var ju två superfina resultat!

Absolut! Jättebra början. Man vet att man är på rätt spår och kan fortsätta mot högre klasser, förhoppningsvis rätt snart :)

Grattis! Alltid skönt med bra debuter!

Visst är det skönt. Det är trots allt tävlandet som visar om träningen fungerar :)

Kul :) Jag var där men åkte hem i mitten av Dponnyklassen i Clear rounden. En av våra ponnysar kom 7a i LC Kat D och de flesta var 0a i Clear Rounden :)

Kul med bra resultat för klubbkompisar till dig 
Clear rounden hade ju förhållandevis många felfria såg jag nu när jag kikade lite :)

#17 Aa den dponnyn som va placerad debuterade på lokal nivå - lixom många va de andra

Då är det ju faktiskt ännu roligare :D