Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1534 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-27

Morrn!

Sitter och gör klart ett DNA prov för skick till SLU, och sticker in med ett litet inlägg här.

Dotra och jag skall åka till Gotland om några timmar. Återstår bara allt som inte blivit gjort innan och som måste göras, suck!

Ha en trevlig helg och en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godmorgon!

Hästarna mådde bra då jag tog in dom i går, var mysigt att få pyssla i stallet ensam i lugn och ro. Storm fick träffa equterapeften (fortfarande osäker på stavningObestämd) i går. Han hade några smågrejjor men inget allvarligt så det var skönt. Han har väldigt lång ländrygg, det förklarar ju varför han har svårt att samla sig ibland så hon gav lite tips där. Riktigt duktig tjej.

Inga särskilda planer för kvälle. Sambon har ju varit i Boden hela veckan, kommer hem i kväll så vi håller oss nog hemma.

Ha det bra alla!

AnnaB
0

God morgon,

Har redan hunnit med en tur till veterinären, har en katt som det behövdes tas bort tandsten på…… fy vad det var jobbigt att köra det är sådan dimma så men ser inte en meter framför sig, det är i varje fall plusgrader, man får vara glad för det…

Ha en bra dag!

joyen
0

ohhh what a day!!! solen skiner, vårkänslorna sprudlar i kroppen…

har städat huset på morgonen, cornelia ska ha en kompis här så då vart d bråttom att röjaFörvånad…

i dag ska vi åka skridskor bara pappsen kommer hem från jobbet, skönt när han slutar tidigare på fredagar.
har knäppt lite kort i hagen men nu gäller det ju att få korten från kameran in i datorn samt till denna sida, hmmmm, jag ska försöka, haha, inte bra på sånt.

ha överseende om det kommer in en bild på ett gryt lr ngt..
kramen

Camo2
0

Godmorgon,

Utanför fönstret singlar snöflingorna ner, grått och någon minusgrad.

#2 Ska ringa till veterinären för att boka tid för samma sak för ena kissen. Det vå andra har inga problem med tandsten vad jag kan se. Lite intressant när de äter samma mat.

I  dag och igår hade jag lite minisportlov för att hinna med barnen lite.

Astrid var med på en sponsrad träning för Helena Persson på eftermiddagen. Skoj, men det mer fantastiska är att Camomille hoppade vattenmattan vid första försöket…..wow. Träningen har gett resultat. Ekipaget blir ev med i division 1 laget och det hade varit grymt pinsamt att stoppa ut sig på vattenmattan. Men vi får se. Vi har fler kandidater än platser i laget så det kanske inte blir aktuellt.

Yngste sonen ska gå på bio med min svägerska så det blir till att skjutsa honom till bion. Annars mest städ o fix här hemma. Pga biobesöket så ställde vi in badhusutflykten.1

Lite stafett på TV o Lets Dance ikväll ligger också med i planerna

Ha en skön dag!

colleen
0

God förmiddag!

Det är molnigt men solen är nog påväg igenom. Igår var det ju blaskväder men inatt har det fryst på, så isgata imorse när vi släppte hästarna. Hoppas det töar lite mer idag.

#4 Kul att hoppträningen gick bra, har nog missat men har det varit problem med vattenmattor innan? Hejjar på att de får vara med i Div 1 laget!

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

God förmiddag!

Solen skiner Glad Härligt!

Åter på jobbet efter några dagar med VAB.
Fast en dag som denna borde man ju vara ute med hästen
iställetOskyldig Blir så grymt ridsugen när solen skinerSkrattande

Clancy
0

God förmiddag !

Solen skiner här, det är blå himmel, fåglarna kvittrar och nästan all snö är borta Glad Våren känns nära, mkt nära Glad

Maria-Kavat
0

God förmiddag!

Här börjar vårlökarna titta upp ut gräsmattan utmed husgrunden där det inte är någon snö…underbartGladsolen skiner även här! Blir stallet i efm och en ridtur….härligt!

AnnaB
0

#4 ja, det är konstigt! våra andra katter äter också samma mat som han, ändå är det endast han som får tandsten….

Min hovlagare räddade dagens ridtur…. Cheesen hade trampat av den i hagen, ringde o "reklamerade", -inom en timma var den på igen, det är snabba ryck (hade tur han var precis påväg till en gård i närheten)

Akerberg
0

#1 Equiterapeut ?

Sista jobbdagen, sköönt!  Solsken o fågelkvitter ute, men det har blivit kallare igen så det är isgata överallt!

Efter jobbet när jag ändå var på väg förbi gjorde jag ett besök i stadsparken o spanade in Barack Olama. Dvs lamadjurbäbisen de har där =) Han var söööt! Kliade två bäääääbisar på huvudet också =) (Lamm heter det visst!)

Äntligen fått tummen ur o bytt vindrutetorkare på bilen! Haft dem liggande sen i december men inte kommit längre :$

Hämtat ut mina vinst-lindor också =)

Sassenach
0

God eftermiddag!

Lite segstartat idag med. Kråkan tyckte att jag var allt för långsam idag, han stod och snackade med "vilde-bill" medans jag borstade av mammas kusar, innan han fick komma in i stallet och bli lite borstad han med.

Är det inte meningen att barnen skall göra sig av med föräldrarnas pengarOskyldig och inte tvärt om??Obestämd Skall inte klaga nu när hon har fått tag på täcken till allihopa, men man kan väl få ställa frågan? Skrattande

Vädret har varit lite ostadigt till nu, när man börjar jobba, då kommer solen fram på allvar…

Ha en fortsatt trevlig kväll!

GamlaSvarten
0

#11 Hämnden är ljuv…Cool

Camo2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jo, Camomille är en försiktig dam som är skeptisk till allt som inte riktigt stämmer. Och på hoppbanan dyker det det upp skumma saker lite då och då. Men samtidigt brukar hon lära sig och så småningom hoppa de läskiga hindren också.

Men vattenmattor har hon aldrig gillat. Och under de två åren som Astrid tävlat Camomille så har det blivit åtskilliga stopp. Efter några försök har det dock gått att komma över. Men nästa gång så har hon hunnit glömma att de inte är farliga och så har Astrid åkt av igen. Det sätter sig i huvudet på Astrid också. Nu i vinter har vi tränat intensivt och Camomille har fått en egen vattenmatta också  som vi gett henne godsaker på i boxen. I tisdags vågade hon gå fram och ställa sig på vattenmattan i ridhuset. Skeptisk, men mer modig än vad hon varit hittillsGlad

Så igår hoppade hon HÖGT över men utan att stanna. Inte ens första gångenKyss

AKWIK
0

God eftermiddag/kväll!

Sitter i en korridor på Bosön, Lidingö och skriver. Sonen blev erbjuden lite privatträning av en instruktör här så då fick jag ställa upp och köra hit. Fiffigt med liten laptop och mobilt bredband då. Få se nu hur länge batterierna orkar.

Har hunnit vara i stallet idag med och solen kom fram och sken så fint mitt på dagen. Glad

colleen
0

#13 Vad roligt att det gett resultat med träningen Skrattande.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

God kväll alla. Nu har vi begravt pappa och det var jobbigt och fint på samma gång. Kändes som jag grät mest av alla det var lite pinsamt men, man mår liksom bättre efter på nåt vis.Ångrade mitt val av musik med Gammal fäbodpsalm, jag bröt ihop direkt den började Rynkar på näsan

Äter rester av smörgåstårta som vi fick ta me hem från min mamma. Plus vin Glad..

Det positiva me sånt här är att man träffar alla sina närmaste och att vi var finklädda och det blir högtid av det hela.Sönerna lärde sig slipsknut äntligen..

ja, det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Blir kul nästa helg!Glad

MrsM
0

Äntligen hemma efter en knökad dag på jobbet. Fredag är ju den dan då folk kommer sig för med att göra allt som dom skulle gjort hela veckan, vilket även inkluderar att ta kontakt med den lokala djurskyddsmyndigheten. Var på en gör-det-nu workshop igår och har idag organiserat upp mitt skrivbord. Nåja. Börjat Glad.

Ska packa och förbereda för morgonens färd till Visby och hingstpremiering (anar att vi träffar Tittut därFlört?). Om våren är litegrann som den är här idag (sol & fågelkvitter) så blir helgen fin.

Ha en trevlig helg alla här, hälsar M

colleen
0

Är det russpremiering ni ska på då antar jag?

~Jag tror på ödet~

MrsM
0

#18 Mest russ, ja, men lite annat oxå. Katalog finns på SHs websidaGlad.

Sassenach
0

Kvällen på er!

Vi har just haft vår pizzakväll, vi har varje fredag när vi jobbar kväll. Tycker lite synd om "P" som hade hämtat maten och skulle dela tillbaka all växel, se om ni hänger med:

"H" skulle ha växeln för "S"s mat, för han hade lagt ut för den. Växeln för "H"s mat skulle "C" har, för han hade pyntat för den och sin egen mat. "R" och "K" skulle oxå lämna sin växel till "C" för att de hade lånat pengar av honom tidigare. "R" hade dock inte lånat pengar av "C" visar det sig sedan, så "P" kom till slutsatsen att han smörade. Jag fick tillbaka 4 kr istället för 5 då det inte fanns tillräckligt med växel, så nu är "C" "skyldig" mig 1 kr.

Det var väl inget komplicerat??FlörtSkrattande

Murgard
0

Hej & hå!

Har börjat riva köket idag, och innan det organiserat om tillvaron en del. Undrar bara vart jag ska göra av kylen???!

Har även hunnit med hästarna litegrann, gjorde iordning Delight till Cecilia. Hon slutade jobba 17.15,  och red därefter mot centrum för att möta sambon  som kom med Gävletåget. Mia fick en genomgång av vinterpälsen,som faller i drivor -trots att den är så tunn!

Fendi (med kamrat) är lätt förkylda, snuva och lite hosta. Antar att han då inte är välkommen på utställningen .. man vill ju inte smitta ner någon heller!

Alla är snart samlade till en sen middag.

ha en fin fredag!

/ Kerstin

[baffinbay]
0

Delight tycker att det är mycket spännande att motionera i ett bostadsområde.. Barnen hojtar glatt från trädgårdarna "en häst en häst, pappa titta en häst" osv.. Vi mötte skotrar, fyrhjuling, bilar, van med släpvagn med lös skrotlast osvosv. BRA miljöträning för henne!

MrsM
0

#23 Det är kul att rida i villakvarteren. Garanterat bra utsikt (insiktGlad). Var Packies o min favoritsysselsättning ett tag när vi var ordinerade skrittmotion.  Från hästryggen (i a f en connemararyggGlad) ser man perfekt in genom fönstren, ända in i folks kylskåp. Fredagkvällar kl 17-18 var särskilt intressanta. Då såg man faktiskt en del män i matlagningsposition vid köksbänkarna, sällan annarsSkrattande. Spännande att försöka fundera ut vad dom höll på att anrättaGlad.

Ta en sväng själva, det rekommenderas.

Murgard
0

#23 SkrattandeSkrattande  ..kan ju vara en anledning till att förläggs ridningen till just den tidpunkten Flört

Akerberg
0

Jag o Snörpa rider också i villaområdet när andan faller på =) Dock inte jätteofta eftersom hon inte är särskilt trafiksäker tyvärr… bilar går bra, men allt som är större än en sådan är livsfarligt =O

Murgard
0

Här känns dagsmejan av rejält nu. Helt underbart. Snö bars iväg från gårdsplanen idag, för att smälta på annan ort, sas.

Dessutom behövs plats för snickaren att deponera virke/material vartefter det anländer. På måndag drar rusten igång! Intressnt, men säkert jobbig period av vårt liv. Tur vi har en turbosnickare!! Glad