boktips....
Jag skrev tidigare jag varit på bokrea, men gjorde inga fynd….. någon som fyndat något under dagen?
Lite bra boktips kan vi väl presentera här, inte för att det är så ofta man har tid att sitta o läsa precis..
Senast lästa bok för min del är Black coffee av Agahta Christie,älskar dessa deckare, har nog snart läst alla vid det här laget….

jag har fyndat en hästbok, kommer inte ohåg författaren m såg bra ut å bara 39 kr.. siggebok till dottern samt det vanligt -kokböcker.. kan snart ha bokförsäljning hemma, haha..

Jag hinner inte läsa så mycket längre så jag har lyssnat på ljudböcker det sista.
En bok som jag gärna vill lyssna på är Livvakten, en amerikans bok.
~Jag tror på ödet~

just nu är det bara hästböcker för min del, suger in all info jag kan och sållar sen vad jag tkr passar mig:) annars är jag usel på böcker, tyvärr… köpte en ljudbok av jan guillou, min första… tänkte ha på lite längre resor..

Jag läste nyligen Katarina Mazettis senaste, "Blandat Blod". Den första i en historisk triologi, med början på Vikingatiden. Två andra författare kommer att färdigställa triologin. Lite roligt koncept. Boken var fö lättläst och bra!
(Katarina M. skrev ju Grabben i graven bredvid)
Läste en konstig bok som heter "Mannen under trappan" nyligen. Lånad av min syster. En (TV?)filmversion av boken är nämligen inspelad i syrrans hus under sommaren och jag var ju tvungen att kolla läget…
En dag brakade det in ett researchteam på gårdsplanen och oade och aade och menade att deras hus var preciiis vad dom letade efter. Och så blev det. Ska bli spännande.
Det här blev ju en jag-mötte-Lassie-tråd vetja, men det är ett LÄSTIPS oxå
#4 K M var under 20(?) år gift med en granne/kompis pojkvän/mm till mig apropå jag-mötte-Lassie. Han är den f d bondemaken som hon brukar hänvisa till i intervjuer.
#5 Mannen under trappan har jag också läst. Den tyckte jag om. Så speciell!

#6 - ni verkar haft många funktioner för varndra. 
Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes. Streckläste dem för något år sedan och har bara en sak att säga; har du inte läst dem är jag avundsjuk. Ska nog köpa dem på bokrean.. Hörde att de var billiga nu :)

#8 -vi som märker ord~~ sträckläste, heter det!! 
#7 Observera att det inte fanns något skiljestreck (eller vad det heter?) mellan kompis och pojkvän 
. Men han är trevlig!

Jag har inte läst Stieg Larssons böcker ännu… vet inte om jag vill heller =S ALLA tjatar om dem =P då blir jag lite anti!
#11 Jag missade faktsikt den detaljen och trodde det var en gammal pojkvän till dig.. :)

#11 tolkningsfråga, alltså. 

#12 Lovar att du inte kommer bli besviken. En kollega till mig hade pratat så otroligt lyriskt om den första boken så jag var säker på att bli besviken men den var så j__la bra!!! De andra två är bra de med.
Måste tipsa om Mari Jungstedt och hennes Den du inte ser…är rätt länge sedan den kom ut men superbra!
Jag tycker hemskt mkt om Håkan Nesser ! Har läst några utav hans böcker! Även träffat honom.
Frågade vart han fått "van Vetereen" ifrån. Haha han svarade
"Fan vet + ereen". 
Annars läste jag en bok som gjorde mig tokig när jag var i Marocko, den hette "De oskyldiga" den handlade om 2 amerikanare som pga indicier blev dömda till långa fängelsestraff och sen det amerikanska rättssystemet - JAG VAR TOKIG I SLUTET AV BOKEN!! Den var bra, men gud va arg jag blev på USA.