Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 829 ggr
Carduus
0

Godmorgon 2009-03-02

Ja då är man på jobbet igen… Inga planer för dagen, stallet får vänta till i morgon då det är hoppträning i Rånäs.

Carduus fick löshoppa i går och det gick riktigt bra, fortfarande jättesmå hinder men han tyckte det var kul och det är huvudsaken.

Han fattar riktigt fort, longeringen snappade han upp på en gång. Kan nu alla gångarter, avsaktningar och vända i farten efter bara tre ggrFörvånadKyss.

Ha det bra alla!

joyen
0

morron!

trött i dag, skolan började i dag efter sportlovet .. cornelia var pigg m jag är så trött..

många tankar om gårdagen snurrar runt, bara positiva..
ska städa och tvätta lite i dag annars lungt..

AnnaB
0

Godmorgon,

Regn ute, härligtGlad det inte blev snö som de hotade med, han med vovvens morgonpromenad också innan det började regna, -bra tajmat!

Nu väntar dagens arbetsbörda….

colleen
0

Go morgon!

Har precis ätit frukost. Ska snart iväg till Scandinavian photo i Bankeryd och titta på kamera med lillasyster. När hon är klar där hade jag tänkt titta förbi mitt gamla jobb och säga hej. Var ett tag sen. Efter det ska jag hem och fixa stallet. Så idag har jag lite att göra.

Har även läst igenom alla inlägg från helgen Skrattande, ni skriver en massa ju. Kul men tar en stund att läsa allt.

~Jag tror på ödet~

Tittut
0

Här vankas arbete.

Det har minskat 60 poäng över helgen också, jisses vad de är giriga här på sidan….

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

God förmiddag.

Jag sitter på arbetet, inte så mkt o göra idag. Jobbar som vanligt 10 timmar. Börjar fundera på om jag ska köra ner till Skåne på torsdag och vara med på Skånes Årsmöte jag är ju faktiskt medlem där. Sen tjatar jörgen så förskräckligt.. ;) sen får jag köra upp via Kolmården på söndag. Vi får se vi får se.

Monia har nu fått täcken för 1500 kr förstörda av sin hagkamrat, så nu ska vi ÄNTLIGEN rodda om i hagarna.. det börjar bli .. dyrt.

Trevlig måndag.

Spader-EliN
0

god dag!

siter och äter tacos :P

ska snart till skolan - rättskunskap matte och samhällsprov på invandrings och flyktingpolitik.

igår red jad dressyr på morgonen, det filmades av min mamma ( som också pratar i bakgrunden)

HÄR kan ni se det :)

Dyblygiad
0

Här fortsätter problem och tunga känslor att styra dagen.

Vår ena bil började låta illa i går och är nu inlämnad på verkstad. Det blev jag som drog nitlotten och sitter nu hemma utan bil…..7,5 km till stallet…..

Har ägnat förmiddagen åt att ringa massa tråkiga samtal. Bla så är det klart med Svesnk lantbrukstjänst nu, de kommer i morgon el på onsdag. Jag måste dra av skorna fram på Pimpan innan dess Rynkar på näsan

Ett jobbigt samtal kvar nu, ska ringa och kräva pengar el nya balar i ersättning för de 8 som varit dåliga och haft delar av en ko i sig…..

Har åkt på att jobba i natt och det kanske är lika bra då jag säkert inte skulle kunnat somna i natt.

Maria-Kavat
0

# 7 fy vad jobbigt…vad otäckt med kadaver i ensilaget! Hoppas inte hästarna blivit dåliga av det.

Här är det lugnt, återbesök med vovve vankas det i efm. Stallet ikväll! Var ute en sväng igår me pållen. Paddocken var som en hockeyrink så vi gick en promenad på fältet istället. Vill ha bort snön NU!

Sassenach
0

God dag!

Här på jobbet är det lugnt *suck*.

Hästarna fick så ut tidigt imorse, päronen åkte före mig så jag fick ta ut dem. De varkade inte så ledsna över det.

Solen gör sitt bästa för att lysa genom molne över Norrtälje, det går la sådär.

#7 Delar av en ko?? Hur f*n har de missat att det låg på åkern när de slog? Ett rådjurs kid, ok. Men en KO??

Ha en bra dag!

ambo
0

Goförmiddag

rätt segt allt idag..ärenden jobba mm. Jag kommer så snabbt av mig efter loven..

håhjaja ska bli kul till helgen i alla fall Glad

Akerberg
0

Goddag

Jobb i vanlig ordning såklart, fast det gick rätt fort ändå!

Ute ösregnar det, med någon blandning av något mer =( Det är isgata överallt i skogen, så jag hoppas det regnar där med så det inte bilr ännu värre!

Ska bege mig till fröken Häst o se vad hon säger om en ridtur i regnet

Carduus
0

#7 Fy så tråkigt med Pimpinella, lider med dig, jobbigt beslut…

RC71
0

Gråkallt och vi väntar på att den utlovade snön ska komma nu under em. Skott tre hästar på förmiddagen sedan till grannen för att flytta en soffa. Nu ska jag fixa med lite papper.

Tjing!

LottaGlad

[baffinbay]
0

#5 Jag hoppas det blir dyrt för hagkamraten också och inte bara för dig.. .P

Nyvreten
0

#7 Va´trist med Pimpinella, men det är säkert det bästa för henne. Finns många trevliga kamrater i hästhimmlen´Flört

Säger sen som de andra -- KO i ensilaget ??? Kan det verkligen  stämma ??FörvånadFörvånad Vem köper du ditt ensilage ifrån ?

RC70
0

#14 Nej.. bara för mig…

[baffinbay]
0

#7 Hon får galoppera ikapp med Baffin, fast känner jag honom rätt står han och flexar med musklerna framför något sött sto hellre än att springa;)

#16 Skojjar du? Det är ju inte DIN häst som äter täcken..

RC70
0

#17 ägaren sa att "hon ju inte kunde sätta munkavel på hästen" och att "hon inte kunde slå hästen när den gjorde sådant".

ambo
0

#18 joodå, på vårt grannstall går en häst med munkorg av det skäletSkrattande (ser lite sär ut men, ja, det funkar)

[baffinbay]
0

#18 Nej men jag tycker nog att ägaren har ett ansvar att ersätta ekonomiskt vid upprepad förstörd egendom. Iofs kanske det är lättast att sära på hästarna, är förmodligen ingen idé att försöka resonera med någon som tänker så som du skrev… 
Tungan ute 

#19 Har h*n en greenguard på sig då eller? Antar att det är en ponny och inte ett fullblod med stort behov av födointag, dock en smart lösning, hästen får ha kvar sina polare och polarna får ha kvar sina täcken
Flört

Lite OT, min gamla dressyrtränare har en halvblodshingst som "klär av sig" allt. Uppbunden bussen på väg till tävling tar han av sig lindor, transportskydd, täcke, you name it.

Camo2
0

#16 känner igen det där. Inte kul när täcke efter täcke går åt skogen.

Själv fick jag inte ens skjutsa till stallet ikväll. Min man erbjöd sig alldeles frivilligt. 15 km enkel väg….

Väl där fixade han hästen dvs plockade av täcket, borstade, kratsade hovar o satte på täcket igen. Allt under överseende/instruktion av två andra ponnypappor.

Jag har väl i och för sig efterlyst lite mer intresse från honom. Men jag kanske blir avis….om han blir för intresserad….fast man ska nog uppmuntra intresset så det kanske kan bli en tillOskyldig….

Go kväll!

ambo
0

#20 japp en greenguard, det är en sandhage där inget finns att äta i alla fall..