Godmorgon 2009-03-03
Kikar in här en snabbis innan jag åker och öppnar, först för första gången ;) Här i Ockelbo är det rätt kallt.. Skönt att det kommer att bli varmare fram på dagen:)
Här är det nollgradigt, men ganska mycket snö som föll i går och som troligtvis kommer försvinna lika snabbt.
Några eftersläntrare till pass på schemat nu efter frulle, sedan blir det nog lite av varje.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Första tisdagen som jag kunnat ta lite sovmorgon och ändå ha morgonfodringen i stallet! Ska strax åka, bara kolla några småsaker sedan kör jag vidare emot stallet :)
-0.3 står det på termometern, så jag tänker inte ta min tunna jacka idag, gjorde det igår, ångrade det som aldrig förr :)

Godmorgon!
Kom precis till jobbet, lite senare än vanligt.
Ska eventuellt åka som åskådare på Arnold Assarsson träning i kväll om Storm ska vara med, inte bestämt än. Annars lugnt.
Ha det bra alla!
Lugnt här också. ska till bilia och diskutera byte mot ny/nyare bil..bilhandlare är ju ett släkte för sig..får se om vi har råd. Annars väntar kamremsbyte mm så det är dax att byta till nåt nyare
Sen en tur till mina trafikplatser Järna om jag hinner.
titta på hoppningen ikväll om jag får äran att närvara
jag är inte alltid välkommen nämligen

Massor med snö har det kommit i natt och jag skulle egentligen behöva ploga nu på morgonen, men det får bli när jag kommer hem. Har en heldag på traktens seminstation , så jag lär nog känna mej "rastad" när denna dagen är slut också.
Godermorgon från
Lotta 

oj va alla var morgonpigga i dag..
..
har mockat d mest i stallet klart, ville se morgonnyheterna åxå. ska till tandläkaren i dag, hatar att ligga i den där stolen…kanske jag ska skjuta upp tiden, hmmm, blir ju inte bättre m jag har sån fobi för det..
ska gå m ånges till kl 16.15 i dag! när jag kom på att jag skulle dit i dag så fick jag genast ont i tanden som inte alls värkt förr, knäppt..
ska i morgon till gävle sjukhus och hälsa på min morfar som är riktigt dålig…
mamma och syster åker i dag så åker jag och maken i morrn.. har sovit dåligt i natt.
hej på er!

Godmorgon,
plusgrader o mulet, -ingen snö så långt öget kan nå, brukar ligga kvar uppe på Hallandsåsen (förresten AKWIK Hallandsåsen ligger till största delen i Skåne
)längre än här nere på slätten…
Ska börja dagen med att åka o hämta spån , det är lärkspån så boxarna ser ut som man strött med morotsflingor sen…
Ha en bra dag alla
God förmiddag!
Ute skiner solen, härligt!
Idag har jag träningsvärk…… kört hö + spårat rymmande unghäst i nysnö….. eller ja, hon var redan infångad, men jag var ju tvungen att kolla vilken väg hon hade tagit
Glad att hon valde att gå till grannen med valackar och inte den med hingstar
. Å ja, hon brunstar….
#8 OJ vilken tur. Annars hade ju kanske fått en liten "oäkting" nästa år--
#6 Lycka till hos tandläkaren!
#9 Visst var det tur! Dessutom är hon ju bara 2 än så länge, ja. knappt det, blir ju inte 2 på "riktigt" förrän till midsommar.
Så, nää, hon får allt hålla sig i skinnet minst ett par år till

God dag!
Här är mulet och trist. Igår snöade det ju lite grann. Är inte våren på väg snart? Vädret börjar bli lite väl tröttsamt nu.
#8 Vilken tur att hon valde fel väg.
~Jag tror på ödet~

Har åkt skidor med klassen idag. Solen passade på att lysa på oss just då. 
Hemmavid är köket helt utrivet, bara tak och väggar kvar. Har försökt ordna tillvaron någorlunda ändå, men allt känns uppochner just nu. Väggarna i köket ska tilläggsisoleras när vi ändå håller på, och golvet blir ju helt nytt från grunden. Hoppas på att slutresultatet blir vad jag förväntar mig!
Hästarna får det vanliga,dagliga men inget extra just nu.
Ha det bra, alla!
God förmiddag! Här ska det borras för bergvärme idag, gubbarna är redan igång..mao dånar det som bara den. Får se vad som ska göras i stallet idag, lunchning är min lott sen blir det mockning givetvis.

Goddag. Slängde i en maskin tvätt förut, den bör vara klar snart hoppas jag
Ute är det ganska grått, men varmt, hoppas isen smälter nu! Var rejält halt i skogen igår =S Här är det barmark iof, men hos Snörpa drällde det ner 5 cm snö igår medan jag var där =O
Har inga större planer för idag, uppdatera lite hemsida tror jag

#10 kom inte iväg… jag avbokade och fick en ny tid då gösta kan tvinga dit mig…
har sån fobi
..

Resltatet av "inga större planer" blev en sats fiffi-rutor (andra kallar dem något annat jag glömt, men det är iaf typ chokladsockerkaka med chokladglassyr o kokos i långpanna) 12 chokladmuffins med chokladglassyr o 4 olika topping o 12 potatisbullar =P
Vad ska man hitta på nu då..?
#17 Nu blev jag ju kaffesugen
Fast jag har ju inga goda kakor …. ska försöka klara mig ändå
#17 kärleksmums !!! Gjorde jag häromdagen!
# 19 Hemma hos oss heter de moccarutor.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Kär kaka har många namn 

#17 Åh vad smaskigt det låter! Jag röstar på moccarutor:)
Har tagit mig lite ledigt från skolan idag för att hinna plugga:P
Har dock inte börjat med det förrän nu. Förmiddagen var ett pussel att få ihop med fodringar (morgon och lunch), dubbel tvättid och tur till ridhuset för löshoppning, som dock var inställd och blev till tömkörning istället. Lyckades riktigt bra och fick ur den sista tvätten ur tumlaren på minuten innan tiden var slut. pust!
#16, Mitt senaste tandläkarbesök var oplanerat, gick till hälsocentralen med vad jag trodde var en halsböld men hamnade hos tandläkaren och drog ut en visdomstand.. Två nya på G nu så det blir väl snart till att gå och dra ut dem med… Suck :P

Hmm, nu vill man ju åka hem till dig Åkerberg.
Moccarutor brukar vi också kalla dem.
~Jag tror på ödet~

Låter jättegott
. Min man kallar dem kärleksmums medan jag kallar dem mockarutor….

#24 Du vet ju vart jag bor 
Och jag kallar dem chokladrutor eftersom jag inte var så förtjust i kaffe som liten…
Idag har jag haft sadel på Chinas rygg. Vi låtsas som om hon inte varit riden alls eftersom det var lite och mer än ett år sedan som hon reds. Hon verkar dock inte oroad.

Usch, jag tror min make är uppe på taket för att mäta avståndet mellan skorstenarna.. det skall vara en brygga där emellan och den ska tydligen tillverkas imorgonbitti..
Själv vägrar jag gå upp ens på det lägsta tak ens under de mest optimala förhållanden.