Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 754 ggr
colleen
0

God morgon 20090308

Ingen morgontråd än?

Antar att alla är på årsmötet. Vi bestämde oss för att skippa det pga varning för dåligt väder. Det ska både snöa och regna, trist men det kommer ju fler möten.

Och vi får ju säkert rapport i eftermiddag/kväll vad som sagts.

~Jag tror på ödet~

joyen
0

morsning!

trött efter fest i går… kom hem runt 02 och ut m pållarna i morse:( inte så mkt att säga i dag.. ska börja packa ur morfars lgh i dag, ingen vits att dra ut på det…

Carrick
0

Godmorgon!

Ja väglaget häromkring är ju inget vidare, tunnt lager snö, fruset = halkigt…. höll på att missa infarten när jag kom från stallet i morseSkrattande

Ska försöka komma iväg ut en sväng med hästarna i em, om det går utan att halka omkring…

ELS
0

God morgon!

Snöovädersvarning i dag. Det var nog tur att jag inte åkte på årmötet. Det hade inte varit roligt att ta sig hem igen med bil och Jag som trodde våren var härGråter

Hoppas också på rapport därifrån i  eftermiddag.

I dag ska jag pyssla lite med hästarna och städa både hus och klinik, tråkigt men nödvändigt.

Akerberg
0

Goddag, åkte som Colleen sa inte till årsmötet pga vädret, men jag kände mig lurad när jag vaknade imorse, då var det nääästan så att solen tittade fram bakom molnen! =O  Men nu snöar det rejält på tvären!

Tog en sväng till tävlingen jag försökte fota igår idag istället, gav dock upp rätt fort, iskallt i ridhuset, det är det ju alltid, inga hinder i bra vinklar för fotografering på den låga läktaren (och från den höga blir det ju bilder uppifrån, inte så fint). Ska titta igenom se om det blev något vettigt alls…

Murgard
0

Internationella kvinnodagen! Har ni märkt av det?

Vi har firat mor som fyller år idag. Förmiddagsfika med tårta, mums!

Stallet är klart, Ella (terrierblandisen)reste med Cecilia till Gävle igårkväll. Konstigt tomt.. hon är ju med överallt.

Ska förbereda utrymning av badrum idag. Snickare och vvs-firman fortsätter troligen in där kommande vecka.

Här flyger snön tunt och lätt. Nu räcker det väl?!

AnnaB
0

regn,blåst o bara 3 plus…..men ska väl inte klaga vi klarade oss undan snön.

Har varit o provridit en connemara idag (Utomhus!) men det visade sig inta vara något för mig. dags att fixa stallet nu så de stackars pållarna får komma in tycker synd om dem där ute i regn o blåst.

Hoppas på lite rapport (gärna skaller också) från årsmötet….

Carduus
0

Precis kommit hem från stallet. Stallägarna är påväg hem men jag har lunchat hästarna och gjort iordning i stallet så dom kan ta det lugnt.

Var i kakelaffären i fm för att få inspiration till vårat nya badrum, finns så mkt snyggt hur ska man kunna bestämma sigObestämd.

Varit vårkänsla ute i dag trots att solen aldrig orkade fram, tre plusgrader och fågelkvitter räcker för att ge mig hopp!

Lämnat bilen på lagning hos svågern, handbromsvajern gick ju av på besiktningen. Han ska fixa den i veckan så jag har bil till helgen igen.

Ha det bra alla!

Wichita
0

Snöar här med. Non Stop har inga skor än och hovslagaren kommer inte förrän den 19 mars. Hade hoppats på vår så vi kunde rida "barfota" tills dess, men icke då. Lika bra att det snöar nu iaf och inte sen. Non Stops sadel är ändå inne för omvärmning av bommen eftersom han kräver 37 i bomvidd på PrestigenFörvånad, så på Torsdag när jag får tillbaka sadeln får det gärna vara strålande sol och barfotaväder (för häst då)!

Murgard
0

#8 Har Non Stop acclimatiserat sig väl?

AKWIK
0

Godkväll!

Återkommit hem efter en fantastiskt rolig och intressant helg i Kolmården. Glad 

Exteriörkursen var kanon-bra!! Vi fick efter teori åka till ett ridhus och träna bedömning på ca 8 ditresta okända connemaror. Ingen möda sparad där. Glad  Tack till alla olika ägare som gjorde sig besväret bara för vår skull. Kyss

Årsmötet avlöpte väl, men detaljerna får medlemmarna av ngn annan än mig. Jag orkar inte skriva mer eftersom jag måste läsa ikapp helgens inlägg här.

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'kväll i stugorna!

Har tillbringat det mesta av dagen i tvättstugan så jag känner mig skapligt nyttig. Har haft flyttfågeln hemma över helgen vilket uppskattades av både mig och lillebror, men allra gladast var nog Lars!

ambo
0

gokväll! japp hemma safe and sound tack vare AKWIKs eminenta bilkörning Glad

Tack Bazil för all service på hotellet Skrattande

Jättekul allt verkligen, det bara snurrar i skallen me alla bedömningsuttryck jag nu briljerar med

Murgard
0

#11 Sådana gobitar! Glad

colleen
0

Jag gör en årsmötes tråd så kanske ni kan sammanfatta lite till oss som inte kunde åka Rynkar på näsan

~Jag tror på ödet~

Maria-Kavat
0

God kväll! Fint väder när jag tog ut hästarna vid sju snåret, men det blev dock inte långvarigt. Öst ner snö från 11 och gör det ännu… Dagen har gått åt att vara barnvakt. Gick smidigt!