Godmorgon,mån 9/3!
En ny vecka med nya möjligheter.
Här är luften frisk, snön har slutat falla. En riktigt skön morgon.
Ha det bra,alla!
gomorron! Ska ut på villajobb Ekerö. Sen ut och rycka in på spanske pållen.
ha det bra!
Ska sätta mig att äta frukost, efter att ha sovit om efter stallet. Det börjar bli en dålig vana, men det är ganska skönt att kunna passa på ibland.
EN del skrivjobb på schemat, bäst att sätta fart med det sedan, så jag kan ta en stund med hundar och hästar vid stallet på dagen.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon i stugorna! Nu ska jag ut med hundarna, ska bara väcka dem först.. Hrm, de är "rätt" lata… hehe Ha en fin dag!

Godmorgon,
Jag har hittat solen!! - alldeles utanför fönstret
..
Lite ridning står på Schemat, ska sen iväg o diskutera sammanarbete med vår nya ridsportbutik, sadelprovningar o så…
Väntar med spänning på svaren i namnkampen
Ha en bra dag alla….

Godmorgon.
Är på väg till lättakuten med fingret som ena ponnyn höll på slita av för mig. Klatniga jag trasslade in mig i grimskaftet när ponnyn tvärmitade och trasslade in sig i grindstolpen (det ska vara Cigridh för att kunna springa rakt in i grindstoöpen när grinden är öppen…….) Ingen sol här och snön som kom i natt har redan försvunnit. 3+

Försökte skriva här för två timmar sedan men nätet här på jobbet har krånglat, nu verkar det fungera igen.
Planerar att ta en sväng till stallet efter jobbet, får se hur det blir med det. Annars inga planer.
Ha det bra alla!

har gjort stallet klart, hämtat mer hö då det började sina hemma, har mer hos snälle grannen.. ska till vet i dag å vaccinera tre hundar samt två hästar till helgen, hoppas hon kan ta d på lördag..
har sett något ljust på hinmlen.. vad kan det vara??? är det där det som kallas en sol??

Go dag½
Här är mulet och marken är återigen täckt av snö. Det är precis på nollan. Hoppas på lite varmare väder nu i veckan och mycket sol så att all snö och is försvinner helt!
Tänkte strax ge mig ut i stallet, tror att jag ska börja med att rida Loppan och sen göra stallet idag. Brukar bli tvärtom annars.
~Jag tror på ödet~
Här är det takdropp och en blek sol!
Hästarna har i allafall vårkänslor och var pigga o busiga när jag släppte ut dem!
#5 Oj, hoppas det går att fixa till fingret. Är rätt gjort att skada sig när man håller på med hästar, det går så fort !
Morrn!
Sjukläger, måste ätit något underligt för magen protesterar! Att man dessutom sovit i en lastbil, ihopknycklad i framsätet kanske inte gör sitt till. Nu ska jag försöka få i mig någon mat och vila mig.
Stor hästabstinens råder, kollar annonser varje dag. Kanske blir det ny pålle till hösten, om plånboken går med på det!

10#
Blä för husläkare. Han tittade knappt på fingret och ng röntgen kunde jag glömma. Fingrarna är ihoptejpade och jag blev sjukskriven i 7 dgr pga smittorisken (kan juinte använda handskar med tejpade fingrar)
Har dock fått en återbesökstid för min andra hand som skadades julen -07 (3 fingrar är arbetsskadade) och då får de kolla även denna handen.
Tur att jag har duktiga döttrar som håller ställningarna i stallet åt mig.

Godkväll!
En relativt lugn dag har det varit här. Kunderna börjar prata omatt ta bort snösulorna, men jag tror inte dom sett kvällens väderprognos. 10 cm snö väntas under morgondagen
.
#13 nää äre sant! mer snö! jag som börja funta på sommardäcken..
fick äran ta hand om ponnyn idag, han är så gullig när man står o kliar så kliar han tillbaks o lixom pekar me mulen var jag ska klia 

Åkte til stallet kl 7 för att släppa ut nya hästen en stund innan skolan. Vågar inte ha honom ute utan uppsyn än då han inte har någon respekt för linorna. Åt frukost i stallet och ringe tre olika veterinärer och lyckades få två av dessa att boka in tider under dagen. Blev därför ingen skola… Först iväg till Hund & kattkliniken med halt stallkatt som fått lymfangit i ett ben. Sedan besök av gårdsveterinären för ett par vaccinationer.
Kl 14.30, när jag till slut kom iväg hem igen för lite mat får jag stora chocken när jag möts av en vidöppen lägenhetsdörr! Tänker en ganska ful svordom ganska högt! Trodde såklart jag haft inbrott, men insåg rätt snart att jag måste varit väldigt trött när jag stack i morse och helt enkelt varken stängt eller låst ytterdörren!! Alla saker fanns i alla fall kvar i lägenheten. Undrar om brevbäraren blev chockad.
Sedan tillbaka till stallet igen och har varit där fram till nu. Hinner i alla fall få väldigt mycket gjort därute när jag måste passa lillgrabben. Inget ont som inte för något gott med sig.
#15 Vad skoj me ny häst! Har kanske missat i ngn annan tråd, men vad är det för häst?
Här reds det på fm. En rejäl runda och herren var ordentligt pigg till på köpet. Solen sken och det porlade i bäckarna (som för övrigt var skitläskiga) kunde inte bli bättre start på dagen…

#16 Kolla tråden "god morgon 7/3"
# 17 Det ska jag göra, nyfiken som jag är 

Blev en sväng till stallet efter jobbet. Tog Carduus på en promenad och longerade lite på en äng men grabben var busig så det blev mest bock och i början
. Efter en stund när han rasat av sig så blev det lite vettigt gjort iaf. Han kan alla gångartskommandon och byter varv "i farten" i skritt, gulleplutt
. Tog ett par bilder med mobilen, bifogar en.

#12 AJ,aj! Hoppas det läker bra, samt att senor har klarat sig!
#13 Kul att du har tid att titta in här igen!
Har jobbat 14 tim idag, har nyss kommit hem. Orkar inte med några större projekt i afton!
En hælsning från Kongens Nytorv i Køpenhamn. Ær hær på två dagars møte och åker dærefter till Helsingfors. Har varit ute och ætit och promenerat runt på Strøget, Amalienborg, sett Operan etc. Ingen vår hær som jag trodde. Råare æn Gævle kænns det…