Söker bilder
på följande hästar, gärna uppställda men även andra bilder.
Sitter och knåpar med Bonnies stamtavla till hemsidan och behöver lite hjälp att få den komplett. Så rota i era gamla bild-arkiv nu
Winnie Love RC-IRE 9535
Winnie Dear IRE 8627
Winnie The Pooh IRE 4349
Ashfeild Festy IRE 859
Ashfeild Fancy IRE 564
Hagens Nike RC 659
Hagens Golddigger RC 487
Hagens O´Chief RC 68 (äldre bilder)
Blue Chief RC 14
Tulia Highball RC 47
Murphy Rebel IRE 696
Granard Storm IRE 737
Atlantic Surf IRE 2471

Jag har grävt djupt i mina fotolådor, hittade inte allt jag sökte, det mesta ligger "nedslängt" i diverse lådor, och en hel del är onamnat…
Dessutom trasslar både bildprogram och scanner här, så tillsvidare (?) - håll till godo med en gammal bild på en ung Tulira Highball (i .gif-format av någon anledning…) =)
Den som kommer hit och sorterar upp mina bilder skall få alla mina dubletter - jag lovar…
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
tackar så mycket!
(och håller tummarna för att scanner och bildprogram skärper till sig) 

Nä, det går inte mycket bättre idag, programmet vägrar sätta ¨ ovanför u (ü) i mitt efternamn och inte går det att få dit något © heller…
Dessutom går det bara att spara bilderna i gif, generalknas verkar det som.
Men, här kommer i allafall ett par bilder till…

Hagens O'Chief tio år senare :)

#7 Haha, ja, det stämmer, visst är det jag som syns i högerkanten på bilden =) Tror t o m att jag har tröjan kvar!!
Herrejösses, 23 år sen, får inte i hop det, jag är ju bara sisådär… 25 år nu?
Jag har själv många foton när "medlemmar" av dåvarande "fotomaffian" och "stamtavlenördarna" syns i bakgrunden =)
Har för mig att jag har bild på Hagens Golddigger från samma utställningstillfälle, men jag kan inte hitta den? Letar lite till…
Hlsn Helena
# 9 Jag har en på Golddigger, men den är oskannad och får ligga kvar i lådan sålänge.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
tack allihop för bidragen. De hamnar snart i stamtavlan på hemsidan.
Hoppas på fler bilder
riktigt kul att titta på. Roligt att se o´chief från 91 (då måste jag vart 3 år gamal) herrejösses

jösses, snacka om 2000-tal 
tack! kul med bilderna

kul. tack 
#15 Åhh Fancy, det är mitt favoritsto ;) Träffade henne på Hagen, hmm… 1997? Då gick hon på ridläger!
Hon är mamma till Quancy som jag hade på ridläger där och det var "meningen" att jag skulle få henne (quancy alltså, mamma & pappa skulle köpa henne till mig) 1998 men hon var redan såld då till Nfk…

Ska man ändra färgen på Fancy till skimmel? För hon är väl en sk sparrowskimmel o inte bara gammal o gråhårig?

#19 Om man ser på H. O`Chiefs bild på Aramennoc, så stämmer den inte riktigt med färgbeskrivningen…
.
#19 det kan vara en idé 

#22 Ja där skulle man ju inte gissa på skimmel, snygg hursomhelst! Vem är det som håller i henne, visst räcker hon ut tungan
!
# 23 Inte en aning vem det är. Kanske att Mrs M vet?

#19 Frågan är om de är skimlar (dvs med anlaget G), eller om det är någon annan form av stickelhårighet? Är det någon som har sett en "vanlig" skimmel e Hagens O´Chief eller Lofty Roderic tex, som inte haft skimmelmamma?
Har Ashfield Fancy lämnat någon skm? Hagens Surf tex har ju en skimmelpappa, men två av hennes avkommor har nu fått små utlöpare av stickelhår runt de vita tecknen i ansiktet. Likaså har hennes son Diamond Surf ett par sådana avkommor. Ingen av dem såg ut som blivande skimlar när de föddes.
Finney Master och Shirley´s Thunderbell är två andra hingstar som givit långsamma skimlar, och så långt man kan se i deras stam har de inget gemensamt med Sparrow. Öxenholm Moskito verkar också ha haft anlaget "under" sitt skimmelanlag. Dessa tre torde ha samma källa. Marley Glen är en annan långsam skimmel utan Sparrowanknytning (?), och från den linjen kommer flera sådana. Shadow Glen är ett exempel.
Vad det än är verkar det vara recessivt mot G. Sofia Mikko var på Grän för ett tag sen (sällskap till en hästköpare). Hon blev intresserad av unghästarna när hon hörde att de var släkt med O´Chief, som hon tror ev kan vara Rabicano. Hon berättade att studier pågår för att hitta genen som orsakar just den varianten av stickelhårighet, som har fått sitt namn efter det grå/vita svansfästet (rabo = svans, stjärt).

#25 Låter spännande! Jag har ju också en dotter till Fancy - Lindens Myrna som är skimmel men hennes avkomma Meya (e: Gräns Roeson) var ju helt brun med bara ett liten tecken i huvudet tills hon var ca 3 år då vi upptäckte att tecknet i pannan "höll på att sprida sig". Nu kommer det lite vita hår på fler ställen.
#22 visst är bilden tagen på gamla Hagens, det lilla trähuset bakom fancy måste ju vara det som senare blev Hingststallet?
# 27 Visst är den det. Loklautställning 1986.

# 26 Vilken färg Meya hade på benen när hon föddes? Har du några bilder där man ser dem ordentligt?

Vår Delight blir mer och mer stickelhårig och så var även hennes syster, båda efter O´chief… :) Broder Baffin var mörkbrun, utan vita strån utanför tecknen..