Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1668 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-03-11

Får se om det blir en dubbel idag också?

Mycket snö har det kommit, ganska mysigt, men kanske något sent. Det har varit både jul- och sportlov, och Elin 5 år, sade så sent som igår, att hon inte ville ha snö, hon ville ha vår!

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

God morgon!

Var ett tag sen jag var inloggad på datorn såhär tidigt. Ska in till AF idag på möte på fm så jag tänkte fixa stallet så det är klart. Får se om jag hinner rida någon häst idag?

Här kom det lite snöflingor från himlen när vi släppte hästarna men det har slutat. Lite kallt är det men hoppas på finare väder under dagen. Men det ska visst komma mer snö nästa vecka. Suck

Var är våren???

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Ja, jösses vad snö som trillat ner. Jag är mer eller mindre insnöad här i mitt lilla hus  Rynkar på näsanYr gör det också, så vägarna är inte alls roliga!

Godmorgon från

Lotta

Camo2
0

Gomorron!

Vackert som ett vykort med all snö. Snöplogen har redan varit här.

Ikväll ska dottern o Camomille ha dressyrlektion så det blir en sen kväll i stallet. Har anmäld dem till klubbens lag i ponnyallsvenskan div 3. Så att det inte bara blir hoppning Flört

Ha en skön dag.

joyen
0

ooops, det var här tråden var, hittade den inte…

ta bort mtt inlägg som blev fel ngn som kan…

ska i dag träffa en kompis å kola på hennes hästar som ev ska säljas, ett fullblod och en hannoveranare… alltså bara kolla, inte köpaGlad

AnnaB
0

Godmorgon,

mulet o bara någon plusgrad, men man får väl vara glad för det om man läser ovanstående….

Lassade hö i gårkväll, fick ett tips om hö till salu, o bonden ville bli av med det snabbt, så det var bara att åka o hämta, jättefint hö, tyvärr lite för grovt för gamlingen o hans tänder, men har ju annat åt honom.

senare idag ska det bli ett dressyrpass för min tränare..

Carrick
0

God förmiddag,

i morse kom det lite snökorn, men det blev inte mycket mer utav det som tur va! Fast antagligen tillräckligt för att det ska frysa till och bli halkigtSkrikandes

Nu tittar solen faktiskt fram mellan varven, härligt!

Ska se om jag får med mig dottern till stallet ikväll, isf ska vi ta med båda hästarna till ridhuset. Annars ska jag nog ta mig en ridtur tror jagGlad

Clancy
0

God förmiddag !

#1 Våren är härnere Glad

Solen skiner och det är 3 plusgrader i skuggan Cool

julsta
0

Snö snö bara en massa snö….. höll knappt på att komma till skolan i dag, var kanonhalt på vägarna!

Sitter nu och roar mig med att läsa på forumet i stället för att syssla med skolarbetet, men ska väl ta tag i lite samhällskunskap i stället.

Ha en trevlig dag!

ELS
0

God morgon!

Man kanske skulle "emigrera" till Skåne? Cool  Det måste vara skönt med så tidig vår? Här hade det snöat i natt igenSkrikandes

Det töar sedan bort på dagen och allt blir slask i stället.

Nu ska jag snart börja jobba. Ska jobba eftermiddag och kväll idag. Först på kliniken och sedan åka ut på en fånghäst… Trist med fång vintertidRynkar på näsan

AKWIK
0

Hej mitt vinterland…. eller hur nu den sången gick Obestämd

Som flera redan skrivit så har vi massor av snö! Hade sådan tur i morse när jag skulle skotta fram bilen att fastighetsskötaren plogade precis vid min parkering, så jag fick lite hjälp. Men det är noll grader så snön är tung och slaskig.

Idag pulsade Arizona och jag ner i sommarhagarna, men inte så länge eftersom Windy & Co ropar efter henne så hon blir orolig. Rynkar på näsan Men inte mer än att hon passade på att knapra lite bark från asparna vi hittade. Glad

I morgon ska jag till tandläkaren mitt på dagen så då får jag pyssla med dem i stallet på kvällen i stället.

Akerberg
0

God kväll!

Nu har vi kommit fram till att det är min dator som spökar hemma. Raotern (?) har enligt extperterna fått något frispel och gått sönder, samt slått ut internet på min dator. Lånar just nu mammas gamla burk, som är långsammast i helaste världen =P men den har internet iaf =)

Idag har jag tillbringat hela dan efter jobbet i stallet. Väntat på försenad hovslagare, fått hästen omskodd, ridit en runda och sen fixat iordning inför natten. 

Nu ska jag försöka läsa ikapp mig här o överallt annars som jag missat

RC71
0

Godkväll!

Varit till Drottningholm på em. Inte lika mkt snö där som här hemma. Blev så hiskerligt trött så det har inte blivit mkt gjort sen jag kom hemRynkar på näsan Ska ut och ta in pållar strax, sen ska jag titta på Uppdrag granskning om dom "försvunna"hästarna kl 20.00

Murgard
0

Har varit till Gävle och besökt massor av olika byggmarknader. På Beier hittade jag GOLVET till köket. Kändes bara helt rätt när jag såg det Glad.  Fick med mig deras provbit hem, samt massor av broschyrer.

#11 Kul att du fått fart på internet igen!Glad

#12 Just ja, såg i programtablån att det skulle letas hästar på TV ikväll.

ambo
0

#12 Du såg inte 2 tjejer som tolka efter grå ponny?? Maja o kompis testa me Ambo idag, han har väl aldrig gjort de men glad i hågen kuta han runt me röd pulka efter sig! ja se connemaror de äger i alla lägen Skrattande

Nu är han ju nästan inkörd vetja

walsan
0

Nu kommer hälsningar från Helsingfors. Här är det snö. Åker hem i morgon kväll. Riktigt trevligt att komma hem till hästarna igen. Det går bra för Maszcoup att aklimatisera sig säger hllw. Det låter bra!

Akerberg
0

#15 Hur vill han ha sitt namn uttalat?

walsan
0

#16 Jag tror att han betonades på andra stavelsen av förra ägaren, men vi tycker att det är lättare att uttala som maskot, men med p på slutet.

hllw
0

#16 Jadu, det är lite oklart. Han har inte lämnat någon åsikt. Vi säger Maskot fast med P för enkelhetens skull = maskopp (oj, det lät verkligen inte snyggt med den stavningen)Obestämd

Förutom några timmar i skolan och några (ovanligt få) i stallet jar jag varit på shoppingtur med lillebror. Handlat inredningsprylar. Ibland behövs det en kvinnlig touchTungan ute

Akerberg
0

typ som maskopi då? Fast utan i

hllw
0

#19 Ja, så skulle man också kunna beskriva det.

Undrar hur man uttalar Szkopuls namn? Någon som vet? Det måste ju vara polskt uttal på det egeneltligen. Någon som kan polska?

walsan
0

När det gäller snötillgång har jag i alla fall planerat månskenstur på skidor för min arbetsplats. Och den turen ska äga rum den 18 mars, så jag hoppas att det finns snö kvar då. Är väl halvmåne denna kväll om jag har tur. Vi ska åka över myrar fram till en sjö där vi ska grilla korv. Sån't brukar vara mysigt tycker jag.

walsan
0

Jo Murgard förresten!

Nästa gång du åker till Gävle kan du väl ringa så du kan titta in till oss. Visserligen är hästarna förstås ännu helt vintertufsiga, men ändå. Det vore jättekul! Då lovar jag att jag ska återgälda besöket. Kanske får jag hllw med mig?

och #22:

Du menar språket???Tyst

hllw
0

#22 Ja, en dans blir jag ju inte mycket klokare av!

RC71
0

#20 Härikring säger vi Skoopull Glad

Sassenach
0

Nu verkar det bli dax att jobba *suck*

Kommer nog aldrig förstå mig på det manliga könet. Det snöade idag när jag kom hem och pappa tvättar bilen, med vattenslangen, innan han åker till jobbet… Är det någon som ser logiken i detta??

Kolla in jycken! http://www.youtube.com/watch?v=YJYqMhIYw58

[baffinbay]
0

#25 Låter som om din pappa kommer att ha ihopfrusna dörrar på sin bil..

Sassenach
0

#26 Den frös ju inte ihop, dessutom står den i garage på nätterna..(bortskämda bil skrälle!)

Murgard
0

#22 Tack, det gör  jag gärna! Var i Gävle onsd.11  i all hast.

Betr. tufsighet ser ju alla pållar lika ut nu Flört!

hllw
0

# 28 fast en del passar ju lite bättre i vinterragget än andra…

Murgard
0

#29 ..Glad  ok, vi får ta och jämföra ponnyragg!!