God morgon 2009012
Tänkte jag skulle vara först idag, men det är attans vad segt det var här inne.
Kallt ute, men redan ljust! Vi går mot rätt håll med andra ord.
Hästar hela dagen står på mitt schema.
~Jag tror på ödet~

Godmorgon!
Ett par minus ute så nu har slasket frusit
.
Var ledig i går, bänken full med jobb nu så det är väl bara att hugga in…
Ha det bra alla!
så ska man åka till bromma flygplats om en stund och flyga till skåne på begravning…. hmm…
In till öfre Östermalm o klippa håret..sen gymma nivå grym 
meganöjd, fick klar en ritning på nolltid, ibland bara vet jag direkt hur allt ska lösas det är så kul att jobba då!
Inget stall idag tyvärr

godmorgon,
Red för min tränare igår, eller rättare sagt hon red Cheesen lite, -alltid kul o se honom "in action" från marken….
För övrigt en "vanlig" dag idag…….jobb o hästar….

GoMorgon!
Skickar lite soliga hälsningar från Skara, Frost på backen (minus 6 grader i morse) och en klar blå himmel, kan livet var bättre?
Mitt liv vore ju lite roligare om Joleen var hemma men har lämnat bort henne på tillridning. Mitt nyckelbensfraktur vägra att läka och Joleen bör ju bli riden så jag kände att jag inte hade nåt val. Fösökte hitta nån som var intresserad att komma hem och rida henne men tyvärr så fanns det inga ridintresserade på nära håll.
Undrar var alla ridsugna ungdomar är? När jag var ung så kunde man ju cykla rätt långt för att få rida.

Nu skiner solen här, helt underbart. Så det kommer bli dubbel så enkelt att gå ut utomhus nu 
~Jag tror på ödet~

uppehåll..äntligen! hästar i hagen, stallet mockat samt förbereder för den nya lilla pållen som kommer imorgon
..
då kommer lilla lovisa, en shettis på 4 år som har gått m fyra halvblod och fostrat dom, hoppas hon rår på min häx.. hmmm häst
…
hon har tydligen jättefin stam, jag är ju inte så bra på sånt m..
ska till ridhuset och kolla så dom kommer i håg att göra klar en box till min svägerska som ska stalla in där över helgen då vi ska gå på hanteringskurs m våra pållar. annars ska jag köpa lite torv, går ju inte att få tag i spån här omkring… och göra klart åt lovisa..
Mulet ute men fortfarande mycket snö. Blir diverse småjobb idag plus att sonen skulle behöva till tandlakaren också.
Blir nog en sådan där dag som spretar åt alla håll…
Ha en bra torsdag, och finns det fler Viktorior så önskar jag en trevlig namnsdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Efter jobbet ska jag organisera matlagningen på ett vettigare sätt därhemma. Samt sköta stall/hästar. En torsdag som inte sticker ut..

Tjoho! Det var inte min dator det var fel på =D Har kånkat runt den här en stund nu och konstaterat att lampan på rotern lyser när jag pluggade in den i brorsans rum, så jag släpade in den till mig igen och sen in i garderoben där alla lådor o sladdar strålar samman o bytte sladd mellan väggdosan och raotern, och då hoppade lampan igång =D MEN nu funkar inte internet i någon annans dator… men det får bli en senare fråga att lösa 
Jobbat som vanligt, men inget vanligt jobb. Varit hemma hos familjen rik och dammsugit element… =S De flyttade in i december, och NU klagar de på att det är katthår bakom elementet… Suck! Dammsugaren blev nästan överansträngd stackarn, fick köpa en smaaaaal slang till den och det är väl som att försöka andas genom näsan när man är förkyld för dammsugarstackarn kan jag tänka mig =/
Åkte hem och passade på att dammsuga bilen när det var torrt på backen och solsken
Orkade inte tvätta av damm o lerfläckar (inte jag som sätter lerfläckar i hela bilen…) men jag har iallafall dammsugit upp barren efter julgranen
Nu ska bara utsidan tvättas också, men det får vänta tills det blir lite varmare så att inte bilstackarn fryser ihjäl!
Nu ska jag ta en kopp the hos mormor och sen ut och rida med Camilla och Lion, kommer nog att rida förbi Joyen på hemvägen så hoppas hon är sysselsatt med sin boll ;) Brukar ju iofs gå bra att gå förbi där :)
Godkväll!
Idag var jag hos tandläkaren för första gången på flera år.
Jag var beredd på det värsta, men allt var OK!
Inga hål eller tandsten. Han kallar mig igen om två år, men jag sa att jag kan gå oftare nu när det var så positivt! 
Nu ikväll har jag varit i stallet och pysslat.

#12 Grattis! Alltid skönt när tandläkaren slipper ta till sina verktyg!

HJÄÄÄLP !!!
- Det snöar, vem stal våren? Jag tror jag är allergisk mot det där hemska, vita , blöta..

När jag ikväll gav stona natthö, så låg Mamma Mia när jag kom in i stallet. Öppnade boxdörren och satte mig bredvid henne och kliade. Hon såg helt avspänd ut. Satte mig på hennes rygg och fortsatte kliandet, och hon låg kvar, lika lugnt. 
Tror att hon känner sig hemmastadd här nu
!