Windy's Way i väntans tider

Oj Vilken mage!
Du har väl kollat att att det inte ÄR tvillingar?
Det blir spännande att följa din nya föltråd.
Minns den förra…

oj, har hon svalt en badboll? 
Oh en mage är ute och går med ponnyn ;) Vilken vacker bild, skulle göra sig fin som förstorning!

#1 Nej , vi hittade bara en…
Sen var hon ju inte så mager innan heller…

Jag vill bara tala om att hon har väldigt välvda revben!!!

Jag vågar inte dra ner på fodret. Det är ju tvärtom egentligen dags att öka på nu snart. Jag tror nog det blir ganska bra bara lillkillen därinne börjar ta för sig mer. 
Jag la in den "värsta" bilden. Ni nekar väl inte till att man ser tjockare ut på bild än i verkligheten? 
OJ! Monia väntar en vecka innan och hon är INTE sådär stor!!

#5 Aha! välvda revben. Det är nog det JAG också har
Syns bäst på foto precis som du skriver……

Ojdu vilket läckert kort!!!

Jösses
. Hon ser väldigt nöjd och välmående ut.
#10 Ja hon verkar mkt nöjd i a f. Mkt harmonisk och lugn. Vandrar lös ut i hagen på morgonen efter Dimona. Har liksom ingen större lust att göra mer än att stå i hagen och bara vara. Beskyddarinstinkten hon visade för Arizona är väck och hon är inte längre så socialt aktiv i flocken.
Aggressionerna som hon så starkt visade hingsten förut är nästan borta. Hon verkar förstå att han förstår att hon inte är intresserad. (konstig mening det blev)
#9 Det är nog svårt att jämföra med de små magarna som Madicken och Dimona hade som förstföderskor. Windy har ju haft minst två föl förut. Hennes juver har, så länge jag haft henne, sett ganska uttänjt ut också.
Så här såg Dimona ut när hon var några veckor längre gången än vad Windy är nu.

#0 Är du säker på att det inte är flodhästblod i henne…

Hon och Beauty är jättelika på det fotot! Beauty var även hon ruuund om magen.
~Jag tror på ödet~
Oh! Hon ser ju ut som en gigantisk mums-mums med ben!!

Ujuj, hon var bra stor
, hur det kommer fortlöpa blir intressant att följa då fotografen dessutom tar riktigt bra foton
.
Jag måste ta en sådan bild på Monia. fast hon har SÅ mkt björnpäls att man knappt ser magen.

Så där börjar nog mitt sto oxå se ut tror jag :O Kanske inte riktigt men nästan XD
Kom just på att Windys farmor (Sister of Regan) var tvilling!! Tänk om det är ärftligt? 
Jag kollade lite mer i den irländska webstamboken nyss och upptäckte att mamman, Sinead's Pet, till tvillingarna Regan och Sister of Regan födda 1971 hade tvillingar även året före
:
Progeny of Dam Number: M0003267
**Rooskey Twin M0005237 M 127 Grey 1970
Sinead's Toni M0005241 M 127 Black 1970
**Rooskey Pet M0004586 M 127 Bay 1969
Rooskey Rosie M0006540 M 127 Dun 1974
Sister of Regan M0005240 M 127 Dun 1971
Regan S0000520 S 127 Bay Dun 1971
Pat Lyne skriver i någon av sina böcker om Regan och Sister of Regan. De var, precis som de två andra tvillingpar hon kände till, hingst+sto.
Om Sinead's Toni och Rooskey Twin (!!) var tvillingar så var de ju stoföl båda två!

Du kanske får en hel kull connemaror
!

Du kanske har 5 connemaror snart då
Vilket dygn kollades hon för tvillingar?

AKWIK
Du kanske ska lägga in en bild när hon var på 20 dygn också. Skillnaden är inte så jättestor tycker jag….

Angående tvillingar och connemaror verkar det inte vara så där jättevanligt. Av alla ston som är ultrade här genom åren-och det är många, har endast ett sto haft tvillingfoster i tidig dräktighet. Det ena resorberades skönt nog och en fint stoföl föddes året därpå
Att dom dubbelovulerar är dock tämligen vanligt..
#20 Hon är inte kollad för tvillingar. Det gjordes UL hos RC71 på ca 30 dygnet och då såg vet ett litet hjärta som pickade.
Kanske fanns det ett till litet hjärta där någonstans? 
Hjälp! Den här tråden kanske blir längre än den om Dimonas väntan på Arizona?
Hon var stor! Maline´r skall föla drygt två månader senare men på henne syns inte mycket.
Tror att det är Du som varit klasskompis med syrran(Catharina H.) i Norrtälje.
Lena

Hon va tjock. Kan vi inte få se ett kort från sidan oxå.

Vad härligt välmående hon ser ut:)
Så där fölningsfärdig såg även Valborg ut redan i december när hon skulle få sitt första föl hos oss. Hon gick tillsammans med ett halvblodssto och ett fullblodssto på lösdrift och fick mat därefter.

Trevligt med en så pass rund och välgödd avelsmärr. Allt för ofta ser man nästan anorektiska ston som ska föla.
Samma sorts badboll hade vårt förra welsh sto Chamira svalt när hon väntade föl för 2 år sedan. På bilden har hon 4 månader kvar…….
Detta stoet reds hela vägen fram till fölning, dock utan sadel ung från den dagen som hingsten betäckte henne (är man dräktig så är man var Chamiras filosofi…..) ut kom en liten ynkapynka kille.

#35 Oh, så lika vårt mountainsto Carishma e. Ekbäckens Krumelur! Hon såldes sedan till Emelie Kjerrman, och där är hon kvar
! Mamma Claire startade en ponnyridskola när Carishma var urvuxen.
Emelie har f.ö. tävlat en connemarahingst. Någon som vet vilken,
? D…something….

# 36 Dale Mist

#36 Jajjamän! 
#32 Hej! Jovisst är det jag som var klasskompis med din syrra! Kul att ses så här igen.
#33 Jag ska ta fler bilder på henne, från alla vinklar, bara det blir en dag med bättre ljus. Ingen idé att ta med kameran när det är så här mulet på dagarna.
#34 & #35 Tack! Skönt att fler tycker att det är OK att hon är rund. 
#38 Dale Mist som vi förövrigt kikade på under ett besök på just Dale. Remember? Har för mig att han var för dyr för att vara 1 år…

#40 Ja, så var det. Påfallande vacker yngling, var han.

#42 FIIIN bild,lagom stor! 

Så fin hon är 
~Jag tror på ödet~

Oj, så spännande! Har hon börjat fylla i juvret ännu?
Ser fram emot att komma på "slutbesiktning" 
Tack! Efter förra helgens exteriörkurs har hennes svagare sidor framstått obehagligt tydligt för mig. Men hennes "interiör" är nu som dräktig helt fascinerande. Efter gårdagens hagbyte, där stoflocken bara har en väg emellan sig och hingsten så skulle jag kunna stå flera timmar och se på hur hon styr med både hingsten och flocken. Hon agerade "gränsvakt" mot hingsten hela förmiddagen igår. Speciellt Arizona fick inte gå själv upp till den delen av hagen. Sedan förstod hon att han var ointresserad. Men samtidigt som hon vill hålla de andra borta från honom så vill hon gnägga mot honom och ställa sig in.
Inte ovanligt tydligen att de högdräktiga stona ser till att hålla god kontakt med hingsten så att han inte överger dem när de är som otympligast och mest sårbara. 
#46 Jag kände senast i morse på juvret och där är heltomt ännu. Hennes väninna som ska föla ca två veckor senare än Windy har däremot lite större juver på morgnarna. Men hon bär nu sitt åttonde föl och har låtit sitt sjunde dia ganska länge. Windy har bara fått två föl förut (i a f enl. registren).
Ja, vad roligt om du kunde komma och hälsa på i vår!
Håll några luckor i kalendern öppna!