Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 883 ggr
RC71
0

Godmorgon 15 mars

Godmorgon alla! I dag väntar jag fint besök, sen ska mamma gratuleras på eftermiddagen Glad

Tjing!

Lotta

Tittut
0

God morgon!

Hästar utsläppta, ena barnet sover, den andra uppe tidigt som vanligt, hundar och jag väntar på frukost.

Sonen ska bort och Elin och jag har bjudit på försenat Viktoriakaffe i eftermiddag, efter att torsdagens tårtätning gick åt fanders.

Ha en trevlig söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AnnaB
0

Godmorgon,

Har lite att läsa in sen senast här inne…. slödag idag, var ute o "aktiverade" mig igår med några kompisar, buffén på Margaretetorp och bowling, vilket jag klarade riktigt bra det var så länge sedan jag spelade sist.

Murgard
0

Här har vi en strålande solig morgon. Hoppas vädret håller i sig resten av dagen!  Ska passa på att tvätta innan tvättmaskinen bärs undan, då badrummet rivs till veckan. Då börjar det bli tricky att bo i detta husObestämd.

Hopppas på att hinna med de små pållarna litegrann idag också, alltså inte bara mockning..

ambo
0

Ganska fint väder här..ska rida programridning idag på kul. Annars är det städa som inte blev gjort igår..

Skjutsa ut Maja till Ambo på fm. Hon ska rida ut me en kompis på hogstaslingan verkar väl härligt!

Carrick
0

Godmorgon!

Solen skiner och det är hääärligt väder ute! Ett par plusgrader och liiite vind. Skönt för då torkar det upp en del.

Hästarna ute, totalt vårrusiga, så de började med att ta ett par rejsvarv i hagen så kocklorna flög. Stallet klart, skönt.

Nu är det dags för förmiddagskaffet!!

Camo2
0

Godmorgon,

Halvfint väder här.

Ska åka med gubben in till stan för att kånka ner en gammal soffa 4 våningar för vidare transport till soptippen. Svärföräldrarnas lilla övernattningslägenhet fick vi tyvärr inte ha kvar så nu ska den tömmas. Så det blir ännu en flytt för oss eftersom svärmor inte orkar hjälpa till och svärfar gick bort i fjol. Det är tufft med alla gamla personliga saker som vi tyvärr inte kan ha kvar, varken hos oss eller på servicehemmet där farmor nu bor.

Efteråt blir det skjuts av dottern till stallet och därefter eftermiddagsfika med svärmor o svägerska.

Sen tänkte jag ta en lång promenad med vovven för att lyssna på fåglarna o få lite motion.

Ha  det gott!

Bullemor
0

Vackert väder, äntligen!!

Grannbarnen har släpat fram sina cyklar ur förråden, så jag ser det som ett säkert vårtecken även om en hel del snö fortfarande ligger kvar.

Pyssel under förmiddagen och sedan gratulera bullemor-mor på eftermiddagen.

Maria-Kavat
0

Många plusgrader här…härligt! Blev sovmorgon idag. Tänkt åka å rida, men när har jag inte bestämt. Sambon har hittills jobbat 24 h i helgen å är inte klar än. Får lämna lillkillen hos päronen. Idag blir det köttkorv till middag, länge sedan jag åt det- såååå gottGlad

Dyblygiad
0

Godmorgon. Hemma igen efter att haft morgonpass + lunch.

Har roat mig med att löshoppa hela gänget. Även tjockistanterna har raca runt i ridhuset efter eget behag. Ida hoppade hela 80cm med sin mage , dygn 299.

Cigridh (dygn 303) lärde upp 1 åringen Cinnamon hur man beteer sig i löshoppningsringen. De travade o galopperade över bommar och även ett litet 50 cm hinder.

Besk Celmah o Candrah hoppade 1.20 (Besk är bara 1,27) och det ser så elegant ut när Besk bara travar mot förhindret landar i galopp och tar något språng och sen bara flyger över hindret. Hela tiden står vi bara i mitten och ser på hur han showar för oss, efter hindret så slänger han med huvudet och tittar på oss. Ingen piskföring krävs på någon av hästarna, de går av sig själva, speciellt mammahästarna.

MadickenII
0

Godda!

Mulet och många plus hos oss, det slaskar ordentligt på gårdsplan. Kom i säng vid halv tre imorse, anledning oklar. Så lite trött, även om jag sov till tio. Ska tillbaka till Norrtälje idag, och imorgon börjar en ny arbetsvecka. Livet går sin gilla gång liksom… Inte så många dagar kvar som assistent nu, snart börjar jag på nya jobbet. Fick lite ångest igår över att jag ska jobba i Norrtälje i sommar, och inte kommer hinna vara hemma på landet så mycket. Men det kanske kan bli trevligt ändå, hoppas jag! Några lediga veckor ska jag väll kunna tjata till mig, så man får lite sol på näsan.

julsta
0

Hemkommen från en härlig helg i Jönköping, varit på konferans med FDT och har även ätit en massa gott och bott bra på Stora hotellet, där även Simon och Tomas från TV 3 tillbringade sin helg, så i fredags åt man middag brevid deras bord, har även spelat Bowling och tog jumbo platsen, har inte spelat på hur många år som helst och det märktes!

Men så härligt att komma hem till ett jättesoligt Närke, har suttit ute på altan med kaffekoppen i bara T-shirt, Underbart!!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Carduus
0

Nyss hemmkommen från heldag i stallet.

Stallägaren och jag gick en timmes skogspromenad med varsin ponny och mockade före lunch. Red sen ut en sväng med mkt trav på varsin ponny. Kommer få grym träningsvärk, inte ridit på evigheter. Roligt var det iaf!

Ska snart kliva in i duschen och sedan försöka komponera ihop Canneloni till middag, får se hur det blir…

Är det fler än jag som ibland har ett annat typsnitt eller vad det nu heter i den här rutan? Just nu har jeg en annan skrivstil och ingen tillgång till smileys, hur kommer det sig?

Murgard
0

#12 Ja, texten blir större också. Det brukar rätta till sig automatiskt.

Solen har värmt riktigt ordentligt idag.  Jag tog ut plastmöblerna och sedan fikade vi ute mot en södervägg. Vid lunch var det ännu varmare, så även lunchsoppan som min mor bjöd på, intogs utomhus. HÄRLIGT!

Har hunnit med tjejerna idag, åtminstone tog jag in dom på gången och borstade av en massa päls samt pälsglansade svansar och manar. De blev så fina!

Har skottat undan snö samt gjort avrinningsdiken för smältvatten för att det snabbt ska torka upp där vi går mycket.

Akerberg
0

God Kväll

Tillbringat helgen i stugan, andats skogsluft o bara tagit det lugnt! Gick 11065 steg igår, klart godkänt alltså =)

Idag var jag med Kreles ägare o löshoppade två hästar, Plutten och Karlsson. Båda skötte sig jättebra. De är tre år i år, iallafall Plutten (Sv. Rp) är tänkt att gå treårstestet senare

AKWIK
0

Godkväll!

Har varit i stallet som vanligt. Gick en ganska lång promenad med Arizona. Hade sällskap med flera personer av arterna Homo sapiens och Equus caballus. Flört Arizona följde snällt efter mig och nosade intresserat på allt underligt vi stötte på. Nu kan vi nog ge oss ut själva. Windy & Co höll sig lugna där hemma också.

Fler än jag som haft problem att komma in här ikväll?

walsan
0

I morse var det kallgrader och strålande sol. Lila klister och kanonglid. Något släpp i fästet när det blev varmare. Mannen och jag åkte en tur över myrar ned till en sjö. Fjällkänsla!

Eftermiddagen spenderade jag i huvudsak med att avleda smältvatten vid stallet. Varmt var det i solen, säkert uppåt 10 grader. Det rann rakt ner i ligghallen, så jag dikade så gott det gick! hllw var och tittade på hästuppfostrarkurs i Ockelbo.

Nu är jag helt ledbruten och tittar på Beck.

AKWIK
0

Inga fler än jag som har problem med sajten idag? Hur segt som helst och jag tappar kontakten ideligen. Skrikandes

colleen
0

God kväll!

Lisa har varit här hela dagen och när hon åkte så var det dags  för hästarna att få lite uppmärksamhet så har inte blivit mycket tid framför datorn.

Nu är jag trött och seg så strax blir det sängen. Imorgon ska jag in till stan och sen en sväng förbi gamla jobbet på vägen hem tror jag.

~Jag tror på ödet~

walsan
0

#17 "Inga problem här!Glad" Skrev jag nyss och när jag skickade iväg så förlorade jag kontakten!!!!

Så, problem även här!Rynkar på näsan