Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 1678 ggr
RC71
0

Melodifestivalen 2009

Jaha, då var det dax igen Glad

Här kan vi hissa och dissa.

Personligen så undrar jag vem Caroline af U har som klädrådgivare TystCool

RC70
0

Hahaha helt sjukt att jag ens tittar..

Carduus
0

Jag tycker Caroline af Ugglas är ball, hon har sin stil och var den enda som sjäng med inlevelse och känslaCool.

Slätstruket i övrigt…

MrsM
0

När man går från Tvn mitt under en låt är den nog inte så bra.. Tog en sväng till tvättstugan under snälla-låten…

Alcazar lät ju alla fall som en festival-låt. Och Shirley C sjunger bra. Emiliaflickan hade en ganska bra låt men sjunger hon helt ofalskt?

Hälsn M, omusikalisk och drabbad

RC71
0

#2 Nog har hon egen stil alltid, men lite för mkt av allt för min smakGlad

ambo
0

Snälla, Caroline af Ugglas är nog ball men gud vilken dålig låt ursäkta mej..och Emilia låg på nån falsettaktig nivå där det nääääästan skar sig haha

tycker nog också Alcazar var rätt ok ändå…

RC71
0

#5 Skrattande

Kan en röst bli falskare med åren? Trodde det var sånt som tränades upp , men det kanske inte gäller alla…Cool

RC70
0

#5 HÅLLER MED ! Hon hade verkligen inget register idag…

RC70
0

Jag förstår inte Caroline af Ugglas… hon ser ut som en 5 åring på SPEED.

Carduus
0

Wadling är ännu coolare än UgglasCool

RC71
0

#8 Skrattande

Carduus
0

Makalöst krånglig röstning…

Carduus
0

#8 #10 Smaken är som baken… jag gillar hennes inlevelse, hon levererar och känns äkta i mina ögonGlad

ambo
0

#8 haha rätt!! Skrattande

fattar inte nöt av röstningen men så sitter jag ju här o lyssnar samtidigt (sjukt liv man för)

AKWIK
0

Ujuj är det dags nu igen!? Nej jag orkar inte titta på TV längre. Särskilt inte om det skränar och låter. Skäms

Murgard
0

#8 Huvudet på..!!

Konstigt, trodde att det endast var jag som höll Emilia för falsksångerska i afton..

Alkazar lät trallvänliga osv.

walsan
0

Jag gillar normalt inte Emilia alls, maken är riktigt störd när hon sjunger. Men det var en bra låt hon sjöng, det fick t o m maken medge. Denna gång sjöng hon dessutom rent. Hon har kanske tränat! Hennes något veka röst passade bra i den här låten.

Sedan gillade jag den unga grabben! Han hade ett bra framförande tyckte jag.

Även Bollnästjejen var bra.

Andra gången jag hörde Alcazar tyckte jag att den var bättre. Lite för mycket discobrus (ljud och ljus), men ändå hyffsad. Det känns ju som en typisk representant för genren (är det så det stavas?).

Ugglan tycker jag är kul med sin knakiga stil. Men låten…. I alla fall inte som Sverigerepresentant i Moska!

Resten var sömnpiller.

Jag tycker faktiskt att det är kul med Melodifestivalen!

joyen
0

jag bojkottar allt vad melodifestival heter, det var bättre förrFlört.

[baffinbay]
0

Alcazar och Serneholt gillade jag. Skandal att Ugglan gick vidare och dessutom får två chanser (om jag förstått rätt?) Alldeles för krånglig röstningsprocess iår…

Behöver nog inte säga vad jag tycker om Ugglan men RC70 var nära, dock är femåringar söta, det är inte Ugglan.

Spader-EliN
0

haha visste inte ens att det var denna helgen :P

Akerberg
0

Kommer inte ihåg en enda låt, inte en melodislinga o inte en textrad, förutom Snälla Snälla =S  Intetsägande!

Sassenach
0

Jag gillade Uggla och Emilia bättre än resten, Alcazar hade en typisk disco-dänga och Shirley behövde sånglektioner eller halsrabletter!

colleen
0

Jag tycker att melodifestivalen blivit för mycket. Har ingen aning om vad det var för låtar för jag roade mig på annat håll, och jag tänker fortsätta att inte titta. Låtarna brukar tränga sig in på livet allt eftersom i alla fall.

~Jag tror på ödet~

[Heikne]
0

jag vet inte ens vad jag gör i den här tråden öht. Jag fullkomligt hatar melodifestivalen, och lovar mig själv varje år att det var sista gången jag kollade. men likt förbannat sitter jag där nästa år igen och retar mig på alla som ställer upp.

och hur tänker svenska folket? ska vi skicka caroline af ugglas som representat för sverige?  jag skämms.

Murgard
0

Ugglas känns väldigt alternativ i genren.

Akerberg
0

Har inte hört en enda säga/skriva att Snälla Snälla var bra, men hur kommer det sig då att den gick till andra chansen? =P Någon måste ju röstat på den…

Tycker själv inte att den var bra, men den stack ut o var annorlunda, o faktiskt den enda låten jag öht minns någon melodi/textslinga från =S

Carduus
0

#25 Jag gillade Ugglas och flera av mina arbetskamrater (manliga) tyckte också den var bra. Ugglas och Emilia var favoriterna i vårat fikarum, mina föräldrar tyckte likadant så det är nog inte riktigt representativt på detta forumFlört.

Akerberg
0

#26 Tänkte bara i forumet, utan alla man hört säga något om melodifestivalen =)

Har för mig att jag tyckte Emilias låt var helt okej, men HON var väldigt obehaglig att lyssna på =S

MrsM
0

Jaha. Då kör vi igen dåGlad. Enligt Expertisen ska Lili&Sussie vara bra. Looking forward to hear from you.

M

RC71
0

Bara jag som tröttnat på programledaren? SkämsTyst Tycker hon är mindre bra.

ambo
0

#29 Håller med, hon är överjobbig

somnade mitt i tyvärr, i soffan Skäms

MrsM
0

Dötrist. Har gett upp. Klämde en SIA Wienernougatglass vid TVn ..MUMS… men sen har det bara gått utför. Allt röstande… för att tjäna telefonpengar? Rynkar på näsan

[baffinbay]
0

#31 det är klart, varför annars denna invecklade urtråkiga röstningsprocess?

ELS
0

Jag tyckte att Måns låt var bäst i går så rätt låt vannGlad

Kan ingen byta ut programledaren?Obestämd Tyst Så otroligt tjatig och jobbig. Eller har jag ingen humor måntro?

Murgard
0

SÅG ni att Alexander Bard hade iklätt sig ridhjälm! Ridtur runt Siljan efter framträdandet??? ..eller…

MrsM
0

#34 Japp. Mkt bättre än  flygvärdinneuniformer, lokalvårdare och annat som vi skådat tidigare! Molly sjunger urbra, helt tonsäker vilket tyvärr inte verkar vara ngt krav för melodifestivalen i övrigt.. men hon kunde väl fått en roligare låt?

M, på väg förbi datorn, Hejdå.

Murgard
0

#35 Hej, Mrs M! Har saknat dig här! 

Jo, Molly har suverän röst, håller med om att låten är medioker.

Denna kommentar har tagits bort.
AKWIK
0

Jag har inte knäppt på TV:n på flera veckor. Har ni provat det?Jätteskönt!

Jag hade ett TV-uppehåll i börjat av 1990-talet då min TV gick sönder och jag inte fick ändan ur vagnen och skaffa ny på ca 6 mån. Otroligt vad jag fick gott om tid! Sedan kom Kuwait-kriget och radion räckte inte till (internet var inte "i var mans mun") och då köpte jag TV ändå.

Murgard
0

#38 Jag är inte heller någon TV-freak. Hinner liksom inte Flört!

[baffinbay]
0

Jag missade festivalen ikväll, en god middag intogs i goda vänners lag istället. Nu står MTV på… Missade jag något extraordinärt?

Håller iallafall med #33 ang. programledaren.. Har sett två deltävlingar och är redan mätt på henne.. Hur svårt kan det vara att lära sig ett manus någorlunda innantill?

Carduus
0

Håller med om att Molly har en jättefin röst men låten var dötrist. Enda låten jag tyckte var bra var BWO. Extra plus för Alexader Bard's outfit, ridstövlar , hjälm och pisk,  kändes ju hemtamt på nå't visObestämdFoten i munnenSkrattande.

Murgard
0

#41  SkrattandeSkrattandeSkrattande!!

Smile-
0

#38 Du kan höra det hela på radion ocksåSkrattande.

Det är ännu ingen världssensation som presenterats precis, men jag småtrivs ändå..

[baffinbay]
0

#43 Ja visst är det lite mysigt och tradition att se spektaklet, ska skärpa mig till nästa vecka!

[AlphLauren]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu vet jag vem som vinner stora eurovision i år… NORGE!

Hörde deras bidrag idag och jag är helt såååld! Cool

[baffinbay]
0

#45 Har norge redan sållat fram sitt bidrag?

AKWIK
0

#45 Ha! Skrattande  Såld? Du menar kär? Flört

Söt och charmig kille, men lite för mycket fiolgnissel, va? Foten i munnen

[AlphLauren]
0

#47 haha helt rätt, han får gärna komma hem till mig och gnissla lite Kyss

ambo
0

#41 haha vi bara gallskrek maja och jag, hans outfit var ju hur bra som helst hjälmen såg lixom för liten ut..Glad

har ej hört norge men förra året borde deras låt vunnit!

hela klabbet är bara en sammansvärjning mellan alla fd sovjetstater mfl Rynkar på näsan

Carduus
0

Nu är det igång igen! Agnes inleder i värsta discodängan och glittrigt guldfodral!

RC71
0

Ja,jösses. Trodde inte Mede kunde bli sämre än förra veckan….:(

ambo
0

men in uniform…mmm..men minns ej låten Glad

susanne alfvengren låter väl rätt ok?? tja sådär

agnes låt helt urtråkig my opinion

[baffinbay]
0

Lyssna på bidrag no 2 och jämför med detta: http://www.youtube.com/watch?v=FY2WxSNuU_8

Inte så konstigt att den går vidare, refrängen är ju i stort sett identisk med denna välkänga låts… Folk röstar på det som de känner igen..!! Hoppas den diskas!

Carduus
0

Här hemma var jag och sambon helt överens om vilken låt vi tyckte var bäst och det är operasångerkan Malenas och hon gick ju direkt till Globen, roligt!

RC71
0

#54 Samma här faktiskt. Otippat, men jag tyckte också den var bäst i kväll.

walsan
0

#54 o 55

Jag också, fastän jag blev förvånad att de två i norsk-svenska duon inte gick vidare. Sarah Dawn Finers låt var jättetråkig. Undra om den mognar?

[baffinbay]
0

Tycker också att Malena var bäst ikväll, ihop med torleifs :) Har blivit lite dansbandsfrälst efter att ha sett dansbandskampen ;)

Sassenach
0

Kul att Malena gick vidare, hon blev lika förvånad varje gång hon gick vidare. Men jag fastnade mest för Susanne Alfvengren…

Carduus
0

Nu är det andra chansen. Tycker fortfarande att Ugglas är outstanding!

walsan
0

För oss gick det nästan som förra året på andra chansen. Alla vi röstade på hela vägen åkte ut. Fastän på finalerna vände det. Inga särsksilt bra låtar tyckte vi. Min favorit kanske ändå är La Voix med Malena. I alla fall ingen Lili och Susie-låt… Efter två minuter är man helt less.

Carduus
0

I dag tyckte jag bäst om Ugglas och BWO så det blev hälften rätt iaf…

Gillar också Malena, hon och Ugglas är de enda som verkligen berört mig, gett positiva rysningar. Kan inte ta ögonen från rutan då Ugglas är där! För ovanlighetens skull är sambon och jag överens i detta sammanhangFörvånadSkrattande.

[baffinbay]
0

Jag tycker det var skitroligt att programledar Petra hade rejäla gummistövlar på sig under finklänningen. Morfar utbröt glatt "Nu känner jag igen mig, hon har ju fejs*stövlar på sig"

*Fejs / fejset = ladugården när han hade mjölkkor.. =)

Tittut
0

Sent skall syndaren vakna!

Hamnade i lördags framför Melodifestivalen för första gången i år, och måste bara säga att jag tycker att C af Ugglas låt är fantastisk!

Bland alla andra plastiga dängor som redan är glömda, var den super.

Vilken känsla!

Kanske kommer jag tom att rösta i finalen, om jag är hemma då, vill säga.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

#63 Vad glad jag blir att någon på detta forum tycker som jag!!!

Akerberg
0

Någon mer än jag som tycker att det är radiokanalerna som avgör slutresultatet på något vis? De väljer ju att inte spela vissa låtar alls, medan andra går runt, runt, runt…

Carduus
0

#65 Ja det känns ju inte riktigt rättvist. Förut fick väl inte låtarna spelas på radio innan finalen men det är väl svårt nu då allt läggs ut på internet….

colleen
0

Jag har inte ens koll på vilka låtar som hör till melodifestivalen, och för tillfället lyssnar jag väldigt sällan på radio.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Fast även om allt finns på nätet idag så blir det ju ändå skillnad om radion väljer att inte spela alla bidrag. (inte för att jag lyssnar speciellt mycket på radio… men på de 6*20 min/vecka jag åker till/från stallet brukar jag hinna byta radiokanal ca 5-10 ggr pga att jag är SÅ trött på vissa låtar o inte orkar höra dem…)

Murgard
0

För många år sedan hölls VM i tupp-galning här i trakterna, kom jag osökt att tänka på … Skäms

Akerberg
0

#69 Haha, det var väl lite elakt =P

Murgard
0

#70 Vissa tuppar gal väldigt fint!!

colleen
0

#69 Haha tänkte du på någon speciell låt???

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Jaha, då var det finaldax!

Är ni bänkade? : )

Tittut
0

Det verkar som att jag skulle behövt rösta upp hela min årslön om Ugglas skulle fått vinna. Attans!

ambo
0

Puuh..tja, Måns är ju lite söt i alla fall Flört

AKWIK
0

Vann Måns?

RC71
0

#74 Hon var ju nära iaf : )

ambo
0

#76 nä sen blev det ju den där operaMalena!

Tittut
0

# 77 Jo, svenska folket förstår sig på kvalitet! Nära blev det till slut!

Carduus
0

Det blev riktigt spännade ju!

Folket fick som dom ville trots att juryn röstat helt annorlunda.

Hade helst sett Ugglas som vinnare men hade Malena som tvåa.

Ska bli spännande att se hur det fungerar i den stora finalen. Internationella juryn gav Malena ett poäng men Ugglas tio så kanske Ugglas skulle fungerat bättre men det får vi inte veta nu.

Ovanligt högt tempo och spännande final i år.

Murgard
0

Jag tycker Malena är bra! Späd,ljus,med en enorm röst-- och HELT tonsäker!  Häftig att se och höra.

karisma
0

Rätt låt vann tycker lilla jag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Murgard
0

#82 Jo!

Sassenach
0

Får man bli medlem i Malenas fan club här?

[baffinbay]
0

Tycker också rätt låt vann, fick ståpäls när hon sjöng. Ugglas väckte helt andra reflexer…

Maria-Kavat
0

Kul att Malena vann. Kan nog stå sig bra internationellt…när är eurovision då?

[AlphLauren]
0

Malena tippade jag som vinnare redan i delfinalen hon framförde låten första gången!!

Hade Ugglas vunnit hade jag aldrig mer velat titta på schlagern!

[baffinbay]
0

#87 Håller med dig.. :)

Clancy
0

Malena skulle visst träna in låten på ryska men jag undrar om det i operaavsnittet kommer att låta så mycket annorlunda? Jag brukar normalt sett inte höra ett endaste ord vad de skriker om när det gäller opera, inte denna gången heller…

När jag hör denna låten så kan jag inte låta bli att tänka på Kempes förra låt som var både opera och sång, den var jättebra ! Den låten kommer jag ihåg, men tyvärr inte denna…

Denna var väl ok, ingen riktigt schlagerlåt kanske men det tycks ju inte gå hem längre så kanske Sverige kan klättra riktigt högt denna gången ?, åtminstone ligga på den övre halvan…

Jag har inga smileys, vart har de tagit vägen ? Saknar hela den raden ;-(

Akerberg
0

Jag är SÅ glad att inte Måns, EMD eller Agnes vann =D Supertrista dussinlåtar tycker jag… Malena blir nog jättebra i eurovision =)

colleen
0

Jag har inte ens hört låten… (tror jag i alla fall).

Frågan är om det ens går att vinna usc längre???

~Jag tror på ödet~

walsan
0

Såg reprisen idag. Jag gillade Malena, men faktiskt också Emilia. Skulle dock inte vilja ha henne till melodifestivalen eftersom hon ibland kan uppfattas falsk. Fastän jag uppfattar att det är del av grejen för henne att ligga så på gränsen som hon gör. Men om man inte ser det så kan det bli lite pinsamt. Hon känns heller inte helt säker i detta.

Molly var otroligt säker att sjunga, men låten var inte tillräckligt bra.

Jag tyckte att det var en hel del låtar som var bra, men kanske lite lika och inte utstickande…

Clancy
0

Läste i tidningen nu ikväll att Malena kanske inte kunde ställa upp i finalen, för hon hade andra inbokade planer i Wien samma dag….

Hur gör de då ? Blir det snälla, snälla då istället ? Eller så får Caroline sjunga Malenas låt…. Hua, hemska tanke ! ;-)

walsan
0

#93 :)

RC71
0

#93 I en intervju i går sa hon att detta med festivalen är prio ett! : )

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.