Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 921 ggr
Murgard
0

Godmorgon 16/3

Minus en grag,känns kyligt ute. Hästaren är ute och intar sitt frukosthö, hundarna ska strax ut på en liten runda. Vanlig jobbdag.

Ha en bra dag!

RC71
0

Samma väder här. Grått dessutom Rynkar på näsanBortajobb på fm och hemmajobb på em.

Godmorgon från

Lotta Glad

Tittut
0

Grått och fruset, men har vi tur blir det fint framåt eftermiddagen.

Hemmajobb som vanligt, och ridskola med dottern på em. Förra måndagen sprang hunden bort, så det blev inget ridande, men den här gången får vi hoppas det går bättre.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

God morgon!

Kallt och grått här med, hoppas den där utlovade solen dyker upp lagom till lunchpromenaden.

På plats på jobbet, arbete i drivor så det är väl bara att sätta igångGlad.

Ha det bra alla!

Bullemor
0

Gråkallt och ruggigt, ska snart ge mig iväg till en vanlig dag på labbet.

lev väl!

ambo
0

Grått här med. Lite jobb och så den där städningen som aldrig blir av..plus lite garageröjande, äldste sonen brer ut sig där..mer o mer

colleen
0

God morgon!

Mulet och trist här. Ska strax gå ner och äta frukost och sen ut och fixa stallet. Ska väl hinna med att rida en häst också tänkte jag, sen iväg till stan. Har ett par telefonsamtal att ringa också. Leta reda på ett nummer först…

~Jag tror på ödet~

joyen
0

har knappt vaknat i dag… ont i kroppen, trött och i dvala tror jag… i går var det häsande från 7,30 till 20,00… underbart givande dag m jag var så slut att jag tror jag somnade när jag pratade m sambon, pinsamt trött.

var bla på hanteringskurs m joy och det gick jättebra.. knude vid dangens slut skicka in hästen själv i transporten genom att "peka"/visa m handen vart hon skull och jag lastade henne på max 5 min utan att ta på hästen.. sjukt nöjd.

har nu flyttat lilla lovisa till ett annat stall då jag ej kan få till en till hage m tjälen och måste då hyra in henne hos en barndomskompis. ska sedan låta hästarna gå i varsina hagar bredvid varandra och se om dom vänjer sig. tänkte sedan flytta gammeln till den egna hagen, hoppas att allt löser sig.. vill ju ha henne hemma hos oss..

ska snart till dotterns skola och kolla när hon spelar flöjt på uppvisning, ska man gråta en skvätt kanske, är ju lite lättrörd..

Carrick
0

God morgon!

Nu tittar solen fram mellan molnen, ngn minusgrad fortfarande.

Hoppas på en solig dag, med mer värme!

Vill ha VÅÅÅÅR!!!!!!!

AnnaB
0

Godmorgon,

Grått här med eller rättare sagt dimma, få se om den tänker lätta under dagen, sen i veckan har de lovat sol, då ska jag ner till stranden o rida med en kompis, har inte varit där sedan i höstas…

Idag är det först massa arbete som väntar….

julsta
0

God Morgon eller förmiddag har det ju blivit!

Är hemma med en sjuk son i dag, så då kom tanken att man kanske skulle passa på att städa ….. men om jag känner mig rätt så brukar jag hitta på en massa annat i stället för att göra någon nytta.

Så det blir en lugn dag, och i kväll är jag bjuden på ett ljusparty, och som vanligt kommer jag väl handla fast jag inte skulle!!!

Ha en trevlig måndag!

Murgard
0

#7 - De små musikanterna  var jätteduktiga!!Glad Har nyss varit och lyssnat med min klass.

Vi har hittat extrabred pärlspont, som ska bli kökstak mm. I Arbrå. Så dit beger sig guben på eftermiddagen för att hämta! Yes! Ville inte ha den smala sorten!

joyen
0

#11 ja dom var jätteduktig att spela!! jag blev både imponerad och stoltFlört..

va fint m bredare pärlspont, ni har ju stort kök åxå så då kan det jag vara bredare, blir riktigt fint ska du se:)

Maria-Kavat
0

God efm! Varit i jkpg me vovven och besökt rehabavd på kliniken. Första gången å det gick förvånansvärt bra. Men det är en lång väg kvar… Igår var jag o min hästs fodervärd ute å red långtur. Himla skönt! Pållen skötte sig exemplariskt, lite svårt att galoppera först när han inte känner sig hemmastadd- tittar på ALLT som är utmed kanterna Glad lyssnade kalasbra och gick i bra form i alla gångarter. Ska ner till stallet sen å ev blir det en liten joggintur idag.

Murgard
0

Cyklade hem i lätt duggregn Rynkar på näsan!  Solen igår gjorde underverk med sinnesstämningen..

Akerberg
0

Goddag. Cyklade till jobbet i morse, det gick tungt! Ännu tyngre på hemvägen. har lagt av mig! Förut fick jag cykla omvägar på hemvägen för att känna att jag tog i =P

Varit hos Snörpa en sväng också. Sporrarna åkte på idag för hon har gått i något dvalliknande tillstånd i säkert två veckor nu, stannar o bara står o glor på ingenting bara för att hon känner för det =S Beror på pälsfällningen, och ev lite brunst också. Hon går fram om jag lägger till spöt, men stannar strax igen. Mycket irriterande!

Fick iallafall avsedd effekt, hon är jättekänslig igentligen, o råkar man sätta sporren i sidan på henne kan man räkna med att bli placerad i en grantopp… Såå, mycket försiktig användning o bara lätta tryck med hela skänkeln o nu går hon fram som hon ska igen =) Piggnade till rejält o blev vanliga räcertanten som är så rolig att rida <3 Gick dock lite för bra =P

Kom i rask trav på en grusväg i svag uppförsbacke, hon var superpigg o ville springa fortare men eftersom det bor folk utefter vägen så håller vi oss i ett sansat tempo tyckte jag. Gick hur bra som helst tills pållan sa STOPP, o gjorde en femöresvändning =P Hann tänka, åh fan, jag åkte av Förvånad sen hann jag tänka släpp inte tyglarna!! Kunde dock inte hålla i utan de gled ur handen på mig när hon skyggade iväg för mig (det hon stannat för från början var redan glömt.. :p) Hon stannade som tur var ca 5 meter bort o stod o kikade på mig o undrade vad jag sysslade med. Fort upp (utan att skrämmas) o fånga djuret, hon är inte riktigt att lita på att det går att ta fast henne nämligen =P Har fått order av ägaren att håll i tyglarna när du trillar av, annars springer hon hem! (Detta var dock första gången jag flög av i skogen)  Fånga in henne som sagt o sitta upp igen. Allt hände på mindre än en minut! Kände mig döfånig Skäms

Carrick
0

#15 Ja så kan det gå.
Som när jag skulle hoppa ett hinder för ett par år sen och plötsligt stog med båda fötterna i marken framför hästen med hennes huvud bakom rumpan och tyglarna mellan benen… snopet… tur ingen såg migOskyldig

Akerberg
0

#16 12

Murgard
0

Idag firar vi en 12-åring här i huset Glad!  Hon ligger just nu och snarkar under bordet,men vill säkert följa med ut strax. Det är alltså min lilla Jack Russel AXA som har födelsedag Kyss.

colleen
0

#18 Grattis till vovven på födelsedagen!!!

~Jag tror på ödet~

RC70
0

Livet vänder äntligen!

Monia har knappa månaden kvar till 340 dygn, stor som en ballong. Har varit på annan ort ett tag, samt Akademiska i Uppsala, men d verkar ordna sig nu !

Jag längtar till Grevagården..

Murgard
0

#19 Tack, skall framföra detGlad!

MrsM
0

Godkväll

En riktig rusk-kväll ute med regn & blåst. En släng av träningsvärk efter helgens båda work-outpass (ett livmoderframfall o en besvärlig kalvning, kalven kom ut till slut, kl 01:00,  tyvärr dock död).

Har mätt våra åringar - se annan trådFlört.

Ska bli skönt att "koja" nu. G´natt!

hllw
0

God kväll!

Nyss hemkommen från stallet. Middag och tentaplugg närmast på schemat. Sena kvällar blir det…Skrikandes