God morgon 2009-03-18
Solen skiner för fullt här, och det knastrar under fötterna.
Hästarna var glada att få komma ut i solen och rullade sig i snön det första de gjorde.
Ta tillvara dagen så gott ni kan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här skiner solen också! Ska förbereda för ett möte me min boss på Vägverket dvs nya alléer wiiiii!

sooool! underbart.. vilken energi jag fick i dag… blått knä och öm i dag, hmmm, pluttehästen då??
ska vara ute i dag.

Godmorgon!
Kylig promenad i morse med motvind men vad gör det när solien skiner så vackert!!!
Min bil är fortfarande inte klar, självklart hade meken fått fel vajer
. Den bör bli klar i morgon…
Åker buss till stallet direkt efter jobbet, blir omväxling att åka över Rimbo. Vi ska ta en ridtur i solskenet är det tänkt, längtar
.
Ha det bra alla!
Godmorgon!!!
Solen SKINER, det är VÅR i luften (märks det att jag har längtat…. ? )
Idag ska jag bara jobba halvdag har jag bestämt, för i em ska jag njuta av solen!!!
Satt på glasverandan igår för första gången i vår. SÅ härligt varmt och skönt!!! Så det planerar jag att göra även idag!!
Våår, solsken - och jag har en semesterdag. Underbar kombination som skall utnyttjas.
. T o m roligt att städa garderrober - bara att hänga ut allt på balkongen.
Vi hörs. M

Solen skiner, fåglarna kvittrar och snön smältetr så sakta bort!!!
Dock har det varit kallt inatt så ridningen får bli lite senare på dagen när det tinat lite grann.
Allt blir så mycket enklare när solen skiner så här!!! Ska ringa SLU också, vill kolla upp gulgenen på en häst till. Men det är inte förrens vid klockan 12.
Tills dess ska jag nog ge mig ut i det fina vädret
.
~Jag tror på ödet~

Sol här med…
Började dagen med en härlig ridtur, I kväll ska jag på en föreläsning som anordnas av lantmännen, handlar om näringlära o foder med agronom Kristina Berggren, -ska bli intressant…
Ha en bra dag alla!
# 6 Hittade du ngt skoj i hästväg på GeKås? Nyfiken var de har…
Här är det en hästfri dag! Sonen o jag har varit på öppna förskolan för första gången. Hon som håller i det blev eld å lågor, för jag gick själv hos henne med min mamma och jag är nu den första som kommit tillbaka med eget barn. Blev fotade för detta
Snart bär det av till badhuset och premiär även för det för sonen. Han älskar att bada i badkar så vi gör ett försök i lite större kar….
Ha en bra dag i det härliga vädret! Visst pirrar o sprätter det lite extra i kroppen när solen värmer?

Go kväll
Här har de vart sol hela dagen, jobbade på förmiddagen. På eftermiddagen fick ett gäng ponnysar löshoppa lite, superkul tyckte dom äldre som flög runt o bockade efter hinderna.

Jobb,jobb… men ikväll har jag hunnit cykla med Dallas (hund) och pysslat lite med hästarna. Mia kan inte äta så länge jag är kvar i stallet. Hon står och sträcker sig över boxväggen hela tiden och vill kela.
Nu ska det lilla som är kvar tas bort från toa - badrum.
undrar just hur det kommer att funka sedan??

God kväll
Först jobb som vanligt, sen när jag kom hem smörjde jag upp cykeln överallt där jag kom åt med olja, den lät som ett mindre fågelbo med ungar i…! nu piper den inte så mycket, utan knarrar mer =S
Varit med mamma på stan en sväng, fick ont i fötterna o hon köpte en kjol. Köpte nya gardiner också, har roat mig med att sätta upp dem nu, blev fint =)
Snörpa var piggelin idag, uppväckningen i måndags gjorde susen!
#10 Utedass? Gräva en grop i trädgården?
# FNISS! Tur det går mot vår! Enda nackdelen skall väl vara att det doftar extra i värmen, och sen alla flugor…

#12 Planka mellan två träd,kanske =I ? Än så länge funkar den…
#13 Innan värmen kommer SKA det vara fixat!

#8 De har massor av hästgrejer, men jag har lite för mycket sånt så nuförtiden blir det bara några få saker. Eller få och få…
Den här gången blev det en longer/tömkörningsgjord i läder, ett rakt bett till Loppan (har ett likadant till Cirren som han älskar), några täckesgjordar, boots och sen ett fårskinnsunderlägg till Lina. Har säkert glömt något…
Sen har de ju täcken i massor, jag har köpt tidigare och är jättenöjd med dem, hittade ett snyggt fleecetäcke som jag gärna köpt till Lilleman, men har massor av täcken så det fick ligga kvar. Sen har de en hel massa träns, bett, grimmor, schabrak och massor av annat. Jag kan strosa runt på den avdelningen jättelänge
.
~Jag tror på ödet~
# 15 Nu blev man ju ännu mer sugen att åka dit…

#16 Igår hade de HMC träns men i fel storlek.
~Jag tror på ödet~