Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 625 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-03-20

Hepp!

Ska snart fara till Uppsala. Blir hämtad där klockan 5, för vidare transport till Skövde och tre dagar med kallblodhingstar.

Ska få i mig litte frulle först.

Ha en fin fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[baffinbay]
0

Godmorgon! Här kikar en tveksam sol fram långt långt borta, hoppas den orkar upp!

RC71
0

Småkyligt men vackert. Alldeles för mkt jobb väntar. Trött redan nu…Rynkar på näsan

Godmorgon från

LottaGlad

Carduus
0

Godmorgon!

Ruggigt ute när kommer värmen!? Förhoppningsvis till nästa helg iallafall så vi kan mysa på GrevagårdenGlad.

Vi skulle ha åkt till ridhuset i går men det var bokat så det fick bli promenad istället. "Dikesponnyn" hade ingen feber och var mkt piggare nu. Benen är svullna men bättre än i förrgår så det blir nog bra det härGlad.

Har hämtat bilen i går så tog den till jobbet i morse. Åker till stallet i em, blir ridhuset då istället.

Ha det bra alla!

Tittut
0

Snart kaffepaus i Mariestad!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

God morgon!

Här är solen på väg upp, men tror att det är lite moln ivägen. Hoppas de försvinner, för jag vill ha ridbanan framtinad nu. Den är på god väg, men det ligger fortfarande lite snö i ena hörnet (där en idiot till bonde körde med sina stora maskiner när banan var nylagd Skrikandes).

Hästarna står på mitt schema idag, annars är det ganska lugnt.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Mulet och ruggigt här. Ska ut till spanske connemaran Glad och sen ska vi förbereda föt tävling både i morrn och på söndag. vi har ett (majas idéer) upplägg med Lätt b på lördag o Lätt A på söndag för att försöka debutera Lätt A. Så han är taggad me en klass liksom. Håll tummarna nu att ponny sköter sig!

Såg att camomille startar samma Lätt b som oss! Södertörn!

Har suttit o suktat på fin tävlingsponny, halvsyster me ambo..som heter Kingsland Wisteria. Om jag hade stall på landet utan kostnad skulle jag köpa henne, maja tävla henne parallellt och sen ha henne till avel plus att jag kunde rida henne även. Jättelik Ambo  och har gått höga klasser på Irland. vill ha!!

RC70
0

God morgon!
Pigg o alert var jag i stallet vid kvart över 6 = BRÅTTOM BRÅTTOM!

Monia var isprinsessa nu på morgonen då stallplanen var en isgata,något skeptisk klev hon ut på isen, som såklart brast och VIPS hade jag dräktig connemaraponny i KNÄET. Men det gick bra hon VAGGADE ut i hagen..

28 dagar kvar till 340 dygn…

www.valorous.se

för er som missat ;)

Carrick
0

God morgon!!

Kallt, kallt, kallt….. -5 grader…. brrrrrrrrr

Fast solen tittar fram, även om det är lite disigt.
Hoppas det blir varmare snart…..Flört

#3 Skönt att höra att det gått bra med dikesponnyn.
Man blir ju alltid orolig för att det ska "komma efter", hända
ngt som man inte räknat med från början….

#7 Ja, hon ser mest ut som en boll ju Skrattande
Hemsidan ser fin ut…..!

AnnaB
0

Godmorgon,

Sol var det här, fast det var fruset ute i morse, för övrigt en lugn dag hoppas få mig en ridtur o ta en promenad med Linus…

Linus har den senaste tiden kommit på att det går o leka pelletsarna i krubban, med andra ord de flyger åt alla håll !!

Har försökt hitta en djupare krubba, men med sitt smala huvud lyckas han ganska bra ändå, o säger jag åt honom så är det ändå roligare….

joyen
0

lite disigt, hoppas på sol i dag igen.. varit till kerstin en sväng på morgonen och surrat lite.. mest häst då som vanligtSkrattande

tvättar och ska städa färdigt, gubben fyller jämt på tisdag så det är bra att vara ute i tid..

morsning på er!

Akerberg
0

Goddag. Slut på jobbet för den här veckan, skönt!

Ska dammsuga och ev städa lite i köket. Senare i eftermiddag ska jag till Snörpa, tänkte rida på ridbanan, och den blir inte ledig förrän efter fyra (den används som hage… Skrikandes)

Ganska kallt ute, och molnigt, men solen gör tappra försök iallafall!

Maria-Kavat
0

God middag! Allmänt trött o hängig i kroppen. Får nog bli att investera i lite vitaminer…idag väntar ridning. Frågan är vad vi ska hitta på…borde rida lite i paddocken och mkt mjukgörande övningar, samt ställa och böja. Medryttaren red i ons och då var han rätt stel tyckte hon. Kom ut lite lägligt och såg henne rida på håll, hon såg nog inte att det var jag som kom i bilenCoolpållen gick och stretade med huvudet i vädret och såg allmänt ovillig till arbete. Får bli en genomkörare tillsammans!

AKWIK
0

Godkväll!

Har varit i stallet hela dagen. Den tvåårige connemarahingsten är såld och kastrerades idag. Det gick finfint. Ingreppet märktes knappt på honom när det var klart och det lugnande preparatets effekt började avta. Han gick in i boxen och mumsade hö. Vi får hoppas att han är lika obekymrad i morgon. Vet. lämnade kvar smärtstillande som vi kan ge honom om han verkar ha ont.

Apropå veterinären så hade han ett udda uppdrag igår. Han fick åka några mil för att skjuta bedövningspil på en förvildad minigris! Förvånad Ni som bor härikring kanske har läst i lokaltidningen om tamgrisen som bodde vid ett rådjursmatställe. Ägaren har efterlysts men inte hört av sig. Grisen måste varit ute ganska länge eftersom den var skygg och hade vinterpäls. Paret som har foderbutiken nära stallet har två minigrisar redan och erbjöd sig att ta hand om denna också och de bad vetten att åka med för att ta hem den. Jag köpte Betfor idag och grisen mådde bra. Men de misstänker att hon är dräktig. Och då är det nog ett helvilt svin som är skyldig! Förvånad 

Fortsättning följer som det brukar stå på TV:n. Flört

Carduus
0

#13 De små griskultingarna kan nog bli riktigt söta med rosa mamma och svart pappaKyss. Vildsvinskultingar är ju randiga i brunt och svart kommer dom här bli rosa/svarta då troObestämdSkrattande.

Grisar är otroligt trevliga djur. Jobbade på en gård med utegrisar för länge sedan. Dom hade en galt av rasen Duroc (stavning?) som hette Kjelle, han var så go! Nådde mig till midjan och såg riktigt skräckinjagande ut då han kom emot en och mullrade som en björn men det enda han ville var att bli kliad bakom öronenKyss. Tog väl hand om sina suggor och kultingar i flocken.

Spårade jag ur nu kanske…ObestämdSkäms gamla minnen bara…Skrattande

AKWIK
0

#14 Då kan jag alltså hälsa dem att en unge är tingad? Vill du ha hona eller hane? Flört

Carduus
0

#15Skrattande Tja vi har ju ett 10kvm stort förråd till nya huset och en allmänning stor nog för en gris eller två, hm kanske ska ta upp det med grannarna… undrar om jag blir poppisObestämd.