God Morgon 2009-03-21
God Morgon!!
Uppe med tuppen idag, stallet klart och frukost äten
Mulet och grått, ska åka in till "stan" med barnen en sväng på fm, och sedan tänkte jag vårstäda utanför stallet….häpp
Godmorgon!
Har sovit riktigt illa inatt igen, men hoppas att morgonkaffet skall få igång mig.
Får barnen bestämma så blir det nog en sväng till badhuset idag, själv skulle jag nog kunna tänka mig att vara ute i solen istället. Får se om vi kan få till en kombo.
Ha en skön Lördag allihopa!
/Frida

Godmorgon!
Det såg verkligen fint ut på bilden Dyblygiad (varifrån kommer namnet?)!
Får besök av kompisar från Uppsala idag. Hästfolk som vill titta på senaste köpet, dvs halvblodsåringen. Förstås matar vi dem med connemarorna också.
Solen skiner här och igår var det åtta grader. Snön försvinner för fort, även om det börjar bli dags nu. Det blir bara så mycket vatten! Har det börjat gro i gräset hos er? Förstås inte här än på lång tid. Jag har hört att det behövs ca 8 grader.

Vacker vårmorgon här. Stallet mockat o klart och hästarna njuter av det vackra vädret. Blir lite hästtäckestvätt i dag när det är torkväder ute.
Godmorgon från
Lotta 

#5 Håller med! Fruktansvärt segt går det och jag upplever att det bara blir värre o värre 
God förmiddag!
Jag fixade morgonfodringen i stallet, krattade hela stallplanen, fyllde på med hösilage, gjorde mat o mockade! Jag passade även på att fixa och trixa med allting som inte blir fixat annars! Typ, staket, hinkar, sopa, kratta osv osv..
Idag syns det verkligen skillnad på Monias ljuver, bara ifrån igår !
Åååh så spännande !!
Igår uppdaterade jag hela www.millegarne.com
en hemsida som jag byggt och som jag sköter !

#3 Du är inte den första som undrar. Brudvik Dyblygiad är vår licencierade welsh cob hingst.
Ska enl uppfödaren betyda återupprepning på waelsiska

Godmorgon!
Jättefint väder ute även idag, de lovar ca 8 grader, är 5 just nu.
Inga större planer för dagen, nu det närmsta ska jag bränna en skiva med filmer från löshoppningen i söndags, samt skriva ut en mailkonversation med butiken där jag köpte ett par tyglar som gick sönder första ridturen och som ska skickas tillbaka
#9 Men gud, vad har hänt med tyglarna?!

God dag!
Underbart väder ute. Fixade stallet på morgonen och har sen varit på öppet hus på högskolan i jönköping. Och så blev det en sväng på stan med bästa vännen.
Nu ska jag snart ge mig ut och rida, om huvudvärken vill släppa, tog ett par alvedon nyss. Hoppas det hjälper.
~Jag tror på ödet~
#7 fin sida! Millegarne var på vårt stall för nåt år sen o visade sina hingstar. Jäklar va duktig Jonny var att springa o visa häst!
Vi har kommit hem från Södertörn, allt gick jättebra ett litet pet i omhoppningen pga snäv sväng, så, ingen rosett idag. Men det ser så fint och bra ut alltihop. I morrn ska vi dit igen o prova Lätt A.
Soft med bara en klass, allt går så smidigt och vi är mkt piggare (plus ponny som fick gå på släpet då¨efter en klass!) Vi kanske kommer prova det lite då och då.

#10 Det undrar jag med… Köpte dem, hade dem liggande hemma några veckor, red en tur med dem, på hemvägen såg de ut sådär… Snörpa gick på hackamore och vi skrittade mest, dvs i princip långa tyglar hela vägen. På hemvägen skulle vi ta en sista galoppfattning, hon drar ner huvudet och gör en bock, jag håller emot. Det är det enda större motstånd de tyglarna har fått sas… Jag har inte smörjt dem eller liknande innan användning, utan de är direkt från affären (+ några veckor hemma hos mig)
Uppdatering av dagen. Åkte upp till Snörpa och red ut en sväng. 2.5 timmar närmre bestämt! Hade inte tänkt mig en sådan lång runda, men hon var så pigg och glad så det blev så ändå =)

Hua, mitt förra fullblod har idag fått en spark uppe på hö bog. Den har tagit så illa att hon har fått en fraktur och hänger nu på Ultuna i hängmatta. Beslut kommer att tas i morgon el måndag. Stackars 16 åriga tjej som äger henne, hon har det tufft sedan tidigare och stackars Peach 

#14 Men fy så hemskt!
Låter inte som prognosen är så god. stackars ägarinnan.
Återhämtar mig efter lång dag i ovisshet om vi hade ett nytt mjältbrandsfall i Halland eller inte.. lyckligtvis avblåst efter provsvar vid femtiden ikväll men hela dan blev liksom förstörd…I alla fall funkade allting perfekt, vi är intrimmade på det mesta i sjukdomsväg här i länet
. Nu återstår att fundera över framtiden för 100-talet omhändertagna nötkreatur som Polisen har hand om sen igår…
Har två underbara åringar i stallet som jag inte hinner med men tränar i alla fall konvalescenten Packie. Han fräser över hela cavalettiserier i lina utan problem och tycker det är KUL. Normalt sett hade han varit död idag så jag är glad för varje framsteg.
Imorgon hoppas jag på en helt vanlig dag.
Mvh M
#13 Protesterar butiken mot reklamationen också?
#14 Trist, jag håller tummarna för att det går att behandla även om det låter allvarligt.
#16 Vad kul att han blivit så bra, som du säger, varje litet framsteg är ju otroligt glädjande!
# 16 Får man fråga vad det varit med honom? Har kanske missat det i någon annan tråd…skönt att han mår bättre iallafall!

#17 De säger att jag givetvis får pengarna tillbaka om de kan avgöra att tyglarna inte varit med om en olycka… Vilket de INTE har. Hade tänkt att skicka tillbaka dem, men eftersom Kreles ägare åker förbi där i veckan så har jag gett tyglarna till henne så går hon in direkt till affären