Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2617 ggr
AnnaB
0

Vårbilder !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte det var dags för en tråd med lite vårbilder nu, om inte annat för att inge lite hopp till er däruppe i snön,

-Våren är på väg….

Börjar med en bild av vovven, Wera, fråga inte om rasen för det är hon ingenFlört

AnnaB
0

Linus o Reelina solar ihagen… Efter frukosthöet går de gärna in i rasthagen o ställer sig o solar….jag antar att det kommer värme från sanden….

Min gamle häst låg alltid platt  på sidan i denna hörnan av hagen för att njuta av första vårsolen.

AnnaB
0

Linus har bytt ut sin fotboll mot en "hoppestutts", -det var i varje fall vad vi kallade dem när vi var små, ha tar den i handtagen o kastar iväg den, den studsar som en studsboll, med honom efter…

julsta
0

Åhhh!!!! vilka härliga vårbilder!!

Här är det hur mycket snö som helst och det fortsätter att vräka ner……. längtar så efter våren!Cool

7223
0

Fy fasen vad jag blir avundsjukRynkar på näsan. Jag vill också ha vår snartSkrikandes! Bilden på hunden vid de blommande snödropparna var jättefin.

ELS
0

Jag är också avundsjukRynkar på näsan  Här hade det kommit lite snö i natt igen men nu skiner faktiskt solen och fåglarna kvittrar , några snödroppar syns dock inte tillRynkar på näsan

#2 Var köper man en sådan där hoppestudsboll? I Leksaksaffär? Det vore nog något för Lilleman. Han har tråkigt i hagen nu och behöver nog en ny bollGlad

[baffinbay]
0

Den här tråden tycker jag ska raderas ;) Blir såååå avundsjuk :(

colleen
0

#5 I en leksaksaffär, eller typ Eko. Våra valacker hade hoppbollar förr men nu tuggar de sönder de på två sekunder typ. Lilleman har inte fattat vad det hela går ut på men han har en röd med filmen bilar på, den ligger typ oanvänd i stallet.

Vill också ha vår!!! Men tydligen ska det snöa igen nästa vecka. Bläääää….

~Jag tror på ödet~

AnnaB
0

# 5, 7 vet ej om de finns att köpa, denna hittade jag ihopsjunken i en garderod som röjdes ur, jag har använt den o lekt häst med en gång i tiden….Tungan ute

AKWIK
0

Tack för fina bilder, Lyckost! Flört 

Vad Linus har blivit vuxen, han med! Förvånad Vad hände med våra små telningar? Skrattande

joyen
0

usch vad den svenska hederlig avundsjukan slog till nu!!!

AKWIK
0

Apropå hagleksaker, kolla in detta från GotlandsrussiFokus! Skrattande

Kanske funkar inte länken ovan? Prova denna då!

Akerberg
0

#11 Skrattande  Ni har väl inte glömt sätta på ljudet när ni tittar? *S*

Murgard
0

Känns som det är ljusår dit för vår del…Rynkar på näsanGråterSkrikandes

AnnaB
0

#9 ja, nog har det hänt en del…..börjar nå samma mankhöjd som mamma tycker jag, för övrigt ser han rasmässigt ut som ett russ….

joyen
0

#2  hahaha jag har åxå gett joy min gamla hoppestuds!!!  samma färg och allt, haha..  hon tycker att den är jättekul m sen fick hon även en helgjuten plastboll modell större som mastiffen haft och den är ännu roligare… vilken maffig man linus har! mky mer än joy.. han är jättefin, är han fortfarande lika snäll?

jag hittar inte din telnr, min mail har haft ngn fnurra på tråden och mina gamla mail har försvunnit.. kram

colleen
0

#11 Den var underbar.

- Mamma du hörs på filmen…

~Jag tror på ödet~

AnnaB
0

#15 -ja man har han verkligen! nog är det väl lite russ över

honomFlört

Skickar tel.nr till dig !

colleen
0

Nu snöar det här igen, så ingen vår på gång än Rynkar på näsan

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Snön vräääker ner här =( Var nog tur att jag bad hovslagaren låta Snörpa ha kvar sina sulor ett tag till… fast bara i fram =P

Murgard
0

#18 #19 Otroligt!! Att det snöar så på er den 12 mars!  Här är rått och kallt men ingen snö i alla fall. Vill bara ha VÄRME!!

MrsM
0

Vi hade en fin vårdag här - igår… idag har vi SNÖ!!!! Förvånad Märkligt.

Akerberg
0

Såhär såg det ut i Snörpas skog i måndags, nu är det (här i stan) 2 cm snö och det fortsätter att vräka ner! Förmodligen är det ganska mycket mer än 2 cm hos Snörpa nu…

Jag har för mig att det var relativt mycket snö kvar på hingstpremieringen något år? *letar bild*

Hittade: Hingst med snö

colleen
0

Här är det nog 5 cm snö nu, men fortsätter att falla, så det är väl rätt lika hos snörpa skulle jag tro.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

5 cm, det är ju ingenting! Här är det hur mycket som helst! Innan allt detta töat bort har väl midsommar passerat…

colleen
0

Här har det i alla fall börjat töa nu!!! Ska visst bli varmt i veckan också, hoppas, hoppas att våren är på g nu!!!

~Jag tror på ödet~

Maria-Kavat
0

Appropå vårtecken- blev måttligt glad i förgår när jag gick runt husknuten och mina vårlökar var halvt uppätna….Skrikandes attans rådjur!

AnnaB
0

#26 Apropå uppätet, min fina tuva med persilja som övervintrat i trädgårdslandet, låg slokande, när jag tog upp den visade det sig att det inte fanns några rötter kvarGråterSkrikandes…….så jag får väl instämma med attans sorkar….

(vad nu det här hade med vårbilder att göraObestämd)

[AlphLauren]
0

Vad fina bilder alla har!!

Denna är allt jag har att komma med, man ser ju att grusvägen har smällt upp i alla fall, hehe

Murgard
0

#28 Läcker!

colleen
0

Jag fick ett mail innan med en underbart söt liten igelkott unge. Då borde det ju vara vår på väg om de har tittat fram!

~Jag tror på ödet~

AnnaB
0

#28 -det är väl en bra början…Skrattande

RC70
0

Sthlms innerstad har typ INGEN snö. Jag var i Almunge i helgen, där fanns det gott om snö, men den töade sakteliga bort !

GE MIG VÅÅÅÅR GE MIG FÖÖÖL !

Akerberg
0

Får gå ut och fota rabatten här utanför imorgon, snödroppar vet jag att det finns, ev har krokusarna också börjat komma.

En sak är säker iaf, att Snörpa fäller som en tok! Det kallar jag vårtecken =)

colleen
0

Ja att de fäller en massa är vårtecken. Sen när stona brunstar då brukar våren också vara på väg. Men inga brunster här än, vad jag sett i alla fall.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Jag tror Snörpa har brunstat en sväng iaf! Hon är inte alltid så tydlig med att visa det, men hon blir extremt seg att rida på, men det blir hon när hon väller också… =P  har ju hingst i stallet, o han har definitivt fått vårkänslor!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Akerberg
0

Här har vi de utlovade krokusbilderna =)

Murgard
0

#38 Jösses, så vackert.

Mia visade tydlig brunst i helgen. Delight verkar ha hängt på, så nu är dom igång! Glad  Hoppas på en bra vår/försommar med vettig väderlek!

MrsM
0

Mötte den kommunala gatsopningsmaskinen i full gång i Halmstad city. Tydligt vårtecken!Flört

joyen
0

338 men gud va fina!!!! åh va jag vill ha vår nuCool

Akerberg
0

Jajustja, gatorna sopas för fullt här också! De började redan i början av förra veckan

Maria-Kavat
0

Hihi får väl oxå bidra med krokusbilder. Lila även här Skrattande de överlevde rådjursattacken!

Murgard
0

#43 Glad Tur det, den är vacker!

AnnaB
0

Måste klämma in en riktig vårbild,Tussilagon är nog den mesta vårblomma jag vet….

colleen
0

Åh, tussilago!!! Hoppas de dyker upp här också snart.

~Jag tror på ödet~

walsan
0

Här hoppas jag på att min söderifrån åkande kompis ska kunna åka en tur på skidor på lördag. Det kan med lite tur bli en sådan där fantastisk tur på skaren i solen. Det har varit så i flera dagar. Riktigt med dagsmeja på dagarna och kallgrader på nätterna. Men jag har jobbat till in på kvällarna tyvärr…Rynkar på näsan Annars får vi nöja oss med en promenad till hästarna.

Murgard
0

#47 Startar ni tidigt på dagen kan ni säkert njuta av skarsnö.

walsan
0

Jag följer allt som oftast yr.no, Norges motsvarighet till SMHI, där man kan söka på t ex Hemlingby och få vädret timme för timme och ända upp till nio dagars långtidsprognos. Där framgår att på natten till lördag ska det vara 3 plusgrader nästan hela natten och sedan gå upp till fem grader. På söndag blir det däremot kallare och det förutspås snöfall mitt på dagen.

joyen
0

#49 vi kollar åxå alltid på yr.no… dom var att lita på i somras vid höskörden.. tkr dom är träffsäkrast vid prognos:)

Murgard
0

#49  & #50 Ja,just ja. Den siten använde vi också under höskörden.

Carduus
0

#49 Tack för tipset, smhi är inget vidare bra om den norska är bättre.

Akerberg
0

Var ute en sväng i rabatten när jag kom från stallet…

Har sett 7 citronfjärilar idag med! Bifogar bild, en fjäril inringad…

colleen
0

Vi har också snödroppar här nu, brukar ju alltid vara typ två veckor efter Jönköping.

~Jag tror på ödet~

walsan
0

#53 Fantastiskt vilka fina krokus- och snödroppsbilder! Vi hade också en fin promenad i vårsolen, men inga vårblommor här alls. Stallkatten låg och njöt i flera timmar i en stol i solen.

Vi mockade också hagarna och det är verkligen lätt när gödseln ligger på isen. Om vi väntar ytterligare en varm dag smälter islagret och hästarna kliver ihop gödseln med leran under. Då blir det hopplöst!

RC71
0

Jättehärliga bilder!! Glad Här finns bara vintergäck i rabatten än så länge.

joyen
0

åhh vilka fina bilder… vi ska ju få snö igen till veckan, hmmm, men jag är inte bitterSkrikandes

RC70
0

#57.. jag e inte heller bitter.. snöar just nu….. Tyst

Maria-Kavat
0

Kan det bli mer vårigtCool

Akerberg
0

Snörpa premiärrullar utan täcke för i år

Maria-Kavat
0

# 60 Bra med brun häst! Pga att min lille var mer brun/grå/svart så såg ena tjejen i stallet inte skillnad på honom o min store Skrikandes sååå lika är de inte!

Akerberg
0

#61 Nackdelen med skimmlar! Men de är ju väldigt fina när de väl är vita!

colleen
0

Och nu ligger det 5cm snö här igen… Suck alltså Rynkar på näsan

~Jag tror på ödet~

RC70
0

Ang rullande hästar…

Grafit var helt j-vla OTROLIG på att rulla sig - NÄR DE REGNADE ! stort sett aldrig annars,  utan MAJORITETEN när det regnade.

En dag när jag kom ut till stallet, det var mörkt, kring jul nångång. Det var ingen snö utan det var gytja och Grafit stod i en hage längs vägen, en gammal åker.

När jag kör förbi hagen så går mina lysen över en kulle med lera i hagen. En kulle, med lera i hagen. Det finns inga kullar på en åker, speciellt inte kullar som ser ut som, en häst.

Grafit hade rullat sig i gytja, från topp till tå. Han hade lera I öronen. Leran RANN av honom, den annars svart/gråa hästen var B R U N. Jag har aldrig sett en häst så mycket lera.  Det tog nästan 1 timme att spola av honom all lera…

Jag var inte helt lycklig på svartskimmel hingst den dagen…

Carrick
0

#64 Var glad att han var svartskimmel!Har en, än så länge, grå/vit skimmel som gjorde en heltäckande lerinpackning i lördags.

Hon såg mest ut som en svartskimmel hon……. blä… dammigt värre när det ska borstas bort.

Akerberg
0

Så glad att Tant Brun inte rullar sig i värsta leran iallafall… Hon rullar sig jämt när det är torrt, men är det riktigt lerigt så vill hon inte ens gå i kletet