Godmorgon-09-03-22
Godmorgon allesammans!
Först här idag! Solen skiner och ännu är det kallgrader, Jag har inget bokat i kalendern idag, men förmodligen bör vi hämta en transport hö. Den normala månadsleveransen har vi inte möjlighet att ta emot då vi satt in en häst i höförrådet. Sedan har jag en hel hög med täcken som borde lagas. Jag ser fram emot att alla hästar kan vara utan täcke. Täckeslagning är ett styvt jobb och man är ju inte alltid helt nöjd.
Lev väl även denna dag!
God Morgon!!
Mulet och lite råkallt…men ändå friskt och skönt!!
Hästarna ute, stallet fixat (är sååå skönt på helgerna att hinna fixa det på morgonen
)
Vårstädningen fortsätter + att jag behöver säpa över lite hö från logen till stallet!
Ha en fortsatt bra dag!!
Morrn, morrn!
Sovit illa inatt igen. Suck…
Lugnt på f.m, och på e.m väntar fortbildning på jobbet. Träckprovsanalys på får. Bra att friska upp kunskaperna lite innan värsta lammsäsongen kommer igång.
Vackert väder än så länge!

Godmorgon,
Solen tycks inte hitta hit idag igen, ska i varje fall ut o vårstäda i trädgården idag, alla våra fina almar är döda, o det bara rasar grenar från dem
#0 laga täcken ja, undra när jag ska få tid o fixa mina egna (linus har gått ganska hårt åt de andras täcken, de är jätteroliga att slita o dra i)
Ha det bra alla!

God morgon!
Hästarna blev utsparkade redan vid 6 tien i morse. Då var solen redan uppe och jag vaknade av morgontidiga barn.
-3 på arla morgonkvist men nu börjar det bli varmt.
Nyheter från häste på Ultuna är att det troligen går att fixa MEN det beror på vad försäkringsbolaget säjer……

Vackert och vindstilla!
Stallet fixat o klart. Nu blir det frukost o sedan får jag se vad som blir gjort. Dax att baka bullar också…
Godmorgon från
Lotta 

hej.. skrev inget i går kom jag på nu.. hade matfrämmande i går kväll, mysigt.
i dag ska jag kolla på när min kompis rider en problemhäst, intressant.
fyndade två elaggregat i går, ett som är ca 2 år, ett revir som räcker till ca 3 km tråd samt ett toro, ca 2 år gammalt, som är på batteri som är STOOORT, slår gnistor av det, samt ett lastbilsbatteri som räcker i en månad… 1000 kronor! jag är nöjd m mina fynd.
ska koppla in det stora i dag och lura joy så hon aldrig mer vill gå nära en tråd, hehehe, känner mig lite grym i dag
..
trevlig söndag allihopa:)
God förmiddag !
Jag spenderade kvällen hos mina föräldrar och körde ifrån Vaxholm vid 6.20 i morse för morgonfodring i stallet. Kom dit vid 7 och Monia var som vanligt MEST hungrig utav ALLA ! Skrapa, skrapa, banka, baanka HAAALLLÅÅÅ?? HAAALLLÅ??.
Kastade ut dem i hagen och fixade.
Ska ha lunchfodringen vid 12, o sen insläppet.
Storstädade lägenheten igår, hur blir d skitigt igen idag?
#5 Bra!
. Tänkte ta några dgr time-out från viktväkteriet då…
Röjer fortsatt i våra resterande lager/flyttkartonger. Snart nere i medeltiden, dvs det som vi aldrig ens packade upp när vi flyttade in första ggn… Blir en rejäl feng-shui men man måste ju kolla innan man dumpar.
Skön vårdag, mulen med lite duggregn. Hörde att det kommer snö här igen till veckan, eller var det en ond dröm?

God eftermiddag!
Har hamnat på jobbet efter en stökig vecka.. Kråkan har uppfört sig exemplariskt. De har huggit längs med vår lilla väg och Kråkan går så försiktigt över riset som ligger och lyfter fint på fötterna! Just nu är han mammas älskling!
Fick ett roligt mail ifrån en kompis; se om ni kan knäcka denna "nöt"?
Vad bör en kvinna göra när en man springer sicksack igenom trädgården?
Ha det gôtt!
God kväll! Hunnit med både ridtur och promenad idag…skönt
vädret är inget vidare men vad gör det-bara å klä på sig!

Nu vräker snön ner här igen
Så var det med det vackra vädret!

God Kväll!
Våren som var här i några dagar är ersatt med världens snökaos, det är som en vit vägg som kommer ner och marken är alldes vit, så nu är det vinter igen SUCK!!
Har precis lämnat barnen hos sin pappa med, blir alltid så deppig när jag lämnar dom, blir så himla tomt , och i dag har Niklas (sambon) en körning till Skåne med och kommer inte hem förrens i natt, så nu är det jättetomt och tyst här hemma!
Man får se fram emot nästa helg, ska som vanligt självklart åka till Grevagården det är alltid lika trevligt!
#5 Så jag ser fram emot dina bullar!!
Ha en trevlig söndagskväll!!

#12 Bakar dubbel sats…
Kram på dej!

Får väl skriva här en gång till idag eftersom jag inte fick några poäng i morse
, varför är denna sidan så seg???
Har hunnit med både ridtur och en Linus-promenad idag, men han var bråkig !! -min snälla pålle som jag skrutit med att han skött sig så bra….. ville inte gå åt samma håll som matte idag, till och med stegrade sig en gång, tyckte inte matte om…….blir kanske till att skicka honom på uppfostringskurs precis som joy

God kväll!
Varit i Ullared en sväng idag helt spontant =)
Stopp i McDriven på hemvägen (bor ca 300 meter från McD…) o sen lagade vi mat till imorgon efteråt när man hade lite förnyad energi

Godkväll!
Löshoppningen men Carduus i går gick väldigt bra, den här gången blev det lite riktiga hinder och han hoppade snällt och fint så det känns bra
. Han har inte världens framåtbjudning men står heller inte emot och verkar tycka det är kul.
Åkte till mina föräldrar på em åt middag och sov över. Sambon var på hemvärnsövning.
I dag visningstränade jag Carduus på grusvägen som var nysladdad och fin. Fick fram vad som iaf kändes som jättefin trav, tror inte det blir lika lätt att få fram den i ridhus sen dock men vi får träna på…
Han älskar att vara ute på promenad, är väldigt mkt piggare då än i ridhuset.
Nu sitter jag mätt och trött i soffan, kommer sova gott i natt känns det som…
Hemma från Södertörn, Maja och Ambo debuterade Lätt A med den äran. Lätt A ändrades från A:0/A:0 till bara A:0 utan att man visste..så, det var bara att gasa på direkt. Ett stopp på ett titthinder men sen bara FLÖT det på felfritt, ponny bjöd, stod ej emot hoppade med schvung och det såg jättebra ut. De bevisade att de kan fortsätta i Lätt A så nu har vi anmält till Haninge 5 april, Södertälje 13e, Edsbro 18e, april, Roslagens Rid o Kk 17 maj. Lätt B Lätt A.
Hälsningar från den stolta ponnymamman 

#14 hahaha.. annars kan du ju skicka han till mig.. börjar få kläm på det nu, haha.. hon beter sig bättre å bättre…

#17 Vad duktiga dom är! 

Hur trist som helst med snö igen 
.
Har borstat av hästarna en massa päls idag. Dom njuter verkligen. Annars har det burits grejor, som måste flyttas undan så att snickaren får svängrum. En sådan snickare vi har
! Energi i massor och stor yrkesskicklighet. Där hade vi tur!
jaa!

#17 Grattis!

#17 Grattis!
Kul att debuten blev så bra och roligt att ses igår.
Astrid har varit hemma och slickat såren. Diskad efter att ha startat utan startsignal i lördagens lätt B…………och Camomille som verkade så fin….I och med det kom de inte heller med i div 1 laget….
Fast vi siktar på "nydebut" i lätt A i Haninge så vi ses nog där! Lätt B o Lätt A om det känns bra.
I övrigt har jag o mannen hållit på med svärmors flyttbestyr idag medan Astrid tog med Camomille på en långpromenad i bara grimma o grimskaft. Nu på kvällkvisten har det kommit snö igen så nu ligger det ett vitt täcke över allt. Ska lägga mig i tid i kväll eftersom jag har utsläpp i stallet i morgon. 16 hästar varav max 2 i samma hage. Det tar lite tid…..
Ha det gott!
#23 Tack, vi ses på Haninge då! enda trösten me sånt där är att det nog inte sker igen..dvs missa startsignalen då! Hälsa o trösta från oss.
Rätt nervöst inför hemfärden, flera transporter fastna i backen upp från grusgropen, jag bara gasa på 1an hela vägen..snön börja ju falla mer o mer och vi var kvar o kolla medelsvår b på kul. Rätt speciell tävlingsplats på nåt vis 
Finns bilder på madick.se nu på alla som startade!
Nu till Beck..

Jösses vad det snöar nu!
Flingor stora som dasslock, och eländet lägger sig med! Igår var det +12…
Men hur var det då? Vad skulle kvinnan göra åt den sicksackande mannen?
Nyfiken

#17 Grattis vad roligt att det går bra för Maja och Ambo!!!
~Jag tror på ödet~
#27 Ja, det känns tryggt nu, har ju varit på tapeten sen november me lätt a också. Fast det var lika bra det blev nu som först, de har kommit lite längre på kort tid. Känns kul att ponny räcker till!
#26 Sikta bättre?

#26 lugn…
#29 inte långt ifrån..
Hon skulle fortsätta skjuta! 
#30 Den var bra haha 
#30 Haha! Tack! Nu kan man sova.

#31,32 visst var den..
Nu måste jag lägga ut en till bara för det;
Finns det någon likhet mellan män och katter?

Gillar dom en jamare,kanske??

#34 Nej.
Svar: Ja, båda är livrädda för dammsugaren…

#35 Kvällens asgarv!