Godmorgon 24 Mars!
Fruktansvärt kall promenad i morse, hade en isande motvind, burr… Nu skiner solen så det kanske blir skönt fram på dagen iaf!
Ska försöka vara ledig på Fredag så det blir till att jobba in lite tid övriga dagar. Blev drygt 2 timmar plus i går, satsar på något liknande i dag.
Ha det bra alla!
Ja gud så kallt va ska det ta vägen! Här är det villabesök Danderyd samt ev ut till pålle då majas förkylning håller i sig..ska se om jag tar en liten utetur i såfall 
ha en bra tisdag! Den dag jag alltid tyckte sämst om i veckan sen barndomen. Jag hade pianolektion, det var fisk i skolan..långt kvar till helgen. Fast jag gillade pianot en del ska erkännas men har jag spelat som vuxen? Svar nej
God morgon!!
Mer snö och 6 grader KALLT!!!
Brrrrr.
Fast solen skiner ju, så egentligen är det ju härligt!!!
men man har ju hunnit att vänja sig vid att det är lite varmare….
Ha en bra dag!!

God morgon!
Solen skiner från en blå himmel med lite molntussar här och där, minusgrader är det också. Har fallit ytterligare lite till snö i natt och troligtvis blåst en hel del, för det låg i drivor. Inte kul alls. Men hästarna brukar ju uppskatta snön.
Jag ska städa lite inne nu tänkte jag och sen fixa stallet och rida Loppan och Cirren. Hoppas att det går att vara på fältet så att det inte är för blött under där nu, i så fall får det väl bli skritt, eller kanske kan man vara på grusvägen?
Trodde att vi skulle slippa mer snö nu faktiskt, det har varit så underbart väder det sista, men icke icke. Det borde ju ge med sig snart. Eller?
~Jag tror på ödet~

här skiner solen, underbart!! sååå mkt att göra i dag, städa färdigt, garnera tårtorna, fixa stallet samt vet kommer då jag är rädd att lovisa är dålig
.. samt cornelia ska ha en kompis m hem efter skolan, hmmm, hur ska allt hinnas m?? ja jag är ju tidsoptimist så det löser sig:)
har faktiskt inte så mkt träningsvärk i dag, red lektion i går för första gången på ett halvår, har bara suttit på en häst en gång under denna tid så jag är nöjd m min insats i går
.
nu ska jag feja på, hade!

#4 Vad är det som är fel på Lovisa? Hoppas att det går bra med vet.
~Jag tror på ödet~

#5 jag vet inte, ngt m bakbenen, dom hänger inte riktigt me.. blir rädd att det är sviter efter att hon fick så mkt stryk av trippa.. inte patella, inte fång, ingen temp lr ingen övervikt, inte korsryggsförlamning.. vad kan det vara liksom?? får se vad vet säger i dag..

Gomorgon
Snöar och blåser här, hoppas de slutar snart.
Har tänkt rida lite idag och städa lite här hemma

Tar tillbaka det jag skrev igår om tunt lager snö. Vräkte verkligen ner i morse! Nu har det slutat, men det har nog trillat ner upp emot 1 dm
Med allt extraarbete det innebar lyckades jag bli så försenad att jag inte hann till tentan jag skulle skriva nu på förmiddagen. Ingen katastrof då jag pluggat dåligt…
Ska istället försöka uträtta en del ärenden som har fått vänta länge på att bli gjorde vid det här laget.
#4 Hoppas det inte är något allvarligt med Lovisa!
jag är helt djupfryst, ända in i själen..
Pga mordhot under gårdagen har jag fått byta nummer.
de som är intresserade utav det nya får PMa mig !

Har har det trillat ner flera cm snö i natt, och det blåser som attan, iskalla vindar! Det är knögglig is på varenda gata/trottoar osv =S BlääÄ! Blev bil till jobbet idag… såg några cyklister vingla omkring, såg livsfarligt ut!

mordhot!!! låter allvarligt, hoppas du får vara ifred nu då…
Bläää för denna snö! Var inne på smhi och det verkar som vi får dras med den ett tag till. USCH! Idag planeras det inför framtiden, är ju mammaledig med har planer på att börja jobba i höst 2 dagar i v. Om det vill sig väl! Skulle ridit igenom kusen med medryttaren idag men nja paddocken är väl inget kul å vara i. Inga snösulor heller. Hoppas ni får en bra dag!
#9 Lät inte roligt…

Hann göra stallet och dessutom borsta av damerna en liten hög hår vardera imorse , OCH dessutom innfinna mig på jobbet till kl 7. Nåja, nästan sju åtminstone. Skönt att ha det gjort vid hemkomst, eftersom jag jobbar över 2 tim idag.
Hoppas bekymren i ovanstående inlägg reder sig!

Fruktansvärt kallt och blåsigt här!
Snöflingorna har yrt hela dagen. Skott på fm , och varit o lagat puspunka på hästbussen. Nu är jag är alldeles stelfrusen och tänker starta ugnen o baka bullar

God eftermiddag!
Hunnit med att brodda Svarten och bråka med Kråkan på förmiddagen . Både han och jag var upprörda, han stod på bakbenen och jag försökte övertala honom om att gå framåt. Men till slut lugnade vi ner oss bägge två.
Försökte med en trisslott idag men det ville sig inte…
#9 Och jag som tycker mitt liv är rörigt, antar att jag ligger i lä.. Hoppas allt ordnar upp sig för dig SNART…
Ha en fortsatt trevlig dag!
P.s Varför är männen hjulbenta? Oviktiga saker sätter man inom parentes..

D.S

Åh.. jag lärde mig ett nytt uttryck idag! :"Det blåser smådjävlar" Kan ju bara säga att här i roslagen har smådjävlarna mjäll!!

Ni har väl sett att vi i Ockelbo ska gifta oss den 19/6 nästa år?
Får se i vilken omfattning det kommer att påverka vårt lilla samhälle..

Usch för all denna snö!! och väglaget var hemskt i morse, gick i 50-60 km/h på 90 väg, på dom 2 mil jag har till skolan såg jag 3 avåkningar, att inte folk har vett att köra efter väglaget!
Minns att 2006 var ett sånt år där vintern inte gav sig heller, på bilden är det Jezzie 1 dag gammal som är ute en stund i vintervädret, den är tagen den 24/3-06 alltså för precis 3 år sedan, och vintern höll i sig i ca 2 veckor till de året, kunde bara ha dom ute korta stunder i början.
Annars en ganska jobbig tisdag, börja med att sängen var alldes för skön att gå upp ur, sedan problemet att ta sig till skolan så man kom ganska mycket försent, samt att när man kommer hem så får man jaga en rymling som dragit ur hagen, efter 5 km så var hon tillfångatagen, var glad man blir, men huvudsaken är att allt gick bra!
Ha en fortsatt trevlig tisdagskväll!!
#18 Åh vilken superduper härlig bild! :) Pigg dam dagen efter förlossning!
Lillebror hade stått stilla hela natten med lastbilen, i stort sett hela åkeriet hade stått stilla och är försenade så var tålmodiga med paketförseningar :)
Godafton
Äntligen hemma. Har satt på en tvättmaskin och måste fördriva tiden så jag kan hänga tvätten ikväll… Imonbitti bär det av med tåg kl 05:38 mot Stockholm och två dagars djurhälsokonferens. Verkar intressant program. Hem torsdag kväll. Till vanliga jobbet på fredag och direkt till Skövde… uff. Den ofrivillige hästägaren är inkopplad på jourtjänst och det är bara att hålla tummarna. Flash äälskar jouren för han ger väldigt mycket hö och kan inte rida (=ofarlig).
Vi ses kanske på Grevagården?
Hälsn M
#20 Nej! Tyvärr inte. Har varit för mycket borta på sistone. Åker till Trondheim i morgon i jobbet.
Idag har jag plogat med vår lilla trädgårdstraktor på stallplan och vägen ut. Det hann komma ordentligt med snö idag. Tycker dock att det är OK så länge det är kall snö och mars månad. Man kan ändå inte vänta sig annat här nu. Det blir rent och vitt igen. Nog för att det är härligt med vår, men den är ju på väg och kommer snart igen. Faktiskt ingen idé att klaga på snön. Det är faktiskt otroligt härligt med varma dagar när snön smälter och man kan sitta vid en vägg och fika. Det hade t o m varit jättefint skidföre i helgen. Det hade ju tinat så rejält, så det trodde inte jag, så jag prövade inte ens.