Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1081 ggr
Carduus
0

Godmorgon 23 Mars

Jaha så var det vitt ute igen då… ett par cm snö ligger blöt på marken. Småsnöar lite fortfarande.

Inga direkta planer för dagen men blir nog inget hästande. Kanske ska köpa ett par skor i em, vi får se.

Ha det bra alla!

Tittut
0

Skrivarbete dagen lång. Så ser dagens planer ut.

Först ska sonen iväg till skolan. Bäst att sätta fart.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

Go morgon!

Snö här också. Suck, jag som tyckte att det räckte för den här vintern. Men hästarna var lite halvgalna här ute innan, fast de har iofs studsat runt lite grann i hagarna det sista. Vårkänslor???

Idag ska jag in till stan, först synsam sen förbi Lina med hennes fårskinnspadd och därefter till A6 och träffa Lisa, fika eller mat och massa prat.

Ska väl hinna med att rida Loppan och Cirren också.

~Jag tror på ödet~

Bullemor
0

Så var vintern tillbaka… URK!!!Skrikandes

Snart dags att släpa sig till jobbet efter ännu en natt med otillfredsställande sömnkvalité.

Får-kursen igår var riktigt trevlig så nu är man taggad inför att alla fårprover ramlar in på labbet.Glad

Ha en bra måndag önskar Frida

RC71
0

Vitt här också Rynkar på näsan. En helt vanlig måndag väntar.

Godmorgon från

Lotta Glad

ambo
0

Vitt här med..lugn dag, Maja hemma blivit förkyld..tar hand om ambogubben idag. Massage och stretch mm Glad

tur det inte var detta väder igår när vi skulle upp för bautabacken från Södertörn..det började snöa på slutet förstås, sista momangen hem

MrsM
0

Gomorron i all hast. Jobb väntar.

Här är det sol men blåser ganska friskt. Vi hade nån sorts hagel/regnstorm som kom plötsligt in från havet igårkväll. Det är väl den vi skickat vidareSkrattande uppåt landet.

Hälsn från västkusten

/M

joyen
0

snö snö snö så långt ögat når, suckRynkar på näsan.. ska göra fint hemma i dag samt göra flera smörgåstårtor för i morgon fyller maken 30 årSkrattande. äntligen kommer han över strecket åxå, jag är tre år äldre så det han man ju hört en å annan gång, haha..

ha en bra dag!

Carrick
0

Säger som er andra… VITT VITT VITT.

Blött och slaskigt… hästarna hade nerverna på utsidan idag vid utsläpp, allt var farligt. Bla flög en fågel upp och skrämde slag på demSkrattande

Sen har jag investerat i en alldeles egen hoppstudsboll till hästarna….. en rosa med "Hello Kitty" på…..Cool
Nu låg det lite snö på den, å oj,oj,oj så farlig den var !!!

Önskar jag haft kameran med mig………haha

Skaffa er en fortsatt bra dag !!!!

RC70
0

SNÖ! JAG VILL GRÅTA! MÅR DÅLIGT !

Vart är våren… Min ponny ska ha barn snart.. ge mig vår..

Jag ska ringa John Polman…

Murgard
0

Tjejerna fick täcke på idag, dom har tappat ganska mycket päls. Hade tydligen inte planerat in mera snö..

Stallet hann jag göra helt klart i morse, jobb heeela dagen, till 17.30.

Dottern kommer hem med en till Apaloosa som ska provas. Den bör passa eftersom den är av samma märke och storlek som den vi redan har.

Ha en bra måndag!

AnnaB
0

Här blåser det friskt, inte skönt alls…

#6 Haglade?? här regnade bara…

vanlig dag , börjat med att fixa stallet, så nu är det dags att börja jobba lite tror jag, en väska som ska lagas, 2 sadlar o täcken tar visst aldrig slut…

hllw
0

Inte så förvånande kanske, men ett tunt lager snö även här. Trist när alla skor man äger suger upp sörjan:P Men som sagt, det är tunt och väldigt blött så det försvinner ju blixtsnabbt när det blir varmare igen:)

Har skrivit tenta på förmiddagen, så jag har med all rätt tagit en halvdag ledigtSkrattande

Ska alldeles strax åka ut till stallet och tömköra några av ponnyerna. Sedan blir det plugg resten av kvällen.

Sassenach
0

God Eftermiddag!

Ville bara dra täcket överhuvudet imorse när jag såg att det fortfarande snöade när jag vaknade, trodde det var slut på "lapp-möglet" för säsongen.

Hälsade på Farfar lite snabbt idag, han har (snäll som han är) lovat att kopiera ett videoband vi Finsta elever gjorde i första ring. Jag lyckades tigga till mig tre pärmar oxå och lite fika innan jag var tvungen att rusa till jobbet.

Här på jobbet är det lugnt just nu, det snöar iaf inte ute vad jag ser.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Dyblygiad
0

Vitt här med. Snart måste vårens 7 snöstormar passerat oss så det kan bli riktig vår!

Har varit på sjukhuset heladagen för att kolla mina stackars fingrar. Ny rtg och remiss till sjukgymnast. Om det inte blir bättre av det så ska jag skickas vidare till handkirurgin.

Ultuna hästen ska snart in på operation……..vi har startat en insamling som ska täcka hästens självrisk. Någon som känner till en fond man kan äska pengar ur, med hänvisning till ägarens anorexia?

Maria-Kavat
0

Usch ja för denna snö! Blir smått deprimerad…idag har det spenderats tid på vet.kliniken för rehab o besök hos vet med hunden. Nu i efms var jag bara nere för å mocka å fixa hos hästen, orkade inte mer.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll

Jobb som vanligt, gick lättare att cykla idag! Börjar nog få upp lite flås igen efter vintervilan…

Colleen var här med fårskinnspadden förut, var och provred den direkt sen, passar utmärkt =)  I princip bara skrittat idag, var snorhalt på den nya snön =S Hon har kvar sulorna i fram, men inte i bak, så det var rejält bakhalt när broddarna inte nådde ner pga klamparna =S

Köpte en lädergrimma åt Fröken igår, den var som gjord för henne, hon blev så snygg! (Bilden ger inte riktigt rättvisa åt färgen på varken häst eller grimma)

Murgard
0

#14 Oj,oj, dubbelt jobbigt! Hoppas det går bra!

#15 Allt klär en skönhet! Flört

joyen
0

puh, jag har ridit lektion… har inte ridit mer än en gång på sex månader.. helt slut… gick faktiskt riktigt bra trots allt, kände väl av mitt inte helt läkta revben m känner mig nöjd, nu duschen sen göra fördigt smörgåstårtorna till i morrn., gubben fyller 30, hurra!!

Murgard
0

#18 Har du börjat rida på ridskolan?Glad   Mmmm, smörgåstårta…Tungan ute!

Maria-Kavat
0

# 17 Hihi tror du menar till inlägg # 16 Flört

Murgard
0

#20 SkämsFnisss; ibland går det för snabbt i svängarna!  Ja, du har givetvis rätt! Det var snörpan jag avsågFlört

julsta
0

Får väl säga God natt på er!

Ska nu dra täcket över huvudet, och känner inte för att gå upp förrens våren är här!! för ute är det världens snöstorm, det blåser och vräker ner snö, har nog kommit en 10 cm, Är så trött på denna vinter!!!Rynkar på näsan

Dottern ramla av rejält i dag och Angel stack hem till stallet.. har hon aldrig gjort förrut! Tur att det finns hjälpsamma människor som såg vad som hände och gav dottern skjuts hem!

Sov gott!!

joyen
0

#19 jag har betalda lektioner sen förr innan jag blev sjuk som jag ska rida upp, därför samt at jag inte har en ridbar häst själv å saknar det sååå fruktansvärt..

Murgard
0

#23 Ok, att söka en lånehäst till sommaren vore välan en god idé då! Glad

[baffinbay]
0

Ja då kan vi ut och rida tillsammans allihopa :)