Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: avel
Läst 1251 ggr
RC71
0

Fullt i stallet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni fullt i stallen eller planeras det nya föl?

Här kommer två ston att betäckas i år.Glad

Murgard
0

Plats finns för flera boxar, så vi betäcker de två ston vi har Flört!

AnnaB
0

Fullt? jodå….går nog att bygga ut om det behövs

colleen
0

Här finns plats för ytterligare några boxar och meningen är att valackarna ska säljas. Planerna är att alla tre stona ska betäckas.

~Jag tror på ödet~

RC70
0

Jag har fullt stall! Planerar viloår med utbildning o flytt osv…

Skruttan-1
0

#4 smart drag att utbilda då är dom mer aktraktiva :)

alla lycka till med alla pollar

Carrick
0

Har 2 boxar tomma….. men planerar inte för fler hästar just för stunden…. funderar visserligen på att betäcka maran, men inget är bestämt än….Oskyldig

hllw
0

Här kommer det troligen att byggas ut med två boxar till. Det är överfullt nu, men vi har ju lödrift också och där får man (tyvärr) plats med nästan hur många hästar som helst.

Förhoppningsvis hittar jag nya ägare till någon/några av valackerna i år.

Ett föl föds till våren, två ston ska betäckas.

Kask
0

Vilka lyckostar ni är som har egna föl och hästar! Kanske lite OT

RC71
0

Skönt att höra att flera tänker betäcka även i år Glad

Murgard
0

#9 ..connemarorna kan väl inte bli för mångaFlört?

colleen
0

#10 Nä, men många tvekar nog med tanke på det ekonomiska läget. Rynkar på näsan

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#11 Ja, precis vad jag tänkte lite på när jag startade tråden. Skönt att så många ändå tänker betäcka.

Murgard
0

#11 #12  Som uppfödare får man kanske räkna med att ha unghästen kvar tills den börjar bli ridbar, och då har konjunkturen vänt Glad.  Har hört ekonomiska experter som tror att detta inte blir alltför långvarigt. Hoppas dom har rätt!!

RC71
0

#13 Visst är det så. Vad händer om ingen betäcker i nuläge=   brist på lite äldre unghästar när det vänder…Glad

colleen
0

#14 Då kan man ta lite extra betalt om man vågade betäcka nu. Tillgång och efterfrågan liksom Glad.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#15 Precis! Skrattande En riktig investering med andra ord! Det gäller att vara positiv…Cool

Murgard
0

Alla finansiella svackor blåses upp så mycket i massmedia. Bara det får ju minuseffekt!

[baffinbay]
0

Tjoho, då är vi överens, ju fler ju bättre!!

tjoffsan
0

Jag har lediga platser i stallet, men ska inte betäcka i år eftersom jag vill ha tid till alla mina hästar också. Blir det ett föl i sommar har jag fyra pållar och det är egentligen två för mycket än vad jag orkar sköta själv.

Har en mage att låna ut om någon är intresserad.