Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 813 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-03-27

Fredag igen och månaden är snart slut.

Idag väntar en del skrivjobb av diverse slag, men först ska jag skjutsa dotra till dagis lite skapligt. De har Mulle på fredagar, och idag skiner solen så det blir säkert en mysig och fin dag för dem i skogen.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

hllw
0

God morgon!

Idag blir det hovsalgeri för hela slanten. Tre ponnyer som ska skos och två som ska verkas. Vi har ju fortfarande en massa snö, men jag tror ändå snösulorna åker av, så nu måste snön bort!

Lite tid i skolan ska klämmas in i em/kväll.

Hoppas ni får en trevlig helg på grevagården, och ni andra som inte ska dit också!

julsta
0

Ute faller det en massa vita flingor från skyn och det blåser som bara den!! våren lyser med sin frånvaro, Suck!!

Är på väg till skolan, är bara 3 timmar i dag, sen är det helg!!Glad

Det blir att verkligen klä sig varmt i morgon när man ska till Grevagården, så man har fingrar och tår kvar när man åker där ifrån!

Ha en trevlig fredag!!

RC71
0

Här är KALLT! Rynkar på näsan För varje gång jag går ut packar jag ner ytterligare en fleecetröja i väskan Rynkar på näsan. Lastbilen är ströad och bullarna packade, så nu återstår hästbadning och packning av foder innan avfärd.

Godmorgon från

Lotta Glad

AnnaB
0

Godmorgon,

Här har nog varit alla väder nu, full snöstorm i går kväll, regnade i natt, nu börjar solen titta fram genom molnen………

annars arbetsdag, högen av allt som ska lagas väntar…

Får väl passa på att önska alla er hingstägare lycka till i helgen, ser med späning fram emot en rapport….

joyen
0

godmorgon!

i morse hade joy lyckats sparka upp grinden till boxen.. när cornelia öppnade ladugårdsporten hör jag cornelia gallskrika och ut kommer joysan i full kareta..

hon har dessutom ätit lite betfor.. tack å lov inte så mkt, har haft kontakt m vet på morgonen.. igen.. känns som om vi har klippkort hos henne.

alltså vad rör sig i joy´s hjärna? vad ska jag hitta på i dag då??  det är som att ha en eeeemil fast i hästform.Förvånad

vi ska på middag i kväll till bekanta som fått barn, en "liten" greta på 5050g!! första barnet deras..

ska rida en kompis fullblod i dag, lite galopparbete är det tänkt, ska bli kul.. men först en stund i solenCool

trevlig solig dag på er alla,

AnnaB
0

#5 fick du mailet om boktipset…Skrattande

colleen
0

Go morgon!

Här snöar det igen Skrikandes. Snart ger jag upp och går i ide, hästarna har varit ute sen tidigt och är blöta, så idag blir det nog ingen ridning. Så jag får väl roa mig med annat. Men om våren ville komma skulle det vara bra mycket mer inspirerande!!!

Hoppas den här snön är den som skulle komma imorgon och att vi får sol i skövde imorgon!

~Jag tror på ödet~

[Heikne]
0

Godmorgon! Har gått upp tidigt, käkat en god frukost och deppat över snön som faller. Dagen består av förberedelser inför helgen, packa samt grooming av hästen. Imorgon bär det av mot lite tävlingar!

ambo
0

goförmiddag, just hemkommen från lektion på morronen..ett stoort sto efter Cortez på kandar, hur fin som helst Glad

Sen ska jag ut till Alegre, spanske pållen..får se om maja hopptränar idag så ska jag tjyvkika på det om jag får för ryttaren..

ja, that's all. En lugn helg sen, inga tävlingar

Akerberg
0

Goddag

#1, tips, ha kvar sulorna…. Snörpa fick ha kvar sina i fram, men tog bort dem bak för de kröp iväg… men nu ångrar jag det =S Hon tar sig knappt fram pga halkan i blötsnön =/

Jobbat klart för den här veckan, skönt det! Passat på att åka o köpa nya moppgarn också, så trist så det blir aldrig gjort! Men mina är så slitna nu så de fäller hår överallt =S

Ska ut till Snörpa strax, får se hur det går med rideriet… Hon halkar som sagt hela tiden =(  Får försöka leta rätt på några burklock att offra till provisoriska sulor åt henne!

Sassenach
0

God dag!

Är just nu på väg hem från en "bonnauktion" där jag lade ett bud på en mörkgrön gigg, se om man kommer hem med en sådan under helgen…

Har även suttit lite på Kråkan på mogonkvisten, han tyckte nog att det var roligare att hjälpa mig ställa ut konerna än runda dem med mig uppe på.

När jag kommer hem skall jag panik packa bilen och åka till en kompis för att börja med helgens uppdrag att var hund-, häst- och stallskötare, för hon den tokiga människan ska gifta sig. Är bjuden på brölloppet oxå, men ska vara medhjälpare till kusken som skall hämta dem vid kyrkan, men festen efter är ju ändå mycket roligare än cermonin i kyrkan.

Ha en trevlig helg och lycka till alla som skall till Grevargården!!

joyen
0

jag har varit å ridit piccabbo, en kompis fullblod.. det gick bra, han var väldigt "yvig" som min sambo brukar säga om lite stökiga hästar:)

nu ska vi till gävle på middag, ha en trevlig helg!