Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1223 ggr
ambo
0

Godmorgon 2009-03-26

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här skiner solen så glatt men det är kallt..

ska iväg på seminariedag om träd och deras etablering i alléer me alla "mina" allégubbar, vi ska va på Vägverket. En soft dag..kan ju det mesta om det men, man får alltid lite inputs.

Carrick
0

God Morgon!!

Solen skiner, inte fullt så kallt idag, "bara" 8 grader kallt….

Åker snart till JKPG för GIT-mässa på Elmia, ska bli intressant!!

Skaffa er en bra dag!!!

[baffinbay]
0

Hejsan! Ska ut med vovven nu, sen plugga lite innan jag åker till Ockelbo för att jobba på eftermiddagen. Tänker svänga förbi en secondhand på vägen, köpte superfina LEE jeans häromdagen för 45 & 75:- (!) Såg knappt använda ut ens…  Efter jobbet blir det en ridtur på Delight och en kompis ska prova min sadel på sin häst. Hon ska också köpa ny :)

Ha en fin dag nu!

Kram!

RC71
0

#1 Vad är GIT ? Skäms

Strålande vackert här med fågelkvitter, sol och vindstilla. Fruset är det fortfarande. Ska jobba, sedan packa och förbereda för morgondagens avfärd till Grevagården.

#2 Låter som ett kap! Glad

Godmorning från

Lotta Glad

[baffinbay]
0

#3 Ja jag är secondhand och rea freak, fast ingen tror på mig när jag säger det haha :P

Carduus
0

Godmorgon!

Strålande sol och näst intill vindstilla i dag medGlad.

Ska vara ledig i morgon. Ska till banken och slutföra affären på huset på em och sen bär det iväg till Skövde direkt så då vill jag vara lite utvilad. Åker ut till Carduus en sväng också för honom hinner jag ju inte med i helgen.

I dag händer det nog inte mkt mer än jobb…

Ha det bra alla!

Tittut
0

God morgon!

Kom hem från Skåne igår, efter två dagar på Flyinge. Bodde på Bo På Lantgård i Remmarlöv där de fanns två connemaror. (Om du läser detta, så vill jag tacka för din gästfrihet och trevliga bemötande. Vi kommer gärna tillbaka om vi har vägarna förbi!)

Nu är det arbete på schemat, men ska försöka hitta nåt ätbart i skåpen först.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

joyen
0

hejsan.

ska nog åka in till valbo i dag å kolla på lite rea.. tkr åxå om att fynda.. ska kolla efter en jacka åt mig samt täckkläder åt cornelia, hon börjar växa ur dom hon har.. vi ska ju till fjälls om ett par veckor så lika bra att börja leta i tid..

hade

AnnaB
0

Tack alla !

för omtanken i gårdagens tråd, det var en jobbig dag men han fick ett långt bra liv, i gårkväll kom hans skötare förbi o lag en blomma på graven….

Linus gör sitt bästa för att muntra upp mig, -han satte sig på vattenhinken i morse……hur det gick till? ja, han låg o rullade i hagen, lite för närma hinken, när han sen reste sig lyckades han på någotvis hamna sittande på hinken som blev platt…… om man ändå hade kameran framme vid sådana tillfällen!

Ha en bra dag alla, från ett soligt halland

Bullemor
0

Vackert väder, och jag ska snart till tandläkaren. Suck!

Efter det väntar en vanlig jobbardag

colleen
0

Go förmiddag!

Här skiner solen. Är lite trött idag, var på bio med Lisa igår och var hemma ganska sent. Filmen var sådär, trodde att den skulle vara bättre men, men.

Hästar och städning på schemat idag också, som vanligt med andra ord.

Ha en fin dag!

~Jag tror på ödet~

Lille
0

Hej Tittut! japp har läst din hälsning, mycket trevligt att träffa er o hinna prata lite häst!!Glad Välkomna igen speciellt alla Connemara lovers!

RC70
0

God förmiddag.

Arbete 10 timmar, sen klappa på den tjocka hästen som går in i dygn 318 idag !! Tiden går så sjukt fort !!

Hoppas alla har det bra och att vi syns på lördag !

Akerberg
0

Solen skiner lite iallafall, men på 0:an eller strax under ute.

Kopierar resten från bloggen…

Idag verkar inget funka som det ska =P
Började med att jag inte fick ut osten ur påsen =O Slutade med att jag fick dra isär plasten.. hur lyckas man med en sån sak liksom =P

Mitt hår lever sitt aldeles egna liv numera…  Så det tog en stund att göra något åt det, men det sket sig ändå, så på med mössan o hoppat att jag var själv på jobbet idag =P icke sa nicke, så mycket folk har det aldrig sprungit på ett o samma ställe förut! Tror inte de bryr sig iallafall…

Bilen var ihjälfrusen o ville inte släppa in mig, trots att det var bra mycekt kallare igår, och då gick det hur bra som helst…  Sen var det pansaris på rutorna naturligtvis =P

Fick vända i rondellen för jag glömde om jag låst garagedörren eller inte, självklart var den låst…

Sen fanns det ingen parkering utanför porten där jag skulle vara idag. Hittade däremot en bättre plats runt hörnet, med dygnsparkering =) Men inget gott som inte har något ont med sig..  Parkeringsautomaten vägrade ta emot mina pengar *suck* en annan människa stod i kö bakom mig, och den ville inte ha hennes pengar heller, så hon ringde felanmälan o talade in både sitt och mitt bilnummer.  Än så länge har jag inte fått några böter iallafall…

Som sagt, hela lägenheten full med folk, och varken kök eller badrum är färdigt, så jag har torkat alla golvlister, dörrkarmar, fönsterkarmar, fönsterbänkar och kakelugnar. Samt grovstädat en liten toalett (ingen idé att göra det ordentligt förrän mot slutet, enda stället där det finns vatten fn. )

Slutade med att jag åkte hem =P Bestämde med hyresgästen att jag kommer tillbaka vid 12 och hoppas på att köket och badrummet är någotsonär klart iallafall… iallafall att alla gubbar är ute ur köket så jag får plats (liiiitet kök med skåp bara på en sida…)

Maria-Kavat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Härligt med fyndSkrattande jag ropade in ett par peak P jeans- NYA för 52 kr i förra veckan…satt ´perfekt oxå! Som mammaledig o två kusar+sjuk hund är inte kontot så välfyllt-så billigt är välkommet!

Idag väntar ridtur på kusen när sambon vaknat efter sitt nattpass. Är så himla ridsugen…medryttaren har haft han i två dagar nu och i måndags fick han vila. Att man kan längta så mkt efter något man har så näraGladälskade pålle!

Carrick
0

#3 GIT står för Geografisk Informations Teknik.
I det ingår t.ex. GIS (Geografiska Informations System, där information är kopplat till en geografisk punkt, en karta, ett exempel på detta är Eniro), kartteknik/produktion mm mm.

Mycket roligt och intressant!!

Hoppas du blev klokareOskyldig

Sassenach
0

God dag!

Håller äntligen på att komma i fas med mitt liv då disken äntligen är färdig diskad och helgens bröllops present är köpt..

Kråkan har hoppat lite på bakbenen idag när jag tömkört, jag förstår honom lite faktiskt. Först blir han petad i rumpan av mig när han nästan backar på mig fast jag sagt åt honom att stå till, sedan vill jag att han skall backa och då går han uppåt istället = Logiskt, han hade ju ingen annanstans att ta vägen. Stackarn blir förvirrad…

Ne nu kanske man ska se till att jobba lite.

Ha en fortsatt trevlig dag!

joyen
0

ååhhh i dag har jag solat!!! gud så underbartCool

Camo2
0

Va duktiga ni är på att göra fynd. Skulle nog behöva några här.

När jag kom till stallet för att hämta dottern efter dressyrlektionen i går kväll så såg hon lite moloken ut. Dragkedjan till ridstövlarna hade bara råkat gå sönder……sen hade Camomille iförd fleectäcke o sadel bara råkat fastna i dörren fast båda dörrhalvorna var öppna. Kontentan är att jag får försöka hitta någon som kan fixa stövlarna och fleecetäcket är de bara å kasta. Men ponny o sadel o dotter är hela o rena så det är ju huvudsaken… Och lektionen hade gått bra.

Själv har jag suttit på kontoret hela dagen utan att sola. Lite surt.

RC71
0

Godkväll!

Nu är det mesta i hästväg packat. Ska bada häst i morgonbitti, sedan packa mej själv. Det är ju inte klokt så mkt saker man ska ha med sej jämt-oavsett om man har en eller fem hästar med sej Skäms På något konstigt vis blir det mer saker för varje år. Det är alltid ngt man saknar som plussas på….

Hoppas att vädret blir bättre än utlovat Skäms

Murgard
0

#8 Du har en värdig efterträdare… Glad!

#19 Lycka till med allt kring resan, samt målet med den!

Har varit på kakelfirmor och färghandlare idag.. fann vissa favoriter. Jättetrevlig butiksinnehavare som prutade 200:-/m2 oprovoceratGlad!       Kallt är det, den där solen Joysan skröt om värmde inte sååå mycket… eller?

Delight fick gå ut med sin matte, vilket hon ÄÄÄÄLSKAR!!

walsan
0

Hallå? Har du varit på Kartdagarna? Är du i branschen? Jag arbetar på Lantmäteriet i Gävle.

Har precis återvänt från ett besök i Trondheim. Vilken fin stad det är!!! Det är kanske fjärde gången jag varit där, men kommer inte ihåg att det är så fint. Kanske har det inte varit så väl renoverat tidigare gånger. Nidarosdomen, Jättepampig!

Annars busar våra hyresgästponnyer så med varandra att ena som är av bräckligare ras (mkt fullblod) får massor av svårläkta sår. Frågan är om den ena eller den andra hästen ska förvisas ut ur hagen…???

Carrick
0

#21 Aha, Lantmäteriet…. japp, det var kartdagarna jag var på.
Tillhör egentligen inte "kartfolket" rent ut, men jag är systemansvarig för GIS-systemet här i kommunen, så visst håller jag på med kartor.
Vi håller just på och byter upp oss till ArcGis-produkterna från Esri, så jag har en intensiv period framför mig nu i vårGlad

walsan
0

#21 Vad kul! Får man fråga vilken kommun?

Murgard
0

Hästarna har var och en fått sin plats i solen idag, om än på olika vis. Kallt har det blåst mest hela dagen, och nu sen kväll började snö att falla. URRRKSkrikandes!

Carrick
0

#23 Hemmakommunen TidaholmSkrattande

walsan
0

#23 Kul!