Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1165 ggr
colleen
0

God Morgon 2009 03 30

Ingen morgontråd ännu?

Är alla slut efter helgen kanske? Idag ska jag in till AF och samtidigt kommer hovslagaren, typiskt när sånt krockar. Men jag hinner nog hem till unghästarna tror jag. Stallet var redan mockat så jag kan ta det lite lugnt tills jag ska åka.

Solen skiner ute också.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

gomorron, fortfarande lite förkyld..ska fixa lite me mina jobb annars en lugn dag.

Snön verkar tina undan!

joyen
0

god morgon!

har ont i nacken i dag, putsade 24 fönster i går i morfars lgh.. var de värsta fönstren jag å gubben putsat.. tror vi gjorde om dom minst fyra ggr… provade tre olika medel.. yes, fönsterputs å en specialspray från procurator.. inget funkade bra.. m nu är det klart, ska ju ha lgh urstädad till om en vecka.

ska ta det lite lungt i dag så att jag orkar rida i kväll, har inte bestämt mig än, det är hoppning i dag å jag är lite ringrostig m bara två turer till häst på sex mån.. får se..

hade

Carrick
0

God Morgon!!

Här tittat solen fram, gôtt!!
Hoppas det håller i sig. Temperaturen på nollan.

Segt idag annars, sommartiden kommer ikapp….zzzZZZ…. hoppsan somnade visstCool

I princip enda dagen den här veckan när jag inte har ngt inbokat….. fast jag borde fortsätta gårdagens städning av klädkammaren….
Bar ut 10 kassar med kläder som ska vidare till bättre behövande.
Hos oss var det välbehövligt att det försvann!!

Skaffa er en bra dag!!

RC70
0

God förmiddag!

Morgonfodring + långtpass på jobbet. Hurra för livet !
Har fått operationstid, inte lika hurra.. Sjukskriven i en månad..

Sen blir det Coca Cola i sommar !

Status Monia:
Ljuvret har svällt, lite lite, sen jag åkte och magen om möjligt ännu lite större. Ingen föl så långt ögat kan nåå !

AnnaB
0

God Lunch

är det väl så här dags, har ägnat förmiddagen åt stan, massa ärenden som måste fixas, lite lunch nu sen får jag nog sätta mig o jobba lite……. dagens ridtur blir till kvällen

Akerberg
0

Goddag

Kom precis från Snörpa.  Red nästan på två älgar som låg o sov mitt på stigen… =O  Hann se dem ungefär 50 meter innan, så det var bara att vända….

Solen skiner lite smått ibland, men mest moln och ishavsvindar

MadickenII
0

Gokväll!

Har just adressändrat för andra gången på några månader. Tänkte att posten lite smidigt skulle komma till Norrtälje, men icke sa nicke. Jag får ingen post alls! Det fungerar inte öht. Så nu har jag ändrat tillbaka till adressen på Väddö, dvs den adress jag haft i 23 års tid. Hoppas att det funkar bättre nu.

Vilda barn idag, full fart mellan 8-14! Lånade ex-sambons skor och gick en promenad när jag kom hem. Insåg ganska många km hemifrån att de läckte…Smask, smask sa skorna när jag kom hem. Hittade massor av vildsvinsspår och lite vårtecken, så det var på det hela taget en trevlig runda. Nu är det uppladdning inför morgondagen, 35 vilda 11-12-åringar själv, med lite hjälp av en helt färsk vikarie. Huva!

Carduus
0

Godkväll!

Har varit och tagit en titt inne i nya huset. Tänk att det ska vara så svårt att städaSkrikandes! Hon sa att hon skulle anlita en städfirma men det KAN hon inte ha gjort, hon har väl vimsat omkring där själv, suck… Diskhoarna var äckliga, kaklet skitigt, mat kvar i frysen (både kyl och frys var på), fönstren sådär och tvättstugan hade hon nog glömt helt… Förrådet ute är fullt med bråte, även trädgården har en del kvarlämningar vi inte kommit överens om.

Hoppas hon inte bråkar nu utan betalar en städfirma… nog för att vi ska renovera en del men just köket ska få vara till en början och man ska ju städa efter sig. Jag skulle skämmas att lämna ifrån mig ett hus så ostädat…

MrsM
0

Godkväll

Har ägnat dagen åt en alldeles hemsk förkylning. Dagisvästar är nog inte hälsosamma….

Trevligt att träffa alla i helgen. Tycker jag lyckades känna igen jättemånga..Cool eller?

/M

ambo
0

#8 bara att anlita städfirma och sända fakturan till säljaren! Glad

AKWIK
0

Godkväll!

Tillbringat hela dagen i stallet och i skogen. 

Gick 12-kilometersslingan bl a. Glad

Hovis fick verka Windy idag fast det egentligen inte är dags förrän 22 april. Men eftersom Windyär beräknad till den 23 april så får hon slippa det då.

Murgard
0

Vi var till ridhuset med Delight på em. Hon var SÅ fin. Pigg glad och arbetsvillig. Hon fick ta en par språng också, vilket livligt uppskattades. Härligt att se en så glad och lycklig häst!

Mia var mera missnöjd med situationen. Lämnad ensam i hagen!! Fy katten! Desto trevligare när vi återkomGlad.