Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 5890 ggr
Akerberg
0

Vilka har du träffat?

Snor en tråd från en annan iFokus sida, vilka har ni träffat irl?

Jag har träffat Colleen, och sett några av er andra (tror jag!) men inte pratat med (det ska man ha gjort för att det ska räknas)

Edit: Har trättat Junction också

RC71
0

Bullemor, AKW, jossehanna, Mrs.M, Tittut, Clancy, Carduus, Joleen, Kicki 13, Lisa_trollet, monsterponny, Mumin 00, Nyvreten, Hagalyckan, Smile-and-be-Happy, Wruss,yuppie. Tja tror det var alla, förrutom dom som smyger här i kulisserna förstås Flört

Jossehanna
0

RC71 och Bullemor

RC71
0

Vet inte om jag pratat med dej Akerberg, har jag det?FundersamGenerad

MrsM
0

Jag är medfött ansiktsblind och dessutom tankspridd så jag vet inte…Generad. Till min fördel ska därmed läggas att jag därmed inte är långsint och att jag behandlar alla förutsättningslöst vid bedömningar och sånt för jag känner inte igen folk.

RC71
0

#4  Ingen fara -vi känner igen dej! Glad

Bullemor
0

..alla känner apan..  eller hur var det?  Skrattande

Appledale
0

colleen, the_connemara, Lisa_trollet och Mrs. M.

Akerberg
0

#3 inte vad jag vet

#4 Hur tar man reda på om man är ansiktsblind? Jag har jättesvårt för att känna igen folk! Jobbigt eftersom jag alltid blir så osäker på om jag vet vem personen är eller inte =S Vilket leder till att jag inte vågar hälsa på någon =O (och kan uppfattas lite snorkig och konstig)

RC71
0

#8 Då har du garanterat någon att dela ditt problem med nu-Mrs.M !Glad

Smile-and-be-Happy
0

Jag är säker på att jag träffat RC 71, Mrs.M och Hagalyckan - men i övrigt är jag oftast så vimsig och stressad när jag är ute med mina hästar så jag knappt känner igen min man… så jag kan ha träffat andra också. Jag kan också stå och prata med någon jag tror jag känner - bara för att jag sett personen i något sammanhang, för att senare (oftast när allt hästeri är avklarat) fatta att särskilt bekanta var vi nog inte…

AKWIK
0

RC71, Bullemor en gång, Tittut, Carduus, Mrs. M, Hagalyckan, Jammie, Madicken II, Nyvreten och Kicki80 en gång när hon var 3 år. I övrigt är jag lite som Smile-and-be-Happy, jag hejar och pratar med folk för att jag tror att jag känner dem bara för att jag känner igen dem, t ex Lasse Berghagen, Ulf Elfving m fl Generad

RC70
0

CoverGirl har jag träffat och pratat med!
sen har jag SETT Mrs.M, Madicken II irl och RC71 :) dock inte pratat.

Appledale stod o kollade lustigt på mig på RIKS 2006 Flört 

sen vet jag inte om jag träffat någon mer :)

Akerberg
0

RC70 och Covergirl är jag säker på att jag sett iaf =P Har bild på till och med ;)  Spader_ELiN har sett mig, men inte vågat komma fram och säga hej ;) .  Borde sett RC71 också (har ev bild på också isf) men ni andra vet jag inte hur ni ser ut

Edit: Lägger till Joleen på listan som setts, och som jag har foto på, har ju till och med visat bilden här ju

colleen
0

Nu vet jag inte vilka som "gömmer" sig bakom nicken här. Men jag har träffat;

RC71, Mrs. M, lisa_trollet, appledale, the_connemara, hagalyckan, Akerberg, RC70 och covergirl

möjligt att jag träffat någon mer av er…

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

Har jättesvårt att känna igen folk och framförallt att komma ihåg namn, är hur jobbigt som helst när man tycker sig känna igen nå'n men inte kan placera personen i fråga Generad 

De jag säkert vet att jag pratat IRL med här är AKW, RC71, Tittut, Mrs. M, Hagalyckan och Nyvreten. Sen har jag säkert stött på fler av er i olika sammanhang…

monsterpony
0

De jag vet jag känner är RC71, Mrs. M, Bullemor, Tittut, Hagalyckan, Colleen. Och Smile-and-be-happy om det är vem jag tror det är.

Sen har jag pratat med, Lisa_trollet, Anna_3, EmmelineLovely.

Sett, men inte pratat med Akerberg, appledale, covergirl, RC70, the-connemara, Joleen, Sweetheart.

Jo förresten jag har nog faktiskt växlat något ord med covergirl, RC70, the-connemara och Joleen också.

Oj, det blev mycket folk när man gick igenom listan. Och sen är det förstås de jag inte lyckats lista ut vilka de är också.

Akerberg
0

#16 Oj, har du sett mig =O  Coolt Skrattande Trodde ingen visste vem jag var

monsterpony
0

Jodå, jag såg dig första gången när det var riks i Jönköping, så jag har hållit ögonen på dig länge… ;-)

Akerberg
0

Riks i Jönköping… 02 alltså?! =O  (Tenhult)  Det var första utställningen jag var på överhuvudtaget..

Appledale
0

#16 - har du sett mig också? lite nyfiken på vart? Skrattande

monsterpony
0

#19 Yep!

#20 Riks i Åstorp.

Ja, jag ser bara folk på riks… :-D

Appledale
0

Kom på att jag har ju faktiskt också sett några till av er…

tjoffsan, RC 71, EmmelineLovely, Covergirl och RC 70. Kanske Clancy också, om hon är den som jag tror är.. Skrattande

Akerberg
0

#21 Hur kan du veta att det var jag då?

Appledale
0

#21 - Jaha! Trevligt! Skrattande Vem var du då? Generad Har du någon connemara du var där med eller?

MadickenII
0

#1 Hallå där, mig har du ju också träffat ju! 

Jag har träffat, Tittut, Mrs M, RC71, RC70, AKW, Nyvreten på samma utställning… Ja det var kanske alla. Såg att Lisa_trollet ska på samma kurs nu till helgen så jag kan lägga henne till listan.

Clancy
0

Tja, sett och pratat med ytterst lite kanske…RC71, Tittut, Bullemor, Sweetheart, Mrs M ( har ett kort från Hagen på Hagens Lance där jag tror Mrs M står bredvid honom och föreläser, iklädd bla blå TOPPluva. Året var 1988, vi fick bedöma lite hästar i varierande åldrar från topp till tå )

Sen har jag väl sett en massa ansikten utan att kunna sätta ett namn på dem.

frk-Connemara
0

jeg har møtt RC71, Sixi og mrs.m tror jeg.:P

jojjehanna
0

Tja, eftersom jag brukar fota era ponnyer och åka runt på utställningar och avelsvärderingar så har jag säkert sett och småpratat med fler än jag känner till. Vet att jag och Akerberg brukar trängas bredvid varandra vid fotograferingar, Mrs.M har jag ju sett döma flera gånger och har säkert intervjuat efter någon bedömning eller så, RC71 vet jag brukar visa hästar så hon har säkert fått frågan om jag får fota den, Hagalyckan är nog den jag pratat mest med, men ni borde vara fler som jag känner igen när jag ser er.

RC71
0

# 28 Jaha, här är man inte anonym märker jag..Generad

monsterpony
0

#24 Nej, jag var bara där och åskådade.

walsan
0

Jag är ännu så ny på sidan att jag inte listat ut vilka personer som finns bakom. Några kan man förstås lista ut med hjälp av namn. T ex att använda hingstnamn, sturterinamn och så, men jag arbetar på detta….

AKWIK
0

Jag har träffat Walsan och hennes dotter (och hennes kompis) några ggr här i Roslagen och där i Borås!Glad

MrsM
0

#31 Hej Walsan!

Tittut
0

# 26 Har jag träffat dig? Generad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Spader-EliN
0

Såg Lina på utställningen på hagen 06 men hällsade aldrig, hade mammi med mej XD

jojjehanna
0

Glömde Tittut!

Smile-and-be-Happy
0

Får väl lägga till walsan - välkommen. Börjar också tro att jag mött clancy. Om ni också haft en imp. Dartmoor en gång…

I så fall hade vi faktisk hingst på samma bete i Katrineholm -95 (tror jag). Spiro Invito skulle det vara då..

walsan
0

Tackar - men då blir jag nyfiken. Jag vet inte om vi träffats och i så fall var…

Smile-and-be-Happy
0

Flera gånger lite här och där… Ledtråd - första gången hingstpremieringen -07, Surahammar, några intensiva dagar i augusti samt i ValdemarsvikHemlisCool Helt anonym??

walsan
0

Total blackout… Första gången på hingstpremieringen???

Men jag börjar ana. Var det verkligen första gången på hingstpremieringen?

Smile-and-be-Happy
0

Ja, vad jag vet i alla fall. Var inte med på årsmötet. Mitt namn börjar på K…mina uppfödningar på S…

walsan
0

Då hade jag rätt i mina aningar.

Clancy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#37 Ja, det stämmer med dartmoor. Yeoland Weigelia hette hon.

Vi hade Spiro-Invito på hingstbete hos Vera men året var 1994. De var 3 stycken, Ingjald var en av dem + en till som kanske var din då ? Minns inte personerna som var där, bara att Helena Grübh var med också vid hingstsläppet.

Jag bifogar ett kort som togs då.

Smile-and-be-Happy
0

Min i mitten - skulle vara ridponny, men blev ridhäst (161 cm). För övrigt 25% connemara. Där var också Don Quijote. Var ej med vid utsläppet själv.

Clancy
0

#44 Just det, Don Quijote var där också ! Tittar man riktigt noga på bilden så finns där en fjärde skugga, bakom din och Spiro Glad

Clancy
0

#44 Förresten angående årtalet har du ju rätt, det var 1995. Tänkte helt fel….

Lisa-trollet
0

RC71, Mrs.M, Tittut, Hagalyckan, RC70, the_connemara, Appledale, colleen,Madicken II, covergirl

Har säkert träffat fler och sett fler.

Carduus
0

Hej Walsan ! Får lägga till dig på har träffat listan Skrattande

walsan
0

Det får du gärna göra, men jag har som vanligt ingen aning om jag kan lägga till dig…!

Jag tror mig ännu bara känna till sex skrivare här.

Carduus
0

#49 Föl och ungponnyutställning på Ljusterö september 2006, jag visade ett gulbrunt föl e Flynn. 3-års test i Riala (visade en RP) och på riksen 2007 utan häst, AKW var med alla gångerna. Bifogar bild på mig och RP'n jag visade i Riala.

Klarnade det nu Skrattande

AKWIK
0

Walsan! Vi åt middag ihop i Borås, du och din dotter, Carduus och jag. Om du ändå inte vet så fråga din dotter! Glad

walsan
0

Klart jag vet och minns AKW, jag hade bara inte koll på att Carduus var Carduus.

RC71
0

#52 Ett tips walsan , är att gå in på medlemmarnas personliga sidor…Skrattande

walsan
0

Jag har gjort det, men fattar väl dåligt och har väl noll koll på vem som äger vilken häst…

AKWIK
0

Jag har träffat Ninni69 en gång irl, så det minns hon nog inte.Glad

Appledale
0

Och nu kan jag ju också lägga till Anna.B till min lista! Mycket trevlig tjej! Glad

Akerberg
0

Har träffat Lisa_Trollet också ju!

RC70
0

Haha folk får ha namnskyltar med nicken på RIKS Cool

Akerberg
0

#58 Smart ^^   och på hingstpremieringen

[Croneld]
0

Jag har träffat:

• Lisa_Trollet -  i Tranemo på avelsvärdering.
  • Tittut - på hennes stallplan bland annat.
  • Mrs M. - på Rockelstad 07, visade shettis då!
  • RC 71 - har jag sett i sällskap med Tittut.

Men kommer ni håg mig eller har sett mig? Annars bjuder jag på den här bilden. Förväxla mig inte med "hon som pratar med hästar"!

Lisa-trollet
0

Har träffat Akerberg, walsan, _AKW_ o ambo oxå, säkert några fler på årsmötet

RC71
0

#61 Men jag då…?Gråter

MrsM
0

#61 o 62. Ja?Gråter. RC71, jag tror inte vi räknas riktigt. För gamla.

RC71
0

#63 Förvånad Nä, vad då?

colleen
0

RC 71 och Mrs M jag tror att hon redan räknat upp er tidigare i tråden.

~Jag tror på ödet~

MrsM
0

#65 Tack Colleen. Det är nog närminnet..SkrattandeSkrattande

RC71
0

#65 Aha! Glad Trodde hon menade vilka hon träffade på årsmötet….

Foresta
0

#43 - Hallå hej Sandra, länge sen Skrattande

Jaha, nu går der inte att smyga i kulisserna längre - när jag tom blir nämnd vid namn för att jag var med och släppte connemaraponnyer på bete för många många år sedan (vad gjorde jag där förresten - det har jag glömt??). Tja, det känns som det är dags att skriva ett första inlägg här!

Tror att jag har träffat en hel hög av er som rör er här inne - ponnysverige är ju litet… Men jag är också usel på att känna igen folk (förlåt förlåt för att jag inte alltid hälsar när vi möts - där har ni förklaringen…), så troligtvis är det fler som känner igen mig än vad jag känner igen…

De jag är säkra på att jag har träffat är i allafall : RC71, Tittut, Clancy, Wruss, MrsM, RC70, och säkert många fler, ni får påminna mig! Jag har inte heller full koll på vilka som rör sig här inne…

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

RC70
0

Haha alla känner apan, apan känner ingen ! Generad

Clancy
0

#68 Hallå där !, kul att du tittade in hit Glad

Ja, då kan jag lägga till "Foresta" på min har-träffat-lista Skrattande

RC70
0

#68 jag har ingen aning om vem du är tyvärr Generad

Foresta
0

#71 Men snälla du, du var ju här i somras Förvånad och klappade på New forest-ponnyerna… Läs min pres en gång till - eller inlägg #43 - där Clancy nämner mig vid namn….Skrattande

~ Dimmans stuteri ~

RC71
0

#68 Välkommen hit!Skrattande

RC70
0

HAHAHA HEJ ! Skrattande
Först tänkte jag "vadå va o klappade på New Forestponnyerna ?" MINNET ÄR SOM EN GULDFISK

Inte van vid att du heter något annat än Dimmans Flört
 haha

Foresta
0

Se där, du har ju bildbevis och allt :)

~ Dimmans stuteri ~

AKWIK
0

Jag har träffat -ELS- två gånger. 1977 och 1979. Cool

RC70
0

Ni som inte träffat mig kan ju komma fram o säga ett par ord på Grevagården, jag är som J.F sa "ansvarig för veterinärbesiktningen utav Önnarps Non Stop" och ska tydligen även gå på ring ?

Murgard
0

RC 71 träffade jag sommaren för snart 2 år sedan, då vi lämnade vårt sto i hennes goda vård.  Blev genast varse att hon är en fena på bakning!!Glad

ZABA
0

#68 Hej HG! 

Har (som dom flesta verkar ha gjort) träffat Tittut, RC71 och Mrs M. Även Murgård, Jojjejohanna, Nyvreten, Wruss, Hagalyckan, Jenny Staaf och Foresta vid x antal tillfällen. Kanske jag glömt någon? Fler lär det bli, både tillfällen och förhoppningsvis även nya bekantskaper.

Var det AKW eller Akerberg som fotograferade på RPAF:s utställning vid Riala för några veckor sedan? Där var ju jag också kom vi fram till..

/ Marie Nilsson - Stuteri Exzentric

FOTO: En connemara på Jälla, Uppsala 2007. Ville inte springa med matte.

JennyStaaf
0

Jag vet inte riktigt vilka som döljer sig bakom nicken.. men jag har träffat ZABA, jojjehanna, Tittut, Mrs.M.

RC70
0

#79 jag har haft mailkontakt med ZABA ang Brolötens hästar :P

ZABA
0

#81 Jaha, det var som attan. Förmodligen var det något med fotografier?!

Det är helt klart beroendeframkallande med sådana här forum. Har suttit heela förmiddagen utan att få något riktigt vettigt gjort på jobbet.

AKWIK
0

Jag har träffat ZABA på hingstutställningen i Riala för några veckor sedan. Glad

Murgard
0

#79 Ja, Zaba - du var här en gång för åtskilliga år sedan med kameran i högsta hugg. Förutom hästarna plåtade du vår gamla russel. Mycket uppskattad bild.  Sågs som hastigast på ponnyutställning på Ljusterö för nära 3 år sedan. 

#80 Jenny Staaf har varit förbi i Brattfors med kameran för ett antal år sedan, och tog då fina bilder på Kulltorps Tora. Jag kom inte loss från jobbet ,så dottern o. maken tror jag tog hand om dig.

Senaste tillfället vi sågs var i Sundsvall på kvalitets, 2 år sedan till hösten.

JennyStaaf
0

#84 aha, det är du! Ja, vi har ju träffats. Även på utställning 1995 (dalarna) och 1996 (holafors).

Murgard
0

#85 Ja, just ja. Den i Dalarna hade jag nästan glömt, men Näsåker minns jag.Vi åkte en riktig ko-stig på fel sida om älven på ditvägen!Glad       Har Zonettas X-matte hästar fortf?         Kan det ha varit -97  -98 du var här?

ZABA
0

#83 Kul för dig då hoppas jag. Då har iaf du koll på mig!

#84 Just det, lilla russeln. Den bilden kommer jag ihåg. Faktiskt en av mina bästa hundbilder. Äckligt gulli hund måste jag säga!

Murgard
0

#87 MEN en tiger!  På äldre dagar började hon smaka lite på våra gäster, speciellt de yngre  LedsenGenerad.         Hunden satt på kullen nere vid stallet och såg ut som en liten drottning på din bild. Fångade hela personligheten på bild Glad.

RC70
0

#82 jajamen :) du skickade bilder på Brolöten hästar till mig :)

ZABA
0

#88 Några små egenheter måste väl varje hund få ha? Sen om de uppskattas eller inte är ju en annan sak…

#89 Alltid trevligt att kunna vara till någon nytta. Man kanske har några gamla guldkorn liggande i fotoarkivet. De lär nog bli liggande där lääänge till.

Foto: Valpen "Oliver" tycker att det här med hästutställning är ganska långtråkigt. SWF-riks 2007, Axevalla.

JennyStaaf
0

#86 Det måste varit -99 för det var först då jag hade körkort, och det där var min första resa.

Tror inte Zonettas x-matte har hästar längre. Det är i alla fall inga som syns från vägen. Tyvärr vet jag inget mer.. Fundersam

Foresta
0

#79 och #80 Jaså - ni smyger också omkring här Skrattande

Jenny - du får lägga till mig på din lista!

Murgard - jag tror inte att vi har träffats - eller har vi det? Mailkontakt har vi väl haft i allafall, och jag tillhör ju också "Baffens" fanclub - så vi har fler gemensamma bekanta förutom de som nämns här…

~ Dimmans stuteri ~

Foresta
0

Annette har jag också träffat i New forest-sammanhang, men det var länge sedan nu.

~ Dimmans stuteri ~

Murgard
0

#90 Oliver tycker säkert alla männskor är konstiga som bara tittar på de stora 4-benta,  när HAN utan tvekan är sötast!

#91 OK. Ja,körkort förenklar ett och annat.  Men det är väl en del andra i ditt grannskap som ägnar sig åt ponnyuppfödning?    Förresten, har du hälsat på din släkt i O-bo något senaste åren?  Någon av dem köpte ett hus öster om O-bo…                         Vi ska f.ö. sälja vår gård och flytta i den riktningen också Glad.

#92 Nej, jag tror inte det. Men nu vet jag vem du är! ALA:s kompis, uppvuxen i Sörmland, numera NF-uppfödare i Skåneland.  Kanske skulle ta och "bjuda in" ALA till denna sajt.Glad.    Buffe Puffe var en vacker underbar vänlig diva som älskade att visa upp sig! Han hade en ganska stor fanclub, den växte med åren.     Men de första tävlingarna varje vår var han en odräglig HINGST :) Som han härjade när vi lastat ur, och en stund på framridningen! Inte såg det ut som framridning inför dressyrstart..   En klubbkompis mamma sa att "hellre har jag en lugn häst som kommer sist i varje tävling, än en som vinner och är så där"Skrattande. Men det var bara någon gång varje vår det hände, och det gick an.

Foresta
0

#94 Jag har tipsat ALA om denna site, kanske dyker hon upp ur kulisserna framöver??

Jag födde upp NF redan i Sörmland och nu har jag bott nio år i Skåne, jösses vad tiden går, konstigt att man aldrig blir äldre?? 

Haha, tänk att Baffen aldrig slutade vara hingst… Skickar med en bild där han i allafall står stilla, med min son (3-4 år) på ryggen.

~ Dimmans stuteri ~

Murgard
0

#95 Kyss    Älskade lilla häst!  Ja, ALA berättade att din då mycket lille son ibland red på Baffin.  Underbart att se en bild vi inte tidigare sett.

Murgard
0

Fia-   har jag träffat många gånger Glad upptäckte det idag..  Hon har ett betydligt längre connemaraförflutet än jag.

Fia-
0

#95 ja jag kanske gör det. jag har träffat murgard foresta baffinbay och några till tror jag

Murgard
0

#98  Trevligt att du deltar i diskussionerna!  Fortsätt med det!Glad

Foresta
0

#98 Fia- Vad fick du det i från??? Inte skoja med mig sådär, jag blir ju alldeles förvirrad! Väkommen hit!Skrattande

~ Dimmans stuteri ~

Murgard
0

#100 Där lurade Fia oss riktigt!  Finns en handfull namn jag hade förväntat mig.

Akerberg
0

Nu får jag lägga till RC71, Mrs. M och Sixi på listan

MrsM
0

#102. Glad

AKWIK
0

hllw Glad

hllw
0

Har träffat:

• _AKW_
  • Carduus
  • Mrs.M
  • RC71
  • Walsan
  • Murgard
  • Baffinbay
  • Hagalyckan
  • Smile-and-be-Happy
  • Lisa_trollet

Tror även jag skulle kunna identifiera följande om de dök upp i häst/connemarasammanhang:

• RC70
  • Tittut
  • Colleen
  • the_connemara
  • covergirl

Tror det var alla…

Murgard
0

#105  Visst sågs vi i Hofors (på dressyrtävling) för ett antal år sedan?

hllw
0

#106 Det stämmer bra. Tror vi har setts fler gånger innan dess också, men det börjar ju bli ett bra tag sedan, så när var och hur det skedde minns jag inte.

AKWIK
0

Om SuLei är den jag tror så har jag träffat henne. Hej,hej! Glad

Spader-EliN
0

Jag har tjuvkikat på Lina - Akerberg på hagenutställningen 06 och så har jag träffat Lisa_Trollet när jag va på ridläger på hagen 04 när hon jobbade på det lägret

Lisa-trollet
0

har träffat AlphLauren, Sixi, hllw o Spader_EliN oxå

Akerberg
0

Dags för en uppdatering igen!

Spader_EliN, RC70 och Monsterpony 

(Träffade fler i helgen, men om ni är medlemmar här vet inte jag ;))

RC70
0

Jag kan lägga till

Akerberg, Lisa_trollet, Spader_ELIN tror jag ! AKW, RC71, Anette gud nu minns jag inte fler..

hehe Colleen trodde du jag glömt dig nu ;)

Annette
0

Jag har tydligen stått bredvid flera av er och fotograferat :)
RC70 hälsade jag på.

För övrigt har jag träffat Mrs.M Tittut, Foresta, vad jag minns just nu.

colleen
0

Jag träffade AKW_, cardus och Spader_elin resten av er har jag redan skrivit upp tror jag.

#112 Mig kan du väl inte glömma heller

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Jag har nu träffat Colleen, monsterponny (fast det fattade jag inte förrän efteråt, visste mkt väl vem monsterponny var redan för flera år sedan), RC70, Smile-and-be-Happy

Missade tyvärr Annette, foresta, Spader_elin och säkert fler. Helt omöjligt att gissa vem som är vem bland alla människor och hästar. Om det kommer några inlägg med smygbilder så kanske jag inser att jag satt eller stod bredvid någon härifrån? Glad

AKWIK
0

Kom på att jag träffat Sigrid_pa_pottan också

Akerberg såg jag bara på avstånd vid stipendiemottagningen. Antagligen missade man många pga att de hade mössa och kamera framför ansiktet hela tiden Skrattande

Annette
0

#115. Foresta var inte på Grevagården. Hon är hemma i väntans tider ;)

monsterpony
0

#115 Dito… :-D Och var det kanske Carduus som var med dig då?

Och så kan jag lägga Spader_Elin till listan nu. Sen var det väl fler som man inte fattade vilka det var också.

AKWIK
0

#118 Japp, det var Carduus under mössan Flört

RC71
0

Arda´s Murphy  EXT. 88888=40  LH.5-5 Galopp 6

Gräns Ronaldhino    87786=36       6-7            7

Padriano                 87787=37       7-8            8

Wal´s Ferros            77686=34       6-7            8

XL Broderick             88787=38       77             8

Ängaskogs Cooper    78776=35      6-6             6

Önnarps Non Stop     87688= 37     7-8             8

RC71
0

Nej! Skrev i fel tråd….Generad

Spader-EliN
0

för er som inte fattade det gick jag omkring med en blå mössa neddragen så långt det gick typ xD

monsterpony
0

#122 Japp, det ser likt ut… :-)

Murgard
0

Är ganska säker på att jag träffat SuLei en par tillfällen förra våren.

Spader-EliN
0

haha nä.. ja tar kort på nån annan å skriver att det är jag xD

nu vart det OT fyyy på mej nu blir Lina suuuuuuur…..Oskyldig

monsterpony
0

#125 Allt för att bevara sin anonymitet vet du… ;-) Förresten om du är forumvärd, är det inte du som bestämmer vad som är OT…?

Springer och gömmer sig innan Lina kommer och skäller…

Spader-EliN
0

är ju Lina som är forumvärd, jag är bara hennes bollplank, högra hand, hjälpreda, medarbeterade.. kärt barn har många namn men jag heter elin xD

*känner att jag måste städa lite här sen xD*

AKWIK
0

Jag har träffat imbring flera ggr. Senast på Grevagården! Glad

AKWIK
0

Jag har aldrig träffat Joleen. Men det gömde jag ju bort och hejade glatt ändå. Hon visste ju inte vem jag var då.  Nu vet hon! Flört

RC70
0

NU ska jag lägga till fler!

Joleen, Carduus, Ambo, Maja, hllw, walsan !

Ursäkta om jag inte kommer ihåg fler, jag har kokos i mitt huvud !

lil-sis
0

Jag gör ingen lista. Jag har för kort minne ;)

Men ZABA måste vara den jag träffade först?

Har ett fint papper hemma med hennes kråka på då hon stack hål på halsen på Patsy 2003.

Jag har kroniskt kort minne och tillhör de som alltid tror att jag känner igen folk men när jag sen inte kan placera dem så tja… ;)

Jag har nog bara synts ute med Hold Patsy La Belle RC1171 (jag kan fortfarande inte fatta att hon löshoppade 8-7 på treårs, det var jag och pappa som visade, pappa hade nog inte petat på min häst innan och annars löshoppade jag alltid själv), Nefertite (fast bara visad två ggr), BEC och så nu Lady Stardust <- som ska bli gammal hade jag tänkt. Har redan planerat minst en ritt på Riks 2010 ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[AlphLauren]
0

Jag träffade flera på Riks!

Heikne bla :)

Och sedan säkert fler som är medlemmar här, pratade en del med sekreteriatet och lämnade ett schabrak till Lotta i "tornet" osv..

Jag var där med Hagens Zinzano :p

Bullemor
0

Nu börjar det kännas som jag nästan träffat er allihopa! SkrattandeDet var jag som var Frida i sekretariatet på Riksen och för er som tittade noga så hade jag faktiskt klämt dit ett "Bullemor" i finstilt på namnskylten ;)

AKWIK
0

Jag har träffat och pratat med Clancy. Glad 

och Heikne kort vid middagen. Hej igen och grattis! Glad

AKWIK
0

Dyblygiad har jag träffat på utställningar här i Roslagen. Glad

Hälsade hastigt på lil-sis i helgen. Glad

RC70
0

AlphLauren träffade jag med, jag ordnade runt i den klassen (jag var inkastare) och så lil-sis förståss !!

RC71
0

#138 Du var en ypperlig "inkastare" RC70, Tack! Glad

RC70
0

#139 hehe ! Tack så mycket det var roligt ! Kan ta hand om det oftare Flört

Det var lite krångligt att rangera Valackklassen, eftersom folk hade fel nummer ! MEN ! Det löste ju sig ;) Behövde bara fixa numret på en häst !

AKWIK
0

Jag träffade och pratade ganska mycket med trevliga Rozpravka och hennes finska vänner. Glad

Clancy
0

Då får jag lägga till AKW, Carduus och Ambo på min lilla lista Glad

ambo
0

oj! det var ju så många på rikset..! RC70, RC71 och Bullemor, AKW, Walsan med dotter (men det var ju inte första ggn..) Monsterponny, Carduus, Clancy, Camomill, finska gänget, de med Julietta (jag skulle ju provat sadeln men det hanns ej med!!)..dom me Gräns Tartuffe..Mrs M..flera säkerligen har ju inte riktigt koll än

AKWIK
0

#143 Mrs.M var ju inte där Fundersam Har hon en dubbelgångare? Skrattande

Om du saknar ditt program, ambo, så kan du sluta leta nu! Det hade hoppat in i min kameraväska och gömt sig. Generad

Foto på ambos häst o dotter i en paus. Alla var törstiga!

Clancy
0

Mrs M hade kanske klonat sig för att vara med på båda ställena samtidigt Skrattande

ambo
0

#145 hihi, ja jag mena  alla tillfällen liksom..nu och då..

bra bild!! jag försökte men kom på fel sida..

ja där ser man, leta lite efter programmet men..det fick fötter då haha

monsterpony
0

Ambo har jag nu pratat med nu och AlphLauren och övriga som visade häst lär jag ha sagt något till också… ;-)

#139 Ja, då kom pållarna in i rask takt och god ordning, fast det gick bra på söndagen också. :-)

AKWIK
0

I Skövde träffade jag Wichita, Julsta och Munin00 för första gången.

Hoppas vi ses igen snart!

Akerberg
0

#148 Tror du glömde någon ;)

AKWIK
0

#149 Jamen dig har jag ju träffat förut!  Det har jag väl skrivit om i tråden också? Problemet är ju att jag måste fråga dig om det är du varje gång eftersom mössor, kepsar, hårfärgningar mm ändrar sig mellan varven.  th_grouphug

AKWIK
0

forts #150.. och så döljer ju kameran ditt ansikte ganska ofta! Flört

Akerberg
0

#150 Jag har aldrig träffat dig innan =P  Vad jag vet….  Men jag är totalt hopplös, känner inte igen folk heller Skäms (Fråga Lisa, Colleen o Annsi vilken fråga jag ställde flest gånger igår…)

colleen
0

Hihi, jag pekade ut folk till höger och vänster åt Lina igår Skrattande.

~Jag tror på ödet~

RC70
0

Även jag kan lägga Wichita till listan ! :)

Träffade en del andra oxå, men vet inte om ni finns här inne eller ej :) Ni får göra er till känna, för ni verkade veta vem jag var iaf Skäms

Wichita
0

På Grevagården träffade jag RC70 och AKWIK, så nu får jag också vara med här!Glad

Foresta
0

Och jag såg inte några andra connemaramänniskor härifrån än RC70, tittut, RC71 och Mrs M…Tror jag…

Jag är också fullkomligt ansiktsblind, och i år hade jag själv MÖSSA på mig, så inte ens mina vänner som jag delat bil upp från Skåne kände igen mig,,,

Så ni är säkert många som sett mig…. Och den smått hysteriska whippeten (med två täcken…) jag släpade på var INTE min … ;)

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

RC71
0

#156 Då får man känna sej hedrad då som blev igenkänd Skrattande

funkade "hundtricket"? CoolSkrattande

Foresta
0

# 157 Hundtricket hade nog motsatt effekt tror jag… Obestämd

Men både du och wruss fick i allafall era bilder som jag lovade er 2000…

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

RC71
0

#158 Ja, tack snälla! Glad Den som väntar på något gott….Flört

Och jag tyckte du var snyggare i din mössa än hunden i sina täcken!Cool

Akerberg
0

#156 Jag såg hunden!

Carrick
0

ELS har jag träffat, 2 gånger nu vid olika tillfällen.
tror jag såg Colleen i lördags, men jag har så dålig koll på hur folk ser ut så jag fegar ut när det kommer till att ge sig tillkänna.

Jag (grön/grå keps)och dottern (RÖD hårig) satt iaf mellan ELS och de som har Juno Rory (Louise tror jag hon heter…) under bedömningen.

Vem vet, ni kanske såg migth_victory2
#154 Ja det räknade jag ut att det var duth_gotcha

#156 Whippeten såg jag, men jag kollade nog lite dåligt på vem som höll i snöret, haha.

RC71
0

#161 Träffades vi? Skäms

Carrick
0

#162 Nä, det gjorde vi inte, inte mer än att jag gick förbi er när jag gick ut från läktaren. Iaf satt det en whippet där.
Dottern kommenterade att den hade så liiitet huvudth_biggrin så därför kommer jag ihåg det.

RC71
0

#163 Hojta till nästa gång Glad

Carrick
0

#164 Har du en whippet i handen då med….?

Får göra ngt sånt här: th_balloons

RC71
0

#165 Nejnej, det är inte jag som kör "hundtricket" det är Foresta Glad

Jag har ingen hund alls.

Carrick
0

Haha, nu blev det rörigt….th_biggrin

colleen
0

#161 Jag satt och pratade med Louise innan bedömningarna började Skrattande.

Jag ska leta reda på ett foto på mig…

~Jag tror på ödet~

colleen
0

Här kommer en bild på tre fokusmedlemmar Skrattande

Från vänster står:

Åkerberg, Colleen och Lisa_trollet

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

#168 Japp då var det dig jag sågth_hi5

Jag satt bredvid Louise's pappa( tror jag det var… lika var de iaf )

Bra att få lite ansikten på folk, kan ju vara bra att ha i framtiden!!

Carduus
0

#156 Såg också Whippeten men hade ingen aning om att det var du som höll i kopplet…

Är hopplös på att känna igen folk och framför allt komma ihåg namn…

Var där med AKWIK, hade svart mössa neddragen i pannan!

Trion på bilden ovan kände jag igen och några till…

Foresta
0

Haha, kul att många har sett hunden :) Den var alltså INTE min ;)

För att förtydliga det hela…

=> whippet med människa iklädd mössa = jag.

=> whippet med människa iklädd basker = inte jag (men däremot whippetens rätta matte, Å.H. från Stuteri Micla)

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

[AlphLauren]
0

Jag har träffat Lisa_trollet!! Skrattande

ELS
0

#172 Jag såg också hunden och dig. FunderadeObestämd  länge och väl var jag hade sett dig och kom till slut  ( Då jag redan var hemma ) på att det måste vara dig jag träffade på ATG-kliniken i Malmö sommaren 2007. Du var så snäll och erbjöd mig, häst och kompis boende  på natten om vi behövde. Nu ordnade det sig ändå  till slut men jag har ändå velat tacka dig för det jättesnälla erbjudandet om jag skulle träffa dig någon  mer gång. Glad

( Hoppas nu att det är "rätt  människa"  jag skriver tilll….Skäms )

Foresta
0

# 174 Visst är det jag - det stämmer, jag minns ponnyn!

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

[AlphLauren]
0

Kom på att jag har ju träffat Heikne också på RIKS och säkert fler av er :)

Om någon såg en kinesisk nakenhund på riksen i somras (lördagen) så var det min gamla hund, han bor hos mina grannar nu vars dotter var med som hinknisse (medryttare på zinzano) och hennes familj rider lite andra hästar också i grannstallet, dom var där och tittade på oss :)

Lille
0

Tittut och Karisma har bott här! Och kanske någon till i den avelskurs gruppen här inne?…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.