Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 803 ggr
ambo
0

Godmorgon 2009-03-31

Gomorron!

Mer och mer våraktigt här! Blir lite trafikplatsinspektion i södertälje och sen röja klart ritningar.

colleen
0

Vad trötta alla verkar vara nuförtiden då Flört.

Jag har precis pratat med SLU, våra svar på DNA test till Smulan och Janne är på villovägar… Hoppas få lite klarhet i det hela vid nästa telefontid. Så fort vi fått svaren ska papperna in till Madelein och hingstval göras (tagit gultest på båda).

Ridbanan börjar titta fram igen men det är fortfarande snö på den, förhoppningsvis töar det bort idag så jag kan vara där imorgon. Har tänkt börja med lite löshoppning med Lilleman så han fattar vad det handlar om. Hade gärna löshoppat ihop med mamma som föl men hon tycker att det är toppenroligt och hade nog sprungit ner stackarn…

Mulet ute men jag tror att solen kanske hittar fram senare. Jag hoppas det i alla fall.

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

God morgon!!

Ja nu vill vi att snön försvinner!!

Har tagit rejält på den här bara inatt. Hagen som igår var helt vit är faktiskt idag snöfri, haleluja!
Ska ju som det verkar bli varmare senare i veckan också, ser jag fram emot.

Igår friserade jag manarna på båda hästarna, under rådande omständigheter ( skit bakom kniven ) så blev resultatet relativt bra… för att vara jag.
Finns det kurser i att trimma manar och svansar? Skulle behöva gå en låååång kurs så att jag kanske lär mig ngn gångCool

Skaffa er en bra dag!!

AnnaB
0

Godmorgon,

den envisa morgondimman håller sig kvar varje dag, jag vill ha sol!!!

Dagen består sv hästar (vad annars..)massa arbete har bara inte bestämmt i vilken ordning jag ska börjaObestämd, håller på att etablera samarbete med en ny ridsportbutik, ska köra bort o prata lite med henne också…

Ha en bra dag!

colleen
0

#2 Såna kurser höll jag på ridskolan där jag jobbade innan Skrattande.

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

#4 Bra, då kan du få lära mig vid tillfälleFlört

Bullemor
0

Fantastiskt vackert väder här i Enköping idag!

Är hemma från jobbet idag pga nån skum febersläng. Får se om jag har ork att få något gjort här hemma. Tänk att det är den sista mars redan! Snart jul…..FörvånadFlört

Ha en fin vårdag allihopa!

colleen
0

#6 Det är nästan bud på att redigera ditt inlägg Förvånad prata såna fula ord som jul nu när vår och sommar står inför dörren Flört

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

God lunch!

Ätit fläsk med bruna bönor Tungan ute och gått en härlig promenad i solen!

Nu är bänken full med jobb så det är bara att sätta fart igenGlad.

Hoppas ni alla har lika soligt!

Akerberg
0

Hemma en sväng på lunch. Inne på andra jobbet idag. Fast det går nog fort det som är kvar, var en renare lgh än genomsnittet!  Den känns trevlig också, skulle kunna tänka mig att bo där (… om jag haft råd =( )

Varmt ute idag, men blåser en hel del. Naturligtvis motvind både fram och tillbaka på cykelturen i morse. Nu har jag bilen så det spelar ju ingen roll längre =P

Murgard
0

Sitter och väntar på att alla ska infinna sig till eftermiddagskonferensen. Ska ha en ikväll också, till 19.30 - blir lite mycket ibland!

Hann med att pyssla med hästarna i morse, samt göra stallet klart så det är bara att ta in dem vid hemkomst.

colleen
0

Måste bara säga att det är helt underbart väder idag!!!

Solen skiner emellanåt och det blåser lite grann, MEN det är varmt. Ridbanan har nästan torkat upp nu och då var det snö och is på den imorse…

Hej våren och välkommen!!!

~Jag tror på ödet~

joyen
0

jahapp… fick migrän i morse igen..usch, blä å tvi.. samt hade en tid på banken för att lägga om lånen m fick ta en senare tid…

ska ut i stallet snart, tror jag orkar snart..

lovisa har inte blivit bättre, snarare sämre, har tagit bort buttan nu då hon inte tålde den.. hon slutade tom äta. har fått tips om en duktig kiropraktor så vi får se..

hade

Murgard
0

#12 Oj, så ledsamt! Kan hon vara ute i hagen fortfarande?  Hoppas att kiropraktorn kan hjälpa henne nu!

Krya på dig!!

RC71
0

En tuff jobbardag har det varit i dag. En av kunderna miste sitt föl genom kastning i går kväll Rynkar på näsan Otroligt ledsamt och tungt för dom inblandade. För övrigt mkt att göra och snart drar treårstesterna igång igen. Då gör man inget annat än skor upp unghästar känns det som. Vår och sommar är en hektisk tid i hästvärlden-bara att konstatera!

AKWIK
0

Godkväll!

Jag har blivit förkyld. Måste ha varit Skövde-bakterier som gillade mig. Känner mig sämre och sämre nu för varje timme som går. Sad

RC71
0

#15 Premieringskoma? Förvånad

Stackars dej! Rynkar på näsan Bädda ner dej i soffan och kurera dej ordentligt!

walsan
0

Vitlök, C-vitamin, Kan-Jang, Esperitox, vätska…

Hoppas att du blir bättre! Det är kanske något hyfsat på TV?

Själv har jag med åren blivit alltmer dålig vid förskylningars start. Blir på uruselt humör, inget är kul längre och kommer heller aldrig att bli det!!!Gråter När det sedan bryter ut känner jag lättnad och när det vänder kommer hela humöret åter och livet leker igen.

(Min handled blir nu allt bättre, men den blev sämre först!)

Stå ut!Kyss

ELS
0

#12 Jag läste om vad som hänt Lovisa tidigare. Tråkigt att hon ej blivit bättre.  Med de symptom hon har skulle  jag råda dig att åka iväg till ett djursjukhus för en ordentlig undersökning före du tar ut kiropraktor.  I värsta fall kan det vara en allvarligare skada av hals eller ryggkotpelaren med påverkan på ryggmärgen då skulle det vara direkt farligt med kiropraktor!

Ett exempel som inte var så roligt : Har en bekant vars häst halkade på is och blev vinglig i bakdelen. Hon tog ut kiropraktor utan undersökning av veterinär först. Han började bryta i hästen som hade jätteont. Hästen blev mycket sämre och det visade sig att hästen hade en bäckenfraktur…… .

RC71
0

#18 Fy så hemskt! Men ingen seriös equiterap.el kiropraktor behandlar väl en häst som inte först är veterinärundersökt trodde jag. Rynkar på näsan

MrsM
0

#15 AKW!  Du kanske träffade mina medhavda stockholmsbacilluskerSkäms. Varje gång jag åker uppåt landet blir jag sjuk. Däckade totalt när jag kom från Skövde… Har vaknat upp nu typ.

Glöm inte den irländska huskuren, kallad "Jim Jonsare" efter upphovsmannen… varm mjölk, farinsocker och irländsk whisky… garanterat roligare genastSkrattande. Och faktiskt, man BLIR bättre.

/M

Maria-Kavat
0

God kväll! Underbart när det inte mörknar förrän sentGladhan med att rida en pass iväll, blev att träna lite galoppfattningar…hmm gick sådär. Får bli att träna mer på det! Något trött efter en fullspäckad dag. SOnen sover redan så nu  är det väl min tur…god natt!