Tävlingplaner 2009?
Vad har ni för mål och planer för era connemaror i år?
Tänker främst på lokala tävlingar och uppåt men alla mål är viktiga!
Är OTROLIGT sugen att tävla men min dam (Delight) ska betäckas och då finns ju inte en tävlingsplats på kartan. Målet för iår får bli att skola henne vidare i dressyren och försöka få in lite mer hoppning för det älskar hon verkligen!
För Fendi blir det förhoppningsvis treårstest (beror på hur det går med löshoppningen) Mia kommer att betäckas och sedan ridas och förhoppningsvis hinna få en solid grundutbildning innan hon blir för tjock ;)
Kommer ut på tävlingsbanorna hösten 2010 tror jag, så är det när man vill ha fölungar ;D

Börjar med mina egna:
Under våren ska ponnyn gå lokala dressytävlingar på LA nivå (som stor häst). Finns ganska mkt lokala häromkring så det blir nog ca 5-6 tävlingar under våren. Målet är att få jämna bedömningar och ligga på minst 60 %. Programmen blir lite blandade, många LA:3 och några LA:1 och 2.
Till hösten (beroende på om allt flyter på..) hade det varit kul att starta nåt regional, då dom svåraste LA programmen.
Har vid min mogna ålder (hehe..) bivit lite för feg för att hoppa, annars hade man ju kunnat åka på nån 90 cm iaf. Får se om vi kommer igång med hoppträning snart, just nu är det dressyrtant för hela slanten 

Oj vad snabb du var 
#3 Jodu, här går det undan ;D
Hoppas det går som du vill med tävlignsplanerna, oftast brukar man vara väl försiktig och inte ha tilltro till kapaciteten. Puschade nyss en kompis att starta sitt halvblod i dressyr och hon var alldeles utanför placering, dock på lokal, men hennes farhåga var att komma sist…
Ska bli spännande att se allas mål!

Puttar lite…
Är det verkligen INGEN som ska tävla med sin mara i år? 
svarar för maja..det är Lätt B och Lätt A anmält hoppning hela våren och försommaren. Jakten på 3 felfria grundomg Lätt A har börjat! Eller 1,10 m som det heter nu..
aktuellt är Haningebygden 5 april, Södertälje 13 april, Edsbro 18 april, Roslagens RKK 17 maj och kanske Ludvika 29-31 maj
dressyren hinns lixom ej me tyvärr fast han går så fint o domarna gillar honom

#6 3 felfria, är det kval till msv? har inte koll på hoppregler alls 
jag ska tävla på riksen i dressyr och ridklass.
ska även ställa ut på riks och
Sedan blir det utställning och ridklass även i Hölö.
Och ev. här i roslagen om det blir nån passande utställning, kalender ej klar än.
Kanske startar några westernklasser i slutet av sommaren, kanske nån distans och ev vara med på hästrally i huddiksvall :)
Här blir det Lokal Utställning Hölö, och KANSKE riksen, det beror på om jag ska vidare ner till Skåne efter utställningen, blir ett perfekt stopp halvvägs 

Planen för "Bebben" (Fergus Flynn) är att han ska gå LB till hösten. Två felfria 0,90 är lika med kval till 5-årschampionatet. Det är dock inte säkert att vi åker även om han skulle kvala in. Finalen är inte så viktigt för mig, men den är ändå perfekt att ha som mål.
Fergus med sin nya ryttare Linda som han trivs superbra med
#7 Jo så är det. 3 felfria grundomgångar är kval till Msvår B. Så man kan riva i omhoppningen s a s. Sen är det 2 felfria till Msv A tror jag. Allt står i TR
min bibel
Min åsikt är dock att ha lite placeringar i Lätt A innan man tänker på nästa kliv..
#11 Då är det samma regler som när jag red Bponny för en herrans massa år sedan…!
Få se, 12 år var jag när jag kvalade så det var alltså 11 år sedan. Herregud. Jag är nästan dubbelt så gammal nu. Hjälp :P
Lycka till med kvalandet Ambo och alla andra med era mål såklat :) !
#12 Tack! jaha ja, du har varit liten b-ponnyraceryttare!

Cinna har nya ryttare för året. Målet är väl för ponnyns del att gå LA i hoppning och dressyr samt fälttävlan. Vilken ryttare det blir får vi se. Hittills i år har båda tjejerna gjort fyra starter vardera.
Peia gör sina första kliv ut på banorna så för hennes del är det LD och ev. LC som gäller. Främst hoppning men kanske någon dressyr till hösten. Kvalitén också.
Om hon inte ska betäckas förstås.

Vi har gjort en lokal start i LC iår såhär ser planeringen framåt ut
(i dressyr)
*10/4 - LA:1
19/4 - LC:2 LB:1
26/4 LC:2 LB:1
Fömodligen LB:1 i slutet av maj
och målet är att göra första lokala starten i LA:1 i slutet av juni
- Vi tävlar bland stora hästar

Det är väl främst Gondor som prioriteras i tävlingssammanhang. Bör kunna gå Lätt B dressyr redan under våren om han bara kunde acceptera något annat bett än stångbettet (grrr.. varför får man inte tävla på det?)
Egentligen borde han gå lite hoppning också Lätt D och Lätt C, men har ännu inte hittat någon hoppryttare som rår på honom ordenligt. I värsta fall får jag överväga att göra det själv.
Skulle SÅ gärna vilja att han fick gå lite terräng/fälttävlan också… Men det får bli ett senare projekt. Vi lattjar småhinder hemma i skogen så länge:)

#16 Mi-Lo, då? Är inte hon lite van vid "konstrande fålar"?

#17 Har jag inte tänkt på. fast å andra sidan är han inte så konstrande, mest bara "stor" och bekväm. Hon är ju inte direkt någon tungviktare MiLo.
Vi forsätter på samma nivå som förra året och kommer att rida en del Regionala storhästklasser LA:4 samt något LA:5/LA:6 program. Med målet att bli ännu bättre än förra året.
Sen har vi även nya roliga mål för i år, att starta någon lokal hoppning för storhäst samt att åka på en del utställningar med ridklasser. Hölö, Ökna lantbruksskola samt Riksen är inbokade.

…"stor och bekväm" 
. Han vaknar om något år, ska du se!
Nä, damen i fråga är ju tämligen späd.