Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettlek-och-tävling
Läst 3031 ggr
Akerberg
0

Hjärngympa

Här är ett roligt experiment där författarna roat sig med att översätta några av våra vanligaste ordspråk till kanslisvenska.  

Vet ni vad det är för ordspråk?

1 Person som för annans räkning åstadkommer en sig till större eller mindre djup sträckande hålighet i markplanet, löper en överhängande risk att utsättas för en positionsförändring, vilken resulterar i befintlighet i sagda hålighet. 

2 Sådan linjer, som betecknar möjligheten till en förflyttning i rummet, och vilka skenbart ger tillfälle till minskning av tidsåtgången vid sådan förflyttning, visar sig vid faktisk kontroll i ett icke försumbart antal fall leda till en ökning av nämnda tidsåtgång. 

3 Singulär händelse av negativ karaktär har en benägenhet att i ett synnerligen beaktansvärt antal fall uppträda gruppvis.  .  

4 Kvaliteten hos ett genom extraktion av animaliska och/eller vegetabiliska komponenter i ett genom upphettning aktiverat fluidum framställt nutritivt preparat förhåller sig omvänt till numerären hos de i produktionen engagerade kulinariskt skolade personer.  

5 En med avseende på volym och massa minimal anhopning kan upphäva jämvikten hos en vida större, å rullande transportanordning vilande anhopning materia av icke närmare specificerad natur. 

6 Samtliga markbaserade transportleder medger förflyttning till en omfattande sydeuropeisk bebyggelseagglomeration med omfattande historiska anor. 

7 Den som uttalat ljudkombination som betecknar primär position i alfabetisk ordning må även uttala sådan kombination som betecknar nära efterföljande position.

AnnaB
0

Jag kan 1 & 3 !

(kanske inte ska avslöja svaren o fler vill försöka…

GamlaSvarten
0

Ha! Det här var roligt- jag tror att jag kan alla!

Meddela om och när jag ska avslöja…

Wichita
0

Jag kan också alla….avslöjar inte, fler får försöka först.

Sassenach
0

Vill ha fler dessa var nästan lite lätta!!OskyldigFlört

Akerberg
0

haha, har inga fler =P  Men ni som kan kan ju skriva ut svaren till dem som inte kan =)

Sassenach
0

1: Den som gräver en grop åt andra, faller ofta själv där i.

tjoffsan
0

2: Genvägar är ofta senvägar?

[baffinbay]
0

3: En olycka kommer sällan ensam.

[baffinbay]
0

4: Ju fler kockar desto sämre soppa.

[baffinbay]
0

5: Även en liten tuva kan stjälpa ett stort lass.

[baffinbay]
0

6: Alla vägar leder till rom.

[baffinbay]
0

7: Har man sagt A får man säga B…

Kunde bara trean först men sen gav jag mig F-n på att klara fler ;)

Akerberg
0

#12 Gick ju galant ;)

[baffinbay]
0

Hahaha ja nu ja, men när du publicerade tråden fick jag ont i huvudet när jag bara försökte. Fungerade bättre att ta en i taget och inte stressa ;)

colleen
0

Haha baffin samlar poäng till sin sten tror jag Tungan ute

~Jag tror på ödet~

GamlaSvarten
0

Det finns en variant på femman som vi körde i skolan på den tiden DET begav sig;

liten läxa hjälper ofta stor klass…

och så finns det en bra som har anknytning till vår värld;

man ska inte skåda given häst i mun…

Skrattande

[baffinbay]
0

#15 Oh noooo. Busted!

Murgard
0

#17 undrar just om du inte borde döpa om dig till "Divan", -  Buffes lillasyster alltså.