God morgon 090404
Har haft min första hela vaknatt i stallet för året. Ida har inte legat ner på hela natten och har haft vaxproppar sedan i går. Hon ligger på topp med antikroppar i mjölken så nu är det bara att tuta o köra!
Ungarna ska rida en prova-på-distans idag på 2 mil så jag hoppas att solen stannar hela dagen. De sover kvar i stallet så jag ska snart väcka dem. Var själv tvungen att åka hem till småpojkarna då Fredrik jobbar idag.
Bild; Drakula Ida vars svans går som en propeller samt stackars Besk o runda Cigridh

Godmorgon,
här var det inte många vakna!
Sol fast det var fruset i morse, ska packa in pållen i släpet nu o åka o träffa "gänget" en ridtur på stranden står på schemat under förmiddagen…
Ha en bra dag alla, när ni nu vaknar

En lika vacker dag som i går verkar det bli
Hästarna äter hö i solen och jag har precis druckit kaffe på altanen, med alla hästarna som utsikt. Det är lycka det !
En lugn lördag utan några större projekt på G.
Godmorgon från
Lotta 
God morgon!!
Här skiner solen, fast det är lite kyligt ännu…
Nu ska jag koka kaffe och ge mig iväg till Grevagården,
welshar idag
God morgon!
Jag är på väg till Svenska Russavelsföreningens årsmöte på Skansen och måste bara passa på att säga hej innan jag far.
Lycka till med eventuella föl, ridturer eller att bara vara.
Ha en härlig lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag (höll på att skriva morgon).
Solen skiner ute så jag ska bege mig ut. Idag ska Lilleman få träns på sig och ut och gå lite på ridbanan igen, han börjar bli lite bufflig, saknar väl Loppan som lekkamrat. Cirren är inte lika rolig.
Spännande med alla föl, vill också ha en stor mage, men mina är tomma i år. Satsar mot nästa år istället.
Nu ut i solen!!!
~Jag tror på ödet~
Goddag
En härlig dag idag oxå. Full fräs i hagen på Flash & di små. Väntar på att potatisen kokat klart, blir färsk stekt fisk m skirat smör o citron till lunch idag. Ska häva ut alla kläder på vädring och vårstäda garderoberna.
Tjing från M
God middag!
Har hunnit vara ute lite på fm o avnjutit solen. Nu vankas det middag och efter det blir det stallet när det passar…skönt!
Vart iväg o handlat käk och släppt ut ambo i hage utan täcke! han bara står i solen o verkar njuta 
sen ska vi fixa ikväll inför tävling i morrn. Ponny lär väl rulla sig i leran så vi ska ha nåt att göra..
God eftermiddag!
Idag har jag ridit en Welsh (jag vet förrädare
) vid namn Mollehusen Araghorn - det gick sådär, men nöjd !
Monia har vårbadat! Hon har varit så groteskt skitig hela vintern och idag var det så himla fint väder så vi satte igång och badade henne! Hon blev VÄLDIGT fin, i 15 min, innan hon rullade sig i leran i hagen ! Men men!

Woow vilken dag det har varit!
här är rena sommaren, +18.5 grader, har varit nere vid havet o galopperat, -det låg alldeles spegelblankt!
fortsatte eftermiddagen med att röja fram vårblommorna i trädgården, i bara linne…..
#9 OJ nu syns magen! Så härligt!!!
Ett gott råd, bosätt er ALDRIG nära en kyrka, vi bor ett stenkast ifrån en och nu har kyrk-klockorna klämtat frenetiskt i tio minuter. Blir GALEN!
Dagen har spenderats i stallet, städandes, shit vad jag kånkat prylar, städat och organiserat. Fick äntligen in min stora buffémöbel i stallet så nu ligger alla lindor, schabrak och täcken i ordning och reda, skyddade från damm. Underbart! Hittade MASSOR av grejer som varit borta en längre tid, så kul! Ikväll var det tänkt att vi skulle ut och äta, jag, min sambo, min kompis Sara och hennes kille men det lutar åt grillning istället. Får man grilla på en trottoar utanför sin lägenhet?

Ha en underbar kväll i solen allihopa!

#11 Skönt att få lite ordning på grejorna. Grilla på en trottoar
Har du ingen liten jordplätt alls?
Här blir också grillpremiär i kväll-hos kusinen! 
Hihi, jag grillade redan igår!!! Då var det ö grillning nere vid ån och sedan dukat på verandan.
Härligt!!!

Godkväll!
Börjat röja i nya huset, känns spännande att vi är igång nu! Kakel och klinker till badrum och hall är bestämt. Köpte faktiskt en grill i dag så det kanske blir grillpremiär till lunch i morgon
. Har ju varit ett fantastiskt väder, tog en fika i trädgården, underbart då solen sken
!
Hann ut till stallet en sväng med, Carduus fäller i drivor. I morgon ska vi löshoppa är planen. Kanske hämta hö med, vårat kommer inte räcka tyvärr…

En sista koll på nätet innan jag åter åker till stallets soffa. Även vi har grillat i kväll men vi grillar året om, julskinkan är alltid grillad h
Ungarna var inte speciellt trötta efter 2 mils prova på distansen som de och småhästarna var med på, snarare var ponnisarna som var minst i gänget, de som var minst trötta. Halvbloden såg en aningens stelbenta ut när de kom i mål. Är så stolt över Besk som reds mitt i gänget med främmande ston o valackar utan att göra för mkt väsen av sig.
Håll tummarna för föl hos mig i natt. Jag vill sova i min egen säng.
#12 Jo vi har en uteplats men man får väl inte grilla på den? Tänker på de som har balkonger ovanför… Men vi grillade aldrig, gick ut och åt på church street saloon. Ett western inspirerat ställe som jag tidigare AVGUDAT maten på. Ikväll var det tyvärr inte alls lika bra, de måste ha bytt kock eller något. Nästa gång blir det ett annat ställe.
Nu ska jag nog ta och natta, är så trött efter allt kånkande idag..
Gonatt allihopa!