Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2835 ggr
colleen
0

ÅRSMÖTET

Gör en egen tråd till årsmötet och hoppas att vi får höra massor hur helgen varit. Vad man hade uppe på agendan och vilka som ev är nya i styrelsen.

~Jag tror på ödet~

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

heej

jag har just sänt en drapa till Elisabeth L om exteriörkursen. Den ska in i tidningen, om det inte blev för långt då får hon skära i texten..

Det var jättetrevligt alltihop, har inte skrattat så mkt på länge Glad dvs på kvällen, allt var lite surrealistiskt på ett kul vis, hotellet var en svensk variant av Pang i bygget I say no more..melodifestival och allmänt trevligt på kvällen

Kul med exteriörkursen, vi var ju i ett ridhus och bedömde pållar, jätteintressant.

årsmötet föregicks av en diskussion om hur man kan förnya i SCS. Det mynnade ut i förslag om fler lokalföreningar och att arra Rikset på ridklubbar alltid som kan ta tävlingsklasserna. Sen att vi måste göra mer reklam för rasen via ex en tjusig folder mm.

Några nya och några gamla i styrelsen. samma ordförande iaf

Kolla filmen i övre högra hörnet i Baren

colleen
0

Tack för rapport, vilka är nya i styrelsen? Och vilka lämnade den?

~Jag tror på ödet~

Denna kommentar har tagits bort.
colleen
0

Colleen raderade

Varför tror du det?

~Jag tror på ödet~

Biggan3rd
0

Ingen av de som var där skriver en enda rad om själva årsmötet. Verkligen inte likt dem som beskriver varenda bulle de bakar.

Ingen kan väl med att erkänna att de svarade Ja på frågan om mötet var stadgeenligt kallat. Det är ju samma sak som att erkänna att man är en lögnare.

colleen
0

Det kan ju också vara så att man inte har koll på alla namn och därför inte svarar för att det inte ska bli fel.

~Jag tror på ödet~

Biggan3rd
0

Det tror du väl inte på själv? Visst hade du förväntat en fyllig rapport här på iFokus?

colleen
0

Jag vet inte hur insatta alla här är. En del vet jag inte ens vilka de är, en del andra har jag lite koll på och vissa känner man ju till mer väl.

Sen kan det ju också vara så att man har haft mycket att göra hela helgen och då är inte fokus prio ett.

Hade inte snön kommit ivägen hade jag rapporeterat, men jag hade ingen lust att köra i snö/regnslask idag.

~Jag tror på ödet~

Biggan3rd
0

De skriver flitigt i andra trådar. Munkavle är en typisk maffiametod.

colleen
0

Ge det till imorgon så får vi säkert veta vilka som är nya i styrelsen.

Jag tror att många undviker iFokus för att det blivit så hätsk stämning det sista. Och det är väldigt synd.

~Jag tror på ödet~

Biggan3rd
0

De undviker bara den här tråden. Håll med om att det är skumt.

ELS
0

# 12  Årsmötesprotokollet kommer väl förhopppningsvis ut på SCS hemsida snart så du kan läsa  där vilka som blev valda. Annars är det säkert någon som rapporterar här i morgon ( eller….?Obestämd  )

Själv var jag tyvärr inte där så jag har inget att rapportera. Vet alltså inte om valberedningens förslag godkändes.

Jag vill också gärna höra mer om hur helgen varit Glad

[baffinbay]
0

#9 & #11 Håller med dig Colleen

RC71
0

#1 Tack alla för en jättetrevlig helg! Många skratt blev det, och lite väl hög volym på TVn mellan varven….Cool

Joleen
0

#6 Vad nu denna brådska med att få reda på vad som sades Årsmötet.

Är man inte medlem så får man varsegod vara snäll och vänta tills det pupliceras offentligt ( inget som man kan räkna med att det ska göras redan dagen efter spec då detta arbete sköts ideellt)

Är man medlem så har man ju haft möjlighet att närvara på årsmötet och själv fått höra med egna öron vad som sades och slippa förlita sig på att andra ska komma ihåg vad som sades. Har man av någon anledning inte haft möjlighet att vara på årsmötet så för man avavkta till årsmötesprotokollet kommer ut på hemsidan.

PS: Jag var själv inte på årsmötet så därav kan jag inte yttra mig om dess innehåll.

Joleen
0

Ang. den dåliga stämning som tycks råda här inne. kommer här min alldeles egna åsikt i form av privatperson och connemara ägare.

Har man önskemål,klagomål eller vill yttra sig om det som rör SCS så bör man vända sig till styrelsen.

Bäst är ju att skriva ner sitt tyckande , där man på ett sakligt sätt redovisar för det man finner är fel, är mindre bra eller som man vill ändra på, Innan man skickar iväg detta brev signerar man det med sitt eget namn , då brev som inkommer anonymt inte utgör samma tyngd som ett underskrivet dokument och inte kanske därför inte tas på allvar.

Jag hoppas att vinterns missnöje liksom snön smälter bort så att vi alla kan glädjas åt en ny trevlig och kul säsong med våra connemaror.

Tack för ordet // KR

PS: Vet att detta inlägg kanske inte ska ligga här men………..

colleen
0

#16 Jag är i alla fall nyfiken på vad som sades, skulle ju åkt men ville inte köra i snöblasket.

Flera var ju där så jag hoppas på liten rapport i alla fall, annars får jag väl snällt vänta tills det publiceras på hemsidan eller i tidningen Skrattande.

~Jag tror på ödet~

Joleen
0

#18 Får väl erkänna att jag oxå är nyfiken ………………….

Sassenach
0

Kan glädja biggan med att en skåning blev invald i styrelsen, resten orkar jag inte skriva nu och dessutom tycker jag att #16 har helt rätt i sin åsikt! /Caroline

MrsM
0

#25 Apropå skåningar…Veckans kluring: hur kan man säkert veta att en person inte är äkta skåning utan att höra den tala?

Svar följer imon. Klura på ni. Gonatt från M.

Sassenach
0

#26 Den lutar inte när han/hon står??

Akerberg
0

#26 "imon" var ett bra tag sen nu ;)

Passar på att putta upp ursprungsfrågan också..?

Biggan3rd
0

Nu har Ridsport på sin webbpublicerat följande:

"Svenska Connemarasällskapet kunde hålla sitt årsmöte som planerat eftersom mötesdeltagarna godkände kallelsen.

_RIDSPORT har tidigare rapporterat om hur styrelsen hade gjort en miss i kallelsen till årsmötet eftersom dagordningen inte hade bifogats, vilket gjorde att årsmötet kunde komma att bli uppskjutet.

- Styrelsen förklarade sitt misstag och fick klartecken att genomföra årsmötet. Vi fick i uppdrag att modernisera stadgarna vilket vi ska arbeta med under året, berättar styrelsens ordförande Elisabeth Ljungstorp.

Gissningsvis kan en stadgeändring innebära att kallelser inte blir omtvistade i framtiden. Ett trettiotal medlemmar hade slutit upp till årsmötet som genomfördes utan någon turbulens enligt ordföranden."_

Jag hade hoppats att Ridsport skulle vara lite mer seriös i sin granskande journalistik. Enligt mina källor hade revisorerna framfört svidande kritik, men det kallas i SCS-kretsar "utan turbulens". Jag undrar då hur det är när det är turbulent?

[AlphLauren]
0

Biggan: Vadå för svidande kritik? (jag var inte på årsmötet själv tyvärr pga ekonomi)

Biggan3rd
0

Maila sekreteraren så får du revisionsberättelsen.

Biggan3rd
0

Så här står det på Ridsports hemsida idag:

"Revisorskritik mot SCS RIDSPORT har tidigare berättat att Svenska Connemarasällskapets årsmöte varit omtvistat på grund av felaktig kallelse, men föreningen har även fått kritik från revisorerna.

_- Det finns brister i formalia såsom styrelseprotokoll och stadgarna behöver moderniseras, berättar Anders Gustafson, en av revisorerna.
Det framfördes även kritik mot att SCS varit dåligt representerade vid Svenska Ponnyavelsförbundets styrelsemöten. 

- Det var ett bra årsmöte med mycket diskussioner. Inte otrevliga diskussioner men bra och en del ifrågasättande, fortsätter Anders Gustafson."_

I Connemara Nytt kan man tydligen läsa att årsmötet 2008 var lika klantigt skött det med fel personer som valts.

Givetvis är det tänkt att detta fiasko ska det tigas ihjäl.

Biggan3rd
0

Biggan censurerad igen. Tur att 60 person hunnit läsa mina sanningar innan de raderas.

colleen
0

Det är inte bara du som censureras på iFokus.

~Jag tror på ödet~

[baffinbay]
0

Uppskattningsvis fem av de sextio var jag, några bör vara du själv, ett antal är väl colleen osv…. Det är sidvisningar, inte unika läsare….  Har du "tur" hann ett tiotal läsa.

Biggan3rd
0

# 38 Varför läser du samma inlägg 5 gånger?

[baffinbay]
0

#39 Varför undrar du?

Biggan3rd
0

Visst är det intressant att personer som skriver på iFokus varje gång katten går på lådan inte har ett enda ord att rapportera från årsmötet.

Nu kan man läsa årsberättelsen på hemsidan. Givetvis stämmer inte diplomstolistan nu heller. Sen är det ju inte konstigt att föreningen går back om man har 13 styrelsemöten och ändå inte åstadkommer nästan någonting.

Helt klart är årsmötet var en mycket pinsam histora för styrelsen, men om någon skulle yppa ett ord om detta på iFokus på blir den avstängd.

colleen
0

#41 Styrelsen har INGENTING med iFokus att göra. Vi klarar av att läsa inlägg utan att de lägger sig i. De som blivit avstängda har blivit det pga hur de skrivit i trådarna, personliga påhopp.

Och om du fortsätter att anklaga oss sajtvärdar för det här så kan du räkna med att bli avstängd, för det du håller på med nu är förtal.

Svara gärna på PMet jag skickade igår, jag har ju svarat dig tidigare när du skickat till mig…

~Jag tror på ödet~