Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1054 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 5 april 2009

Här är det 6 grader och vita moln på ljusblå himmel!

Inatt hade jag en mardröm om att vi var tillbaka i ridhuset på Grevagården. Allt var precis som sist (t o m Biggan och hennes vännina satt på samma ställe på läktaren) förutom att jag visade en hingst som jag plötsligt inte kände igen! Förvånad  Han såg inte alls ut som en connemara. Jag hann inte tillbaka till stallet och leta efter min häst så jag var förtvivlad. Gråter

Hoppas ni andra haft en lugnare natt och får en trevlig söndag i solsken! Glad

RC71
0

# 0 FörvånadMen jösses då! Det låter som du behöver vila upp dej…

Ännu en vacker vårmorgon här.

Stort grattis till min storasyster som fyller jämnt i dag! Skrattande

Godmorgon från

Lotta Glad

colleen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go morgon!

Här är det mulet idag och det har regnat inatt, jag vaknade först vid klockan kvart i fem Förvånad, men då vill man inte gå upp en söndag.

Idag blir det hoppning för Loppan sen tror jag att jag sätter upp löshoppningsringen, så får Cirren löshoppa lite och Lilleman lösgaloppera. Igår hade han träns på sig för första gången, lika enkel att tränsa som de gamla hästarna (om inte enklare…).

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

Godmorgon!!!

Varför kan man inte sova ut när man får det?
Nu har jag vaknat halv 6-6 både igår och idag…. blää.

Hästarna har ju fått sova ute = sovmorgon men inte då…
Fast inatt har det regnat …. så nu på morgonen har de fått komma in ett par timmar för att torka och sova lite. Tror de tycker det är sköntGlad
Jag nojig…? inte dåOskyldig…

Fast jag tror 2-åringen (cobben) har växt över natt!!! Tittade på henne igår efter att jag kom hem från Greva " inte så långbent …men välväxt…" Idag var det bara ett par långa ben!! Haha, var nog lite avtrubbad igår……

Skaffa er en bra dag!!

Tittut
0

Morrn!

Nyuppstigen med städning framför mig, inte precis favoritsysslan. Innan ska jag ut och mata får och hästar och det ser vackert ut utanför fönstret. Ska försöka ta en långpromenad med hundarna också, det skulle inte vara så dumt.

Hoppas ni får en fin söndag allesammans!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AnnaB
0

Godmorgon alla..

Inga mardrömmar här inte, sovit som en stock i natt, ändå är jag trött. ägna dagen åt hästarna o laga ett båtkapell tror jag det kallas,

det är konstigt att folk alltid upptäcker att något inte är helt, precis när det ska börja användas igen, bråttom, bråttom.

RC71
0

#5 Känner igen det där…Folk upptäcker så gott som alltid en tappsko på fredagkvällen dagen innan tävling Obestämd

Dyblygiad
0

Inga mardrömmar här heller men det beror nog snarare på att jag haft ljudet på, på övervakningskameran i stallet. Vid 5 tiden tröttnade jag på att höra Besk flörta med Candrah och gick ut och band fast stoet i andra änden av boxen. Ida hade förvärkar vid den tiden och låg o stånkade o stönade men reste sig upp när jag kom. Inga föl i natt. Lustigt nog så har stoet på Öland som betäcktes med samma hingst fast 1 mån tidigare än Ida, inte fölat heller. Undrar om de ska pricka in samma natt? 10+ fast molningt, det var frost på marken i hagarna i morse. Kl 5 ville alla hästar ha sin frukost.

Ida hetsåt i natt så där måste jag fylla på mer halm.

Murgard
0

Molnigt idag,grått.

Men igår var det annat!  Gick ut på morgonen och kom inte in förrän sent på kvällen, så trött att det blev bingen direkt.

Lastade igår Fendi, som snällt klev på denna gång. Ibland kan man undra… Hoppas krånglet vid lastning påväg till löshoppningen var en engångeföreteelse!

Dottern hängde sedan på Fendi och vi gick några steg. Totalt oberörd.  Så vi gick  vidare med att Cecilia satt upp - lika odramatiskt- så vi skrittade några meter. Ponnyn var helnöjd med all uppmärksamhet :)  Fortsätter nu med de övningarna någon gång i veckan.

Den lille cobben gillar verkligen inte injektioner, men jag lyckade få i honom de 20 ml han ska ha - även om jag fich sätta om nålen 2 ggr. Han är snabb som en vessla!

Nu ska skrapas färg och slipas lite.

Ni kommer väl ihåg högmässan??

GamlaSvarten
0

Här har varit full aktivitet på morgonen, I går kväll rensade jag ett par liter fysta krusbär och nu har dottern och jag (mest dottern) kokat krusbärs- och jordgubbssylt på morgonen . Mycket gott till pannkakor. Tagit mig samtidigt igenom tre upplagor morgontidningar som maken bistått med efter utförd tidningsrunda…

Nu väntar förberedelse för kvällens rådjursgryta (ja, vi hade frysrensning i går om någon undrar) och så blir det väl några välbehövliga tag på vedbacken. Det brukar vara ett visst motstånd innan man kommer igång, men sedan är det ganska meditativt. Dottern sågar, maken klyver och jag staplar. Och hästarna går i paddocken bredvid och tittar på och tigger extra godis…

Om det hinns med ska jag plocka äppelkvistar. Bokade beskärning av äppelträden i höstas, och i veckan kom dom plötsligt från handelsträdgården. När jag kom hem från jobbet blev det till att kliva över högarna. Äppelträden ser ut som nyklippta skolpojkar, men förhoppningsvis klarar man sig utan fallskärm när det är dags för skörd i höst (om det nu blir någon!)

Joleen
0

Inga mardrömmar här heller utan tvärt om, Joleen tävlade nämligen för första ggr idag Glad

Visserligeen bara en clear round på ridklubben här hemma men hon var jätteduktig. Fick rosett i både 70cm och 80 cm klassen.

70 cm gick lite trögt ville inte riktigt gå fram så själva hoppen över hindren var väl inte så vackra - tur att det inte var stil hoppning då hade varken Joleen eller ryttare fått några plus poäng. 80 cm gick betydligt bättre bra flyt i galopp runt hela banan och bra hoppteknik över hindren.

Måste ju nämna att jag inte red utan det gjorde Fia Grûnert som oxå har ridet henne åt mig i två månader då jag själv har varit konvalescens efter min nyckelbens fraktur.

Men nu är Joleen hemma igen och hon verkar otroligt nöjd att komma hem till sina kära får och hästkompisar.

Kommer så småning om bilder på Joleens tävlingsdebut.

Ha en bra dag allihopa för det ska jag ha ………………..för gud va skönt att Joleen äntligen är hemma Skrattande

Murgard
0

#10 Grattis!! Vad roligt att Joleen skötte sig så bra!!Glad

Akerberg
0

Goddag

Inga mardrömmar här heller, har sovit som en klubbad säl i 11 timmar =O  Förkyld och extremt trött…

Gissa vad vi har köpt idag?! En hästtransport! =D  Den är förskräckligt ful, men för det priset får man inte klaga på sånna saker Skrattande

[baffinbay]
0

#10 Grattis!! Alltid kul med bra resultat och framsteg! 

#12 Grattis :) Utseendet spelar ju ingen roll, det är funktionen som går främst i det fallet :)

Camo2
0

God dag,

Det känns som om solen snart bryter igenom här.

#10 Grattis!

Konstigt nog är jag hemma fast klockan är strax efter 14. Camomille o Astrid har också tävlat idag…..

Efter stt Camomille hade gått så bra på sistone så tänke vi föröka på att gå upp i lätt A idag om lätt Bn gick som planerat. Camomille har gått lätt B i flera år och hoppar för det mesta med god marginal.

Men idag vägrade hon ut sig på hinder nummer två, ett svartvitt plank….i lätt B. Så det blev strykning i lätt A och hemfärd istället…..

Och vi hitta absolut ingen förklaring……..hon hade väl helt enkelt inte lust.

Så nu funderar vi starkt på att satsa på dressyren istället….

Å så får vi gratulera Ambo o Maja som blev 2:a i samma klass.

Ha det gott!

Murgard
0

#12 KUL Lina! Grattis! Nu ska Snörpa-häst bli berest! Flört

#14 Trist. Men det kan ju bara vara dagsformen..

Här skiner solen för fullt igen, ska gå ut och fika lite nu Cool!

#13 Kom du med!

ambo
0

#14 tyckte synd om Astrid när det gick sådär knas. Ja, men Maja red asbra idag o vände runt ambo på typ bakdelsvändningar gasa o red på. Ambo orka hela vägen, stora fina språng plättlätt. Sen i Lätt A fick han ett litet retligt nerslag me bakhoven. Ändå super då många där vägra ut sig.

vi älska tävlingsplatsen me sitt fina härliga underlag som vältades med vält och blev som ett mjukt salsgolv! Plus att de var duktiga arrangörer o det gick undan.

Jättenöjda med dagen!