Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: annonser
Läst 902 ggr
Dyblygiad
0

Jag söker drömponnyn

Nu när jag är Mara lös igen så har jag börjat leta utan att hitta vad jag vill ha.

Jag vill ha ett exteriört lägst klass I sto. Helst diplomsto med stark stolinje. Om det är ett ungsto så ska det vara meriterade syskon på mammans sida.

D ponny runt 145 (är inte mkt för maxat) Gärna åt det grövre hållet utan att bli för tung.

Bra hovkvalite och ingen klåda, frisk helt enkelt!

Det ska vara ett sto som man får hålla på med, inget tjafs vid betäckning, fölning, pilla juver, uljuda o dyl.

Är stoet vuxet så ska det vara inridet och utbildad L:A dressyr, hoppning inte lika viktigt men visst är det trevligt med en mulittalang. Inkörd är ett plus men inget måste.

Färgen är egentligen inte viktig men jag älskar gulbrunt.

Stammässigt så gillar jag hingstarna Fendth, Rolls Royce, Janus, Lambay Inver, Clifden Wind, kanske inte alla samma stamtavla dock.

Någonstans där ute finns MIN nya ponny. Som ska bli mitt avelsto om några år men innan dess Therese nya dressyrponny med satsning högt.

Känner ni till ett sådant sto så får ni gärna tipsa mig.

AnnaB
0

- det är du inte ensam om…GladFlört

[baffinbay]
0

Jag har mitt drömsto redan men det jag kan tipsa dig om är att hålla koll på annonssidorna eller köpa en yngre från uppfödare. Personligen tycker jag det är roligare med unghästar som man sätter sin egen prägel på, värre är att det då inte finns så mycket tid för din dotter att tävla då… Lycka till, hojtar till om jag ser något intressant :)

Hanna-D
0

Marie! Såg en gulbrun på SCS hemsida som var till salu.