WINDY - hingstval
Kilfenor Windy RC-IRE 11848
skm 140 cm
e Windy Day u Boden Park Firethorn ue Clonkeehan Nimbus
Hoppar med bra teknik och har kapacitet. Inte lika "cool" i temperamentet som de andra två.
Så vilken hingst hade ni använt och varför?
Har ingen bild på den här datorn 
~Jag tror på ödet~

Är hon gul?

Född gul säger passet. En lyckad chansning med Loppan i så fall.
Tar gultest till nästa gång har jag tänkt.
Men vi kan ju utgå från att hon inte har gulanlag för skojs skull.
~Jag tror på ödet~

*Puttputt*
~Jag tror på ödet~

Om hon behöver coolas ner lite så föreslår jag Grange Flynn Sparrow han är ju brun med. Jag vet att jag tjatar men är så förälskad i den hingsten, speciellt bra om man har ett sto med lite mer temprament kan jag tänka mig.
Om hon inte skulle ha gulanlag så finns det ju många, är det mest hopp du tänker dig?

Tack Carduus för att du svarar
.
Ja, det är väl mer hoppinriktning på alla stona, (även om jag nu gillar dressyr mest - får omvända mig…).
Ingen för tuff hingst till henne i alla fall, det räcker med första avkomman som varit tuff länge men nu är jättego att ha att göra med.
~Jag tror på ödet~

Hagens O Chief skulle ju kunna passa henne med, han börjar ju bli till åren nu så man får väl passa på. Han var väldigt fin då vi hälsade på honom i Söndags och de avkommor jag träffat har varit väldigt trevliga…

#6 Dom kan vara lite tuffa.

#3 Som hingstägare själv väljer jag att stå över sådana här trådar. Hoppas du förstår..

#8 Jodå, jag förstår, men jag tycker det är synd för ni kan ju väldigt mycket! Men som sagt jag förstår.
~Jag tror på ödet~
Min unge efter GFS blev dock inte så lugn, utan snarare med nerverna utanpå och mkt humör! Men humöret kan ha kommit från hennes mor också…Dock inte nerverna. Men hoppa kan ungen!

Öxenholm Mango, så får du en C-ponny som hoppar kanon men som är snäll som du kan sälja dyrt

Ja, tänk om avel var så enkelt 

Drömma kan man ju =)
Juno Rory !!!!!!!!!!
Tycker jag! Han har TOPP temperament, och är hur trevlig som helst att hålla på med. Han börjar ju dessutom bli till åren (och Rollsen är ju helbror).

#14 Enda minuset är väl att han är C-ponny, det är lättare för mig att rida D även om jag kan rida C också. Men man känner sig lite stor.
~Jag tror på ödet~