Någon franska kunnig
Jag sitter och tittar på den franska hingstlistan, men franska är inget språk jag kan.
När man tex klickar på en hingst så finns det ju en hel massa info att klicka vidare på till höger. Men det verkar som man måste vara medlem eller något, någon som kan uttyda om det kostar något att vara medlem?
~Jag tror på ödet~
Nu kan jag INGEN franska, men det verkar som om den sidan saknar information.
Om du däremot tar bort sista delen av adressen, så den slutar vid "etalons" och väljer den övre av alternativen i listan så kom iaf jag till en söksida med flera olika raser.
Antar att det var därifrån du "kom".
Vissa länkar från menyn till vänster (?) verkar funka, men jag har INGEN aning om vad det står (även om man kan lista sig till en del)
Eller också är det så att alla länkar inte har ngn info, så därför händer inget när man trycker på dem?
En del ploppar upp i nytt fönster, men sidan kan inte visas…. för lång uppladdningstid?
Vet inte om jag var till ngn hjälp…. men jag har iaf tittat 

Jag får nog inte samma info som du då. För för mig kommer det upp två olika fält att fylla i, så jag antar att det är för att logga in.
Länken funkar visst inte som du sa. Ska se om jag får fram den så alla kan se.
~Jag tror på ödet~

Ja, det är typ samma sida. Sen klickar man i Connemara på rase och sen valid. Så får man upp hela deras lista, men det är sen när man klickar vidare på de olika hingstarna som det ska finnas massa info, ligger till vänster i en lista och det står olika (1pts eller liknande bakom), klickar man där så kommer det upp som typ ett inloggningsfönster för mig.
~Jag tror på ödet~
#4 Jag använde ett översättningsverktyg tex; http://translate.google.com/translate_t# , och kom fram till att nedanstående…
Vous souhaitez accéder à un service qui nécessite une authentification.
Entrez votre nom d'utilisateur et votre mot de passe puis cliquez sur le bouton Valider ci-dessous pour continuer.
…blev detta på svenska;
Du vill få tillgång till en tjänst som kräver autentisering. Ange ditt användarnamn och lösenord och klicka på knappen nedan för att fortsätta.
Så ja, du måste ha användarnamn och lösenord för att kunna titta vidare så som jag förståt det.
Nouvel utilisateur ? betyder Ny användare?
Där har du en orange ruta att klicka vidare på för att bli medlem,
Création de compte =Skapa ett konto
Veuillez saisir un identifiant, un mot de passe et un email pour créer votre compte sur le système d'authentification des Haras Nationaux. Pour l'identifiant, ne sont autorisés que les lettres sans accents, les chiffres, le point et les tirets.
Blir på svenska;
Vänligen ange ett användarnamn, ett lösenord och en e-post för att skapa ditt konto på systemet autentisering Haras nationaux. På ID, är bara bokstäver utan accent, siffror och bindestreck.

Åh, tack så mycket för hjälpen, då ska jag se om man kan se de andra sidorna om man är medlem. Antar att det inte kostar något eller?
~Jag tror på ödet~
Så lite så
Kul att se att översättningen blev så bra, hade väntat mig att få ett gott skratt 
Jag tror inte det kostar något, borde ju ha stått någon info om det i samma ruta isåfall.

Ja ibland undrar man vad det står när man översätter vissa sidor.
Om jag söker på google brukar jag ibland ta översätt sidan, men jag vet inte hur man gör det när man redan är inne på en sida som man hittat på annat sätt.
Ska prova att registrera mig imorgon då, för nu är det sovdags.
~Jag tror på ödet~
Det är himla kul att översätta från tyska till svenska, speciellt när man rör sig i hund och hästtermer 

Jag hade helt glömt bort den här tråden, måste komma ihåg den på onsdag när jag har mer tid över.
~Jag tror på ödet~