Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketthingstar
Läst 1001 ggr
colleen
0

ICCPS

Har lagt ut en lista på sin webbsida med hingstar på fryst. Vi har ju efterfrågat det tidigare i vinter. Kul, men finns verkligen Poeten på fryst??? Vad jag minns så fick han ju inget dräktigt?

~Jag tror på ödet~

7223
0

Jag tror inte att Poeten finns på fryst, hans sperma hade inte sådan kvalitet att det fungerade och det var därför han åkte ned till Frankrike. Hingsten behöver inte ha allmänt dålig kvalitet på sin sperma för att det inte ska fungera att frysa den, det kan fungera alldeles utmärkt med naturliga betäckningar eller direktsemin. I Frankrike använder de ofta direktsemin även till ponnyer. Där är också tekniken med embryotransfer mer utbredd. Jag upplever att de har mycket hög kompetens och jobbar hårt för att få stona dräktiga. 

Angående ICCPS uppdaterade hemsida så fanns där nyheter från flera länder men inte från Sverige vilket ju är tråkigt. Vi borde passa på att göra mer reklam för våra ponnyer när tillfälle ges!

RC70
0

Vilken liga, Graffe, Packie och Janus.

colleen
0

Men visst borde Rolls Royce, Möllans Crazy och Dale Haze (finns det kvar från honom?) också vara med på listan? Jag vet att rollsen inte finns för export men det gör ju inte alla engelska hingstar heller.

Känns som det borde finnas fler franska hingstar också, i alla fall när man tittar runt på nätet. Men de kanske inte är för export?

~Jag tror på ödet~

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaB
0

Finns Rollsen på fryst fortfarande?

colleen
0

Det borde han väl göra, antar att man använt honom naturligt innan och att inte så många använt fryst. Men jag är inte säker på det iofs. Får kolla Lenas hemsida kanske. Men han har ju i alla fall funnits.

OT så är det nog första gången jag lyckats dubbelposta, haha.

~Jag tror på ödet~

Denna kommentar har tagits bort.
colleen
0

Hittade ingen info på Lenas hemsida, och innan jag hittade den… Synd att inte alla connemaralänkar får vara med på SCS hemsida.

~Jag tror på ödet~