Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettston
Läst 1286 ggr
colleen
0

BEAUTY - hingstval

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ballybawn Black Beauty RC-IRE 10530
svbr 145cm
e Boden Park Finnard u Brown Heath ue Dangan Dun
Tävlad dressyr tom LB med placeringar. Hoppar med bra teknik och har kapacitet.
Snäll i all hantering och även hon en underbar mamma till "Lilleman" (e Garryhack Frederick)

Så vilken hingst hade ni använt och varför?

~Jag tror på ödet~

colleen
0

*Knuff*

Någon måste ju ha något förslag eller?

~Jag tror på ödet~

Appledale
0

Poetic Kelly tycker jag! Skrattande Absolut! Skrattande

Jag har bara sätt honom på bilder, men jag gillar hans typ. Jag tycker han verkar vara av väldigt snygg modell, och högrest, och uppenbarligen en väldigt duktig hoppare och har bra galopp. Och sen tycker jag att färgen och teckningen är ett extra plus i kanten! Hans stamtavla är bra, med mycket hoppning.

Om jag inte är helt ute och cyklar nu, så står han väl inte allt för långt i väg från dig heller?… Obestämd

Skulle det bli ett stoföl som du får för dig att sälja, så kan du skriva upp mig som väldigt intresserad! Skrattande

colleen
0

Åh Linda!!! (Det låter lite fel haha…)

Jag saknar våran hingstvalstråd på buke som det alltid var full fart i.

Kelly är en av mina kandidater Skrattande. Jag har ju umgåtts en hel del med mormor och hon är en underbar individ!!!

Men jag vill gärna höra fler förslag Skrattande, så alla ni andra som läst i tråden, skriv lite också Flört.

~Jag tror på ödet~

Bullemor
0

Vågar inte! Kan för lite själv, men alltid roligt att se hur andra resonerar.Glad

Mvh från Bullemor som bara smygläser…

colleen
0

#4 Klart du vågar!!! Alltid roligt att se vad andra tycker. Skrattande

Och om du vågar så kanske fler hänger på.

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

Kan bara hålla med Kelly är väl ett jättebra val, borde passa henne. Roligt om de nygodkända hingstarna används direkt så man får ett hum om vad de ger.

[baffinbay]
0

Hon ser verkligen jättetrevlig ut, det är något speciellt med de som har färg!

Murgard
0

En hingst med mycket ponny/ raskaraktär ..

Akerberg
0

Tycker också Poetic Kelly!  Gillade verkligen honom

Akerberg
0

Eller kanske Clifden de lÁulne?  Ser ut att kunna hoppa bra iaf =) och roilgt med en ny hingst där med ju, bäst att passa på när han är här!

(Har inte kollat härstamningar osv, kanske inte passar alls någon av dem)

Carduus
0

Kom på en till rolig Skrattande Clifden de l'Aulne!!! Men har ju ingen aning om hur han ser ut, bara att han hoppar bra så röstar nog på Kelly ändå, han är verkligen superfin och var trevlig att hålla på med i stallet!

colleen
0

Jag tror att ni är inne i min hjärna och kollar hur jag tänker Skrattande. Men kul att många tycker likadant.

~Jag tror på ödet~

[baffinbay]
0

Googlade på Clifden de l'Aulne och han är tydligen bara 138 cm.

http://www.lofty.nu/Annons_Clifden_colour-2.pdf

Carduus
0

Hihi Akerberg och jag tänkte samtidigtSkrattande.

#13 Ja det är väl jättebra med fler C-ponnyhingstar, en del är ju oroliga för att få övervuxna! Sen behöver det ju inte vara så att han ger litet för att han är liten själv, är det någon som vet hur det är med det?

colleen
0

Puttar lite på tråden =)

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Röstar på Kelly här!

Appledale
0

#3 - Jag saknar dem också.. Gråter Skrattande

Hur är ställningen nu? Skrattande 

Lägger till på listan:

Garryhack Frederick

Castleside JJ

och jag tycker ju också att Clifden de l´Aulne verkar jättebra! Hade ju varit superspännande också att se den fölisen.. Kanske passa på? Vill du fortfarande ha hoppning, eller skulle du vilja ha en dressyrhingst (tänkte eftersom att du tävlat dressyr tidigare)?

colleen
0

Med tanke på stammen så är det väl hoppning som gäller Foten i munnen, (men jag har ju fått gång i lilleman också så han kanske kan dressyra lite också Skrattande). Så en hopphingst får det väl bli, synd på generna. Men det gör ju inget om hingsten har bra gång också.

Gillar listan

Castleside JJ
Poetic Kelly
Clifden de l'Aulne
Garryhack Frederick

Kan man göra ET tro?? Flört

~Jag tror på ödet~

colleen
0

#8 Tycker du inte att hon är rastypisk? Eller är det färgen som förvillar? Flört 

Hon har nämligen fått kritiken MKT bra rastyp på utställning.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

#8 På bilden här ovan ser hon "lite häst" ut Skäms