Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1634 ggr
Murgard
0

Godmorgon tis 7/4

Ingen morgontråd?

Sänder godmorgon från ett grått,dimmigt och kyligt Ockelbo.  Sol har lovats senare idag.

Hälsn. Kerstin

ambo
0

Sol och fint här..ska jobba klart en villaritning och sen ta påsklov.

Startlistorna för måndagens tävling uppe på Södertälje, nu är det verkligen fullt upp på tävlingsfronten.

Må väl alla maravänner!

AnnaB
0

Dimma igen, blää…

har lyckats tajma dagen utan att tänka mig för, ska hämta hö på eftermiddagen o en stund senare har ja g bestämmt med min tränare, frågan är nu bara, vilket jag inte tog hänsyn till hur jag ska hinna lassa ur höet innan jag måste lasta hästen, får nog klura på en lösningObestämd…

julsta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lugn dag, har ledigt från skolan hela veckan, så jag har påsklov tillsammans med mina barn!

Hade tänkt att hälsa på min mormor i dag som inte har så långt kvar, men hon var visst så risig i dag så jag vill inte åka dit med mina barn för att hälsa på deras gammelmormor när hon mår så dåligt, får bli en dag när hon är piggare( om det blir någon sån)

Min dotter och jag har på morgon grattat våran lilla skrutta Dezibelle som blir 1 år i dag, hon fick äpplen och knäckbröd, äpplen var väldigt gott men knäckebröd var si så där!!Glad det är Lynnitas sista avkomma och hon är väldigt lik sin mamma både till sätt och utseende.

Här strålar solen från en klarblå himmel! Hoppas alla år en trevlig dag med lika fint vårväder!!

Bild på 1 åringen Dezibelle!

Murgard
0

#3 Så fin! Hon stannar väl hos dig?

[baffinbay]
0

#1 Gud vad härligt det lät med fulltecknad tävloingalmanacka, det saknar jag!

Jag ska plugga idag, sen ska jag åka till Ockelbo och rida samt förmodligen pyssla lite med Fendi. Sadel på och ta en prommenad, kanske även sitta upp? Mamma Murgard slutar tidigt idag så assistans finns iallafall :)

joyen
0

hej på er..

har varit lite offside ngr dar… begravning klar, lgh urstädad…

ska på löshoppning m joy i morgon.

hade

julsta
0

# 4 Hon kommer få stanna hos mig!!Skrattande

Akerberg
0

Goddag. Tillbaka på jobbet idag, fast har tagit det väldigt lugnt och bara varit på två lättstädade ställen. Orken finns inte riktigt än! Men jag har iallafall inte ont någonstans idag, bara lite i huvudet.

Helt okej väder ute, ganska varmt och lite disigt

Murgard
0

#5 Ja, det var en god idé!  Fendi gillar sådant, och det är ju dags.

#6 Hej, kul att du dyker upp här igen! Glad

#7 Kunde tro det, hon verkar ju vara en värdig efterträdare.

Maria-Kavat
0

God middag! Avklarat stallet. SOnen dålig o vaknat varannan timme i natt så orken finns inte till å rida. Hoppas han blir bättre så man får sova. Underbart väder här i mörkaste småland. Nu väntar middag.

# 7 Vilken goding! vad är det för stam på henne? Himla läcker i färgen!

RC70
0

God eftermiddag.

Började dagen med att åka till jobbet, fick ändra mig halvvägs då jag fick problem att andas på pendeltåget in till stan. Åkte till Cityakuten och hej och hå - lugninflammation…

Så.. sjukskriven till 13 april med antibiotika och slemlösande.. 

Jag känner mig som 12 igen, sitter på pappas jobb när jag är sjuk.. Pappas sett att ta hand om oss, samtidigt som han jobbade.. hehe.

Monias ljuver hade faktiskt blivit större nu på morgonen, men knappt märkbart.

Carduus
0

Godeftermiddag!

Fullt upp med jobb, hus och hästar…

I går red jag ut en sväng på en av ponnyerna och galopperade på banvallen, var längesedan underlaget tillät det så både ponny och jag njötSkrattande!

I dag ska vi börja bygga en hage till grabbarna. Dom måste snart flytta ut ur lösdriften då den ska byggas om till två fölningsboxar. Stona är beräknade till 1-a maj så det börjar bli dags. Hoppas verkligen värmen sätter fart på gräset nu.

Vårat hö börjar ta slutRynkar på näsan för många hästar tydligen… får hämta hos en bonde i helgen men det känns surt att behöva köpa, som vi slitit med att få in det egna fina…

Ha det bra alla!

julsta
0

# 10 Hon är efter Hagens Darcy, mamman var Lynnita e:Öxenholm Moskito u:Lynn-Lambay Inver.

Färgen har verkligen dominerat bland de avkommor Lynnita fick.

Akerberg
0

Är de konstantskimmlar? Ser att Lynnita står som vanlig skimmel men jag vet inte om jag tycker hon ser ut som en sådan?

julsta
0

Jag tycker dom är konstant skimmlar, men när dom har id kollats har det sagts olika hela tiden( har haft olika ) i Lynnitas pass stod det Svartskimmel och hon som idkollade Dezibelle sa när jag påstod att hon skulle bli konstantskimmel att hon skulle bli vanlig skimmel….

blir alldes vimsig.. Lynnita hade kolsvart huvud och ben och var grå på övriga kroppen, gråheten på kroppen växlade efter årstiderna, dom som såg henne på vintern trodde inte det var samma häst på sommaren, med åren så vart hon gråare och gråare i huvudet, så enligt mig är hon konstant skimmel oavsett vad Id kontrollörerna säger… Dezibelle ser precis ut i färgen som sin mamma i unga år.

Bilden är på Lynnita och en nyfödd Dezibelle för 1 år sedan!

julsta
0

Vart visst fel bild, den hä skulle det vara….

RC70
0

Men om de spricker i färgen i huvudet så är de ju inte konstantskimmlar, eller ?

varken Grafit eller Lambay Inver förlorade sina färger på ben och huvud även fast de blev 21 rep 33 år gamla ?

Akerberg
0

Kan de inte vara konstantskimmlar med något liknande anlag som tex Hagens O'Chief har?

julsta
0

Lynnita som 11 åring

julsta
0

Denna text är skriven av Mrs M på tråden Connemaror som skimmlar sent, ..Glad 

#24 Lynnita hade en konstantskimmel till mor där anlaget kom från mf Lambay Inver. Lynnitas far Moskito har Finney Master som mf o mm var isabell, skulle tro att anlaget kommer från Finney. Eftersom jag vill minnas att Moskito även lämnat vanliga skimlar med icke skm (?) borde han haft skm från pappa Marble o Sparrow skm från mamma. Vid en hastig blick på avk listan undrar jag således - det finns kanske bara skm e Moskito ?? Intressant.

RC71
0

#19 Jag hade absolut skrivit konstant på henne.

RC71
0

Kämpig dag i dag med mkt jobb. Ser fram emot lite ledigt över påsk. För övrigt är här lugnt. I går kväll satt det myggor på hästarnaRynkar på näsan Tycker det är lite för tidigt.

Godafton från

LottaGlad

Murgard
0

#22 Oj, myggor redan!  Förvånad   Har du varit och sett ut påskträdet?

MrsM
0

Varm & skön dag i Halland. Ätit påsklunch med arbetskamraterna. Fortfarande mätt! Förvånad. Haft planeringsmöte med sonen och plöjt alla tänkbara högskolekataloger. Verkar svårt att vara student nuförtiden…

Småflickorna på Carnaby Street har nu kommit i trotsåldern..Skrattande Dom tar alla möjliga och omöjliga vägar till sjöhagen nu, bara på kul. Tycker dom. Inte jag som har brått till jobbet. Idag provade jag att leda dem en och en med resultatet att den ena försvann glatt ut på bygden medan jag skulle  få in den andra genom grindhålet. Men skoj hade domGlad. Det gäller ju att ha dem ledtama nu när Flash snart ska få smått och vi måste sära på dem ett tag.

ambo
0

#24 kul, samma här..en son ska i höst läsa lingvistik mm i Uppsala! Om nu någon vet vad det är..ja, Uppsala är en trevlig studentstad!

hllw
0

God kväll!

Har lite halvt påsklov den här veckan:) Det är mycket som ska arbetas ikapp. Mocka hagar, smörjning, städning mm mm.

Passar på att rida in China också. Har hittills gått som en dans. Rider dock i grimma eftersom hon haft en del tandproblem senaste tiden. Ska byta ut grimman mot något annat bettlöst, så kanske jag vågar mig ut från stallplanen:)