God morgon 2009-04-09
Skärtorsag idag. Ni har väl dammat av kvasten?
För första påsken på länge ska vi vara hemma och inte i Hälsingland. Känns både trist men också ganska skönt.
Nu ska jag väcka sonen så han hinner med skolbussen.
Ha en bra torsdag och början på påsken!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon !
Morgonfodrade vid kvart över 6 snåret, welshponnyn står inne för han ska ridas, och är helt OMÖJLIG att få ur hagen.. Suck.
I morse hade monia en genomskinlig vaxpropp på ena spenen, mkt spännande !
Idag ska det storhandlas och sedan ska jag ligga hemma och vila.

God morgon!
Förkylningen verkar ha lättat något. Ser i övrigt fram emot en långhelg.
#1 Krya på dig! Spännande med fölvaktandet! Håller tummarna för ditt drömföl.

God morgon!!
Dagens första kaffeslurk intas efter morgonbestyren hos hästarna.
I dag blir det en tur till Askersund där vi ska hälsa på min mamma, hon skulle visst bjuda på våfflor
Gott!! och kanske vi även passar på att hälsa på mormor på hemmet om hon är tillräckligt pigg.
Barnen ska vara hos sin pappa över påsken så dom åker i eftermiddag och sambon ska på hockey så det blir en lugn kväll här hemma i kväll!
Ha en trevlig Skärtorsdag!!
# 1 Då håller jag tummarna att ditt efterlängtade föl kommer snart!

Godmorgon,
har jagat hovslagaren hela morgonen, hittade en sko i hagen i gårkväll utan häst…
Som tur är har jag en hovslagare som kommer på momangen….annars hade ju påsken varit förstörd, fint vårväder o inte kunnat rida.

Ha en bra dag alla!

Godmorgon
Lightjobbat idag med, tror det varit bättre om jag stannat hemma faktiskt! Vaknade 5 i morse o har hostat sen dess =S vid 7 gav jag upp och gick upp, ingen idé att ligga kvar (nåja, halvsitta…) längre.
Gick faktiskt och la mig på sängen 40 minuter när jag kom hem, lite vila iallafall!

morrn!!
lång dag i går, skulle på löshoppning m det blev inställt i sista stund, kul när jag hyrt ett släp helt i onödan.. jaja…
hade kiropraktorn i går kväll på besök hos lovisa, hon hade många skador som väntat. flera blödningar i musklerna samt sträckning i låret och låsning/sned i korset. allt kunde fixas och han tror att hon kommer att bli återställd!!!
han masserade och satte nålar i korset innan han manipulerade.. han höll på med henne i 1 timme å 40 min! masserade tom hovarna.. jag tyckte han var väldigt noggrann..
ska i dag försöka göra en ny hage om tjälen har gett m sig.. hade
# hur masserar man hovarna 
Just hemkommen från min veckolektion på Äppelviken. gick faktiskt bra idag på det stora cortez-stoet jag nu zoomat in mig på, med kandar förstås. Är nog stämplad av alla kidsen där nu som "hon me kandaret"
Satt o fika efter i evigheter me min nya ridkompis som har ponny i samma stall som vi. vi bara städa upp hela klubbrummet, påsklov och ett myriader av skitiga muggar skräp mm mm..vi prata ridminnen o hade kul
#1 lycka till me fölvakan!
God middag! Förmiddagen har ägnats åt att premiärköra Killen med sulky. fodervärden var med och skötte det hela jättebra. Så himla underbart väder! Kampus lämnas till medryttaren idag… För övrigt hade vi faktiskt våra hästar ute inatt, det verkade de trivas med
det fina vädret ska ju hålla i sig så det lär bli ute fler nätter!
#7 Märks det skillnad på henne efter det då ? *håller tummarna för att hon kryar på sig!

#8 haha.. ja ner till hovarna då:)
!! Nu blir det fölvaka inatt !!
Vaxproppar på båda spenarna och gulaktig "mjölk", mkt lös i bäckenbanden…
# 12 Spännande! Lycka till och hoppas du får en fin konstantskimmel…..
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#12 åh, spännande!

Händelserik dag här, men nu är det äntligen påskledigt! 
Stort grattis till "imbring" som i dag blivit "mormor" till ett piggt stoföl! 
Nu är det vår!