Godmorgon 2009-04-08
gomorron! Trodde jag skulle åkt ut till vårt landställe i Bro men, det är ju så dimmigt och ruggigt att jag ställde in det. Min gamla mamma skulle följt me vi skulle satt lite ringblommefrön o pysslat runt i solen..får bli nån annan dag. Omysigt med kalla stugor och ruggigt väder. brrr
ja, får väl städa och jobba klart ritning istället *suck*
Morrn, morrn!
Sonen sitter snart på skolbussen, Elan sover men måste snart upp och jag måste sätta fart. Vi ska vara på banken 8,30.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Gomorron
Vi är lediga idag. Skönt!
Bilden ovan väcker lite minnen. Än en gång Grattis till Maja. Camomille fick spader när hon såg det vågiga hindret till höger. Så hon hoppade bara hinder ett (oxern) och vägrade ut sig på det svartvita planket i bakgrunden (ingen framåtbjudning kvar). Suck!
Hanna på skäcken Webster som vann klassen ska starta i ponnyallsvenskan dressyr div 3 med Astrid o Camomille om 10 dagar. Det ska bli kul. Då brukar ekipaget komma runt i alla fall.
Ikväll ska Camomille o Astrid ha dressyrträning för vanliga instruktören Annelie.
Ha en skön dag!

Morrn alla…
sol o mulet om vartannat, ska börja med ett ridpass, vidare en tur till banken, få se om de har några pengar
…… eftrmiddagen ska ägnas åt att sprida lite gödning på betet de har ju lovat regn nu…

Godförmiddag!
Lär mig en massa nytt på jobbet, roligt men ansträngande för lilla hjärnan
.
Hagen blev klar i går så i helgen får grabbarna flytta dit, dom kommer nog bli överlyckliga över att slippa leran i nuvarande men kanske sakna sin fina ligghall. Dom vistas mkt därinne nu men det kanske är pga den trista leran utanför, de har bättre mark en bit bort men dom vill väl vara i hädelsernas centrum nära de andra hästarna så dom inte missar nå't spännande
. Hoppas gräset sätter fart nu med.
Inget stall i dag utan efter jobbet blir det jobb i nya huset.
Ha det bra alla!

Goddag
Usch så tungt det var på jobbet idag! Musklerna lyder inte, de hävdar på det bestämdaste Vill inte.
Funderar på att åka till Snörpa eller stanna hemma. Som sagt, kroppen strejkar, men huvudet är det inget fel på =/

Grått,grått,grått.
Löshoppningen vi siktade på blev tyvärr inställd.
Får väl hitta på något annat att sysselsätta unge herrn med istället…
Tror att dottern skulle roa stona idag.

Här vräker regnet ner.
Hoppas det drar bort under natten. Blev en lång dag i dag med ett antal körda mil. Jag tror jag är expert på genvägar i kommunen. Känns som jag kört varenda grusväg…
Godkväll från
Lotta 

Mmm, här regnar det oxå. Skit, det behövs verkligen inte!
Skulle vilja se på ev hingst i påsk. Känns bra att se dem live,sas. Har du tid någon dag? Annars får det bli senare..

God natt!
Gick upp vid halv 15 idag, var tvungen att åka till det nyöppnade slakteriet i skebo och köpa kalvstek(hade lovat mamma). Det kostade 507kr, kalvstek på nästan 2kg och så lite vildsvins filé.
Sedan har jag faktiskt passat på att träffa en kompis som har påsklov just nu, hon pluggar i skåne. Käkade en jätte hamburgare, vi möttes på restaurangen vid 19, jag är fortfarande mätt…
Sov gott!