Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1355 ggr
Carrick
0

Skaraborgare

Eftersom vi verkar vara några stycken här inne som är just Skaraborgare, kan vi kanske använda oss av den här tråden för att kommunicera lite.

Carrick
0

Jag kan ju börja med att tipsa om SPA:s (Skaraborgs Ponny Avel:s)
kommande utställningar och evenemang i år.

Gå in på SPA:s hemsida och kolla upp om det finns ngt intressant.

colleen
0

Får jag vara med trots att jag bor liiite utanför? Men typ Tidaholm är ju inte så långt från mig och där brukar det ju vara utställningar.

~Jag tror på ödet~

ELS
0

#1 Jag är medlem i Skaraborgs Ponnyavel och ska på deras årsmöte på Söndag. Är du också medlem?

#2 Det är nog bara att bli medlem!  Glad

Jag ska åka på Tidaholmsutställningen med Lillan tror jag. Det blir också en unghästutställning sista Maj utanför Skara. Du har väl ganska nära till båda platserna? Det brukar inte vara så många connemaror med så det vore roligt om det blir fler.Skrattande

Carrick
0

#3 Japp, kommer också på söndag!
Ses då!!

#2 Självklart får du vara med!

Har planerat att vara med på utställningen i Tidaholm i augusti och i i Hanaskede, Axvall, den 31 maj. Den var tidigare enbart en unghästutställning, men är numera även för hingstar och gallston. Så då kan jag ju åka med både wc:n och maran ;)

Annette
0

Hjärtligt välkomna till SPA:s aktiviteter Glad. Självklart får man bli medlem vart man än bor.

colleen
0

Jag tänkte iofs mest på tråden här nu, men det är klart att det kan vara intressant att vara med i SPA om man tänker vara med på några aktiviteter. Får se vad det blir för planer för hästarna i år.

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

Skaraborgare och skaraborgare förresten….. Skaraborg finns ju egentligen inte längre… men hit räknar vi alla som en gång tillhörde Skaraborgs län, Essunga, Falköping, Grästorp, Gullspång, Götene, Hjo, Karlsborg, Lidköping, Mariesten, Skara Skövde, Tibro, Tidaholm, Töreboda, Vara, Mullsjö och Habo!! Även om de 2 sistnämnda valde att tillhöra Jönköping vid bildningen av Västra Götaland.

#2 Har för mig att du bor åt Habo till va?

colleen
0

#7 Jag bor mellan Habo och Mullsjö Skrattande,  så då passar jag ju in i gänget (om man ser till gamla historien då).

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Jag bor i Jönköping själv, men hästen (ej connemara) bor i Habo och min familj har sommarstuga i  Hjo/Tidaholm-trakten så jag räknas ju nääääästan =P

Joleen
0

Kul med i SkaraborgstrådSkrattande

#2  Såklart du får!

Carrick
0

#8 En gång skaraborgare, alltid skaraborgare.
Så självklart passar du in i "gänget"!!!

#9 Tycker vi går efter var hästen bor…. ; )

Carrick
0

Tänkte bara sammanställa lite om var vi bor, som vi skrev om i den andra tråden och här.

Carrick (jag) strax utanför Tidaholm
Wichita - Tibro
ELS - utanför Lundsbrunn mellan Skara och Götene
Joleen - mellan Mariestad och Töreboda
Colleen - mellan Habo och Mullsjö
Akerberg - JKPG men hästen i Habo

Wichita
0

Hmmm…kan man vara med i SPA om man bara har en valack, det faller väl på sin orimlighet…..men utställning är ju ändå kul att åka på. Får väl åka till Jörgen och köpa ett sto.

Annette
0

#13. Klart du kan vara med! En valack är viktig för att meritera sina föräldrar, så ställ ut honom vetja! Min valack (shetland) är en utställningsvan herre och unghingsten kommer att visas även om han kastreras för att meritera sin mor som hittills bara fått hingstföl.

Carrick
0

#13 Visst kan du det, klasserna är ju öppna även för valackerGlad

Det kan ju alltid ge blodad tand så att du kommer tillbaka med ett sto nästa gångSkrattande

Wichita
0

Fast dottern vill ha en Connemaravalack till, en viss Connemaravalack t.o.m…så i framtiden ser det inte ljust ut för någon avelsverksamhet. Men "hennes" Connemara är nog också utställningsbar iaf.

Wichita
0

Jag tror jag ska anmäla Non Stop till utställningen, låter kul. Jag gillar ju att ställa ut Celine (katten) så..men katten  behöver jag inte springa med som Non Stop, hoppas jag kan hänga med i hans travTungan ute

Carrick
0

#17 Det är bara att börja tränaSkrattande

Wichita
0

OK, jag kan ju försöka ställa Non Stop den 22 augusti då och han springer fortSkrattande.

Vad är det för ridklasser? kanske smidigare att sitta ovanpå honomSkrattande.

Carrick
0

#19 Det har varit väldigt enkla ridklasser, pga få anmälda så har de tidigare ngt år slagit ihop klasserna, så då har de anpassats efter de yngsta. Annars har jag för mig att för de äldre så ingår skritt, trav och galopp… efter anvisning av domaren, alltså inget avanceratSkrattande

colleen
0

#19 Klart att du ska visa honom också. Bra att träna på ju

~Jag tror på ödet~

KarinWarnmark
0

Har en connemara vallack som jag tävlar dressyr på, är bosatt utanför nossebro/vara ;)

Wichita
0

#22 Jösses, du har ju en Önnarpshäst också. Vi måste nog ordna en Skaraborgsträff snart! Min häst heter Önnarps Non Stop och honom köpte jag den 10 januari, men bestämde mej för honom vid nyår ungefär.

Carrick
0

#24 Tycker jag låter som ett bra förslagGlad

Wichita
0

#22 Dessutom har våra hästar samma pappa och min hästs mormor är samma som din hästs mamma!!

Wichita
0

#24 När, var hur??

colleen
0

Vi funderar på att eventuellt ha en stuteriträff här. Men inget bestämt ännu.

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

#27 JAAAAA det tycker jag låter som ett bra förslag!!!

Vill hemskt gärna komma och titta på dina hästar!

Jag har ju bara en mara, så det är inte så mycket att komma och titta påOskyldig

RC71
0

#27 Kul! Klart du ska ha det! Glad

Wichita
0

#27 Jag kommer!!! Har också bara en Mara, fast han är ju rätt fin att titta på, men det blir nog långtråkigt att bara titta på honom.

Carrick
0

#30 Ja, även om vi själva inte kan se oss mätta så får vi ju tänka på alla andraOskyldig

colleen
0

En connemara är bättre än ingen alls vet ni. Flört

Är alla våra hemma så finns sju stycken att kika på.

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

#32 När ska vi ta det då… Oskyldig

colleen
0

Vad säger ni här inne om 21 maj? Kan det passa?

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

Ja, det funkar bra för min del. Kristi flygare dag är ju alla lediga, och jag har iaf inga andra planer för den dagen.

Hoppas fler har möjlighet!!

Wichita
0

Jag tror jag kan då, har inget bokat då iaf.