Slasktråd
skulle vilja starta en slasktråd dit alla inlägg som gör oss ledsna kan flyttas till. Så vi slipper alla tråkiga inlägg. Ett merarbete för sajtvärdarna men tänk va skönt att slippa se inläggen som likt råttor nästlar sig in i alla trådar. precis som råttorna sprider de misär och dåliga stämningar.
Min tanke är alltså att den som vill kan läsa råttinläggen kan göra det i Slasktråden.

Bra idè……är trött på allt tjafs här inne!

#0, #1 Håller med!
#0 Vem avgör vad som hör hemma i den tråden?
Gissar att den nog kan bli läst rätt många ggr trots allt.
Kan man där se inlägg man annars inte hunnit se innan de censurerats bort av en eller annan anledning?

Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se
Du måste tråden om Gräns Rose ligga här. Jag blev jätteledsen när jag läsde den.
Än en gång kan det skrivna ordet tolkas på olika sätt……
Så även antagligen detta
# 4 Fel fel fel. Ironisk låtsasmissuppfattning försök inte såna trick. Det handlar om att inläggen som ska flyttas hit är skapade av nån som VILL att vi ska bli ledsna. Dvs ren och skär illvilja. Rätt stor skillnad på medkänsla och illvilja eller vad?
# 3 ja det förstås. men då finns ju allt i slasktråden så kan ju folk som söker efter något råttaktigt finna det där. Ingen skada skedd för någon alla blir nöjda. Inget tas ju bort s a s från sajten
Det är lite som att öppna sajten och vara på gott humör och vilja prata me trevliga kompisar..sen kommer det ovidkommande tjafskommentarer och elakheter totalt onödigt.
Nu till sist kunde jag inte hålla käft. Det är ju så synd på den här trevliga sajten att det ska pestsmittas av ratattack
Anledningen till att vissa blir ledsna är att de illusioner som vissa målat upp visar sig vara falska. Man trodde man kom till en oas men det visade sig vara en hägring.
Jättebra idé!
Så tråkigt med allt tjafs som varit på sista tiden!

#7 anledningen till att vissa blir ledsna o går ur CIF beror nog snarast på att här finns en person vars enda intresse tycks vara att kritisera allt o alla, vars enda nöje tycks vara att förstöra för andra!
Anna

Tyvärr går det inte att flytta inlägg…
Kan säga att jag är duktigt trött på att behöva rensa i alla trådar, och jag gissar att det även gäller Lina. Fortsätter det så här lär fokus läggas på is ett tag.
~Jag tror på ödet~
#10 Jag förstår er, känner lika själv. Tur att det inte påverkar connemarorna i stallet :)

-ska CIF behöva läggas på is bara för att det inte går att utestänga en person?

#12 Men det är inte bara en person, det är många, även om det är två sidor, och även om det är en person som startat det hela så ger inte det andra rätt att bete sig på samma sätt.
~Jag tror på ödet~
#13 Så sant, så sant!
Ge inte elden bränsle så slocknar den….
#14 Helt min åsikt också egentligen. Har också varit helt tyst hela vägen. Ja, vi får göra tvärtom hörni, möta alla råttatackerna med soliga leenden 

vi bemöter inget elakt vi bara ler
Vi SKA ha trevligt här.

#10 Går det inte att byta rubrik heller? Jag tyckte att jag såg en sån funktion förut (under hantera inlägg), men nu hittar jag den inte. Jag skulle velat ha tråden om Rosa under ston istället. Den passar nog bättre där. Jag kom på det i samma ögonblick som jag postade den, men då var det ju så dags..

Vill börja med att säga att eran sida varit så trevlig att gå in och läsa på man har blivit så glad här inne på sajten Men nu har det urartat när det är rena påhopp Undrar hur länge folk vill ställa upp och arbeta idiellt när det kommer slag under bältet
Inlägg med person påhopp som det varit i trådar här på CIF är bara att ta bort och fortsätter det så stäng tråden så blir det inte så roligt längre att skriva
Som medlem och/eller skribent på sajten godkänner du samtliga regler nedan.
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
- Ägna sig åt personangrepp.
- Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
- Baktala/smutskasta andra personer, deras verksamhet eller deras hästar/djur.
- Framföra kritik mot enskild person/personer.
- Namnge personer, dess hästar eller grupper (ex styrelser) i negativt syfte.
- Provocera, vara oförskämd eller på annat sätt otrevlig.
- Skriva hela inlägg eller stycken med VERSALER, det kan uppfattas som stötande, provocerande och/eller skrikigt.
- I efterhand radera eller förändra sina inlägg så att innebörden i svaren eller trådarna blir en annan. Stavfel o dyl får givetvis korrigeras.
- Ha/använda flera användarnamn på forumet.
- Publicera foton på enskilda personer utan deras medgivande.
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Men det är tillåtet att ljuga?

#16 Har flyttat Rosas tråd till Ston.
~Jag tror på ödet~