Varför okej åt ett håll??
Ang. tråden Forumets framtid.
Nu var det ju det där igen, varför är det okej att klaga på en användare åt ett håll? Så som Biggan3rd beskrivs i den tråden (alla fattar att det är hon som åsyftas, eller hur?) är inte heller okej!
Biggan2nd stängdes av pga personangrepp, det är alla med på?
Biggan3rd är inte avstängd, eftersom att hon faktiskt sköter sig! Hon är inte värre än vissa andra här…

Om alla följer forumreglerna är det inga som helst problem. Forumet har fungerat prickfritt till för några månader sedan.

Jag tycker att ni gör ett jätte bra jobb och hoppas på att forumet kommer vara kvar. Men jag förstår om ni har ledsnat, om jag bidragit ber jag om ursäkt allra ödmjukast.
Har tyvärr inte haft tillfälle att vara på CIF när det stormade som värst. Men har uppfattat att det var bland annat det som fick bägaren att rinna över.
Biggan3rd verkar har accepterat skrivreglerna och den senaste tråden hon skapat "Varför visas så få connemarahingstar?" har varit mycket intressant att läsa, även om jag inte kan bidra så mycket till diskutionen.
Och som du skrev i den andra tråden "Vill ni att forumet skall stänga?" Det är inte ens fel att två träter.. Är mycket tänkvärt!
Det är väl just så, som jag ser det i alla fall, att det är denna personen som bidragit enormt till att det blivit dålig stämmning här… Som startade alltihop och har irriterat så många med sina elaka/ironiska kommentarer. Som också gjort att ni fått mer jobb än nödvändigt att göra… Jag tycker synd om er som ska sitta och rensa överallt, ta utav er dyrbara tid. Ni gör ett toppenjobb med forumet !
Men visst du har så rätt, det är inte enbart hon som ska kritiseras men hon har som sagt TYVÄRR bidragit med mest för det är hennes namn jag förknippar med dålig stämmning här, som så många fler än jag har retat upp sig på….
Oavsett vad hon kallat sig 1, 2, 3 efter namnet B***** så är det ju ändå samma person. Om hon nu fortsättningsvis sköter sig, och även alla andra som svarat henne och därmed skapat mer dålig stämmning, är det ju jättebra ! MEN det lär ju ta tid, i alla fall för mig, att se henne som en seriös person som vill denna rasen och dess beundrare väl och det PÅ GRUND AV hennes kommentarer att allt är så dåligt…
Så hon och ni andra får faktiskt försöka förstå varför irritationen på just henne är som störst. Men hon får hemskt gärna jobba på det, jag ser fram emot att få se en massa glada och possitiva inlägg från henne också, inte enbart trista 
Jag har tjatat om det några dagar nu men borde det inte stå med i forumreglerna att man inte får ljuga. Många gånger är det som jag reagerat på lögner eller att man medvetet mörkar sanningen.

Hur ska vi veta om någon ljuger då?
~Jag tror på ödet~
Sanningen kommer fram förr eller senare. Blir någon avslöjad så stäng av den.
Ni kan väl inte veta om någon kopierar copyrightskyddat material heller.
Om någon ser att någon annan ljuger kan den väl PM:a sajtisarna.

#6 Det är som är lögn för den ene kanske är sanning för den andre.
En lögn kan vara en missuppfattning. Den behöver inte vara medveten.
Man kommer ju behöva granska sina källor hundra gånger om. Tänk om jag ska behöva ringa upp GB för att fråga vad en Magnum kostar, för anger jag fel kan jag bli avstängd…
Vad är en lögn? Vem kan dra den gränsen?
Sajtvärdarna ska väl inte behöva vara någon domstol som avgör rätt och fel när ord står mot ord!
#7 Håller fullständigt med. Det är viktigast med den goda tonen här och inte att ta fram det dåliga.
Sajtvärdarna har nog med arbete. Vi får väl var och en tänka själva i olika frågor.
keep on the good karma!
kasta den dåliga karman åt häcklafjäll
Ser fram mot ett normalt och sansat umgänge och meningsutbyte härinne i framtiden. Mina övriga åsikter om händelseanalysen i tråden väljer jag att illustrera med följande sanna historia från trakterna in the middle of nowhere i Småland:
Ett av de bästa sätten att nå ut med information (skvallerunderlag) var i bussen, och bygdens original och ungkarl kände en dag att tiden var mogen att gå ut med en dementi, varpå han högt och ljudligt överröstar motorbullret:
"Di sär (säger) att ja steker fläsk i ena sopeskyffel men si de e inga sanning för jag har köpt en stekepanna nu".
Ha en fortsatt bra kväll.
/M
Jag väljer att citera en något större poet än Mrs M.
"Strunt är strunt och snus är snus, om än i gyllne dosor"
Jag kanske bröt mot skrivreglerna nu. Detta kanske är copyrightat material.
Jag fattar inte att ni kan försvara lögner (fast ni försvarar väl dem som ljuger).
Sajtisarnas uppgift är väl inte att vara poliser bara.
Tänk positivt! Vilken skada skulle det göra att skriva in regeln att det inte är tillåtet att ljuga. Skulle det bli sämre stämning av det?

Vi kan skriva in i reglarna att det är förbjudet att ljuga, men frågan är ju hur man ska veta vad som är lögn och vad som är sanning, och vad som är missuppfattning.
Jag utgår från att folk inte går in för att ljuga när de skriver här.
~Jag tror på ödet~
Dessvärre vet jag flera exempel på att det ljugits här.
Ertappad eller inte jag tycker att det vore bra om det stod i reglerna. Kan alltid avskräcka någon.

Vi ska titta på det =)
~Jag tror på ödet~
Karisma lade upp ett antal regler i slasktråden..
Det är inte tillåtet att:
1 Bryta mot svenska lagar och förordningar.
2 Kopiera upphovsrättsskyddat material.
3 Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster 4 utan sajtvärdens medgivande.
4 Ägna sig åt personangrepp.
5 Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
6 Baktala/smutskasta andra personer, deras verksamhet eller deras hästar/djur.
7 Framföra kritik mot enskild person/personer. Namnge personer, dess hästar eller grupper (ex styrelser) i negativt syfte.
8 Provocera, vara oförskämd eller på annat sätt otrevlig.
9 Skriva hela inlägg eller stycken med VERSALER, det kan uppfattas som stötande, provocerande och/eller skrikigt.
10 I efterhand radera eller förändra sina inlägg så att innebörden i svaren eller trådarna blir en annan. Stavfel o dyl får givetvis korrigeras.
11 Ha/använda flera användarnamn på forumet. Publicera foton på enskilda personer utan deras medgivande.
Nummer sex och sju + 8 tycker jag att biggan ägnat sig åt den senaste tiden, mot en uppfödare, en hingst, dommare på premiering och styrelse i SCS.

Nummer 8 är det inte enbart biggan som roat sig med det sista…
~Jag tror på ödet~
# 14 Observera att detta faktiskt inte är detta forums Skrivregler för tillfället.
Att man inte ska få framföra kritik mot valda personer var för mig något nytt? Vanja Lundby Wedin skulle nog bli jätteglad för en sån regel.
På Ridsports hemsida kan man just nu rösta om man tycker att ASVH ska få en ny ordförande. Ridsport borde ha koll på vad man bör eller inte bör göra. Personligen tycker jag att det är lite över gränsen. Hela styrelsen är ju ansvarig inte bara ordföranden.

Så här ser ifous Skrivregler ut (tog dem vi har GIF till inlägget då jag inte hittade några på eran sida
Skrivregler på iFokus
På ett väl fungerande forum finns regler som medlemmarna följer, antingen oskrivna eller nedskrivna. Vi har tagit fram Skrivregler för fokus-nätverket. Syftet med dem är att alla ska vara överens om vad som gäller. Ju mindre man behöver styra med regler, desto bättre. Vi har därför försökt hålla ner dem till ett minimum.
Som Sajtvärd får du bestämma om du vill komplettera skrivreglerna som de är eller om du vill göra ändringar i dem. De första två gäller svenska lagar. Dem måste du därför behålla.
Först kommer själva reglerna, därefter en text som ger sajten rätt att använda alla texter medlemmarna bidrar med och sist några tips till dem som skriver inlägg.
Som medlem på sajten godkänner du samtliga regler nedan.
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
- Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
- Ägna sig åt personangrepp.
- Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
- Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
Innehåll:
Du godkänner att sajten publicerar det material du bidrar med. Sajten förbehåller sig även rätten att redigera innehållet.
Tänk på att:
- Alltid läsa igenom dina inlägg en gång innan du trycker på "Publicera inlägg". Då upptäcker du antagligen om du har skrivit fel och kan korrigera det.
- Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.
- Inte bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.
- Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
- Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#15 Jag tror (observera tror) att ingen här, säger ingen skulle kommit på tanken att bryta mot nr 8. Om angreppen slutar på oss så kommer ordningen återställas och alla bli lika snälla och glada som vanligt. Det är vad jag tror.
Angreppen har ju mildrats nu tycker jag. Skönt. 

#17 De ligger nålade högst upp i inläggslistan…

# 19 Förlåt kom inte upp när jag sökte på sajten Det första man blir blid på är ögonen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~