Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 3248 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-04-16

Det känns konstigt, men halva april har gått. Det går så makalöst snabbt!

Barnen sover ännu, frukosten väntar och det blir lite passtillverkning efter det. Får se vad mer som hittas på idag.

Hoppas ni får en bra dag, allesammans!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

ja fort går det..här ska en ritning tas fram under dagen. Plus lite andra ärenden. Inget stall tyvärr.

Akerberg
0

Godmorgon

En snabbkik efter en adress, ska precis iväg till jobbet… och sen har jag lite ärenden efteråt också

Solen strålar från blå himmel men termometern visar inte många grader (än! förhoppningsvis)

Carduus
0

Godmorgon!

Jobb och sedan till stallet, hovis kommer i dag och ska verka grabbarna.

Ha det bra alla!

Carrick
0

Godmorgon!

Temperaturen låg på nollan för en stund sedan, men solen värmer gott, så ser fram emot en skön dag.

Har precis varit uppe i stallet och klappat på en nyvaken häst som inte ens brydde sig om att gå upp när jag kom..gulle!!

Var och hämtade hö igår, så nu klarar jag mig för resten av denna säsongen. Känns skönt att slippa funder på detGlad

Ha en fortsatt bra dag!!

AnnaB
0

Godmorgon,

om det nu är det, kan fortfarande inte smälta att någon "stal" min Denise framför ögona på mig, undrar till hur många fler de har sålt hästen till, fy för..

För övrigt en solig dag o massa arbete som väntar

colleen
0

God morgon!

Solen skiner ute, jag ska bege mig ut i stallet och göra iordning och sen ta en tripp in till stan tror jag.

~Jag tror på ödet~

joyen
0

mulet å lite kallt ute… samt inne, brrr.

åket som sagt till bruksvallarna i em, ska bli skönt.. hoppas på soliga dgr..

hade

Murgard
0

#5 Man skulle haft ett gult 2-årssto med rastyp och gång till salu nu då…Flört

#7 Trevlig resa!  Ses vid hemkomsten Glad.

Jaa, kallt är det.  Lade täcken på stona idag, det flög något litet vitt i luften i morse, och nu är ju damerna så tunnhåriga.

Jobbar till 17.30,  hinner hem en stund  innan jag ska tillbaka till skolan på enhetsrådsmöte.  Kommer nog att vara mör sedan…

AnnaB
0

#8 JAA absolut !  -är det någon som har det ?

MadickenII
0

Godda!

Tillbringar numera hela dagarna med datorn i knät, och försöker hitta så mkt info som möjligt om volontärarbete. Nu när alla djur är borta, karln är dumpad och ekonomin god, varför inte sticka ut i världen? Det längst jag har varit är ju bara Italien. Och då tänkte jag genast på volontärjobb, och sedan på Afrika. Så nu har jag hittat en perfekt match-viltvårdarutbildning i Sydafrika! Minimun 6 mån, sedan förlängning upp till 12 mån eller mer. Hela kittet, big five, hyddor och jeepar. Sitter nu och försöker hitta så mkt info som möjligt samt skriva en ansökan. Enkosini Eco Experience, heter det, någon som hört talas om det förut?

Nu måste jag googla vidare, tjing!

Carrick
0

#10 SpännandeGlad ser fram emot att höra hur det går.

lil-sis
0

#5 Åh då tror jag att jag vet vilken det var. Och den var jag också intresserad av men kom nog in lite väl sent i leken.

I övrigt har jag haft en lugn dag på jobbet, fått kattburen besiktigad och godkänd av hyresvärden, en av missarna lyckades charma henne också :D

Här börjar det bli lite spänt för på söndag kanske vi blir med connemara igen (inte min som sagt men nästan). Skrattande

MadickenII
0

Shit, nu har jag i det närmast bokat det hela! Sex veckors viltvårdarkurs, med certifiering och sedan 6 v till på något reservat. När jag räknat ihop allt blev 6 mån varianten alldeles för dyr, man skulle köpa fyrhjuling och annat. Detta kommer också att kosta, men jag blir ju förhoppningsvis certifierad vilt-guide! Synd att jag måste vänta så länge med att sticka iväg, men pengarna måste ju tjänas ihop först.

MrsM
0

Godmorgon från M som vaknat upp efter 25 min koma på spikmattanSkrattande.

Dyblygiad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag. Har ägnat förmiddagen åt att vara på lättakuten med 7 åringen som fått öroninflammation. Något jag som 4 barnsmamma varit förskonad från på barnen. Alvedon o näsdroppar är nya given MEN eftersom vi bor där vi bor så har jag även med mig en flaska PC hem ifall något händer i helgen, en sprucken trumhinna el så.

Sonen tar det med ro.

Har kelat lite med lilla Leia idag och funderar så på vad Mrs M kommer tycka om henne den 6/6Flört

Ett så långbent smäckert föl har Ida aldrig fått, tidigare har de varit små bastanta saker med mkt massa. Nåja denna dam ska sparas oavsett vilken exteriör hon får.Kyss Det ska bli dotterns blivande häst så småningom, torde bli runt 1.50.

Förövrigt så vakar jag vidare på Cigridh som aldrig vill fylla upp juvret helt. Hon är bara på dygn 335 idag….Ölandsresan närmar sig med med vindens hastighet. Ska hon hinna föla innan dess?

5# Jag tror bestämt att det är samma 2 åring jag dissade pga klådan och stammen……klåda är aldrig rolig att ha på någon häst. Har man en sådan ska man helst bo på Öland el Gotlands kusttrakt där det blåser hela tiden.

RC70
0

Jag har jobbat min första dag i April !

Känns lite segt o jag blir väldigt trött, men de har mkt överseende medmig o jag snigelkör idag :)

Monarch o monia var ut ei solen en stund i morse :)

Akerberg
0

#15 Vilken sötis!

hllw
0

God kväll!

Dagen har till största delen spenderats på hästkliniken. Har fixat tänderna på 4-åringarna. Det såg tydligen ut som det skulle, förutom att Ferros hade en liten rest av en tidigare borttagen vargtand. Skönt att få bort:)

Städkväll…

ambo
0

#18 vilket påminner mig om att vi måste kolla vår ambo har ju jagat vetis för ett tag sen..mycke att hålla koll på är det me pållisarna

Nån sa att på Irland smäller de bort vargtänder med typ hammare och det kan orsaka läskigheter senare. Brrr

hllw
0

#19 Jag funderar ofta på hur de kan hålla reda på allt på de större stuterierna. Jag har svårt att komma ihåg allt som ska göras med mina sex hästar, fast jag antecknar ALLT (på lite olika ställen dock:P).

Otäck metod med vargtänderna om det stämmer!!

Murgard
0

#13 Lycka till på ditt äventyr! Hoppas du ibland har tillgång till dator, så vi här i Norden kan få rapporter Glad!   Kul, Madicken - och företagsamt!!

#14 Är spikmatta det varje kvinna behöver för sitt välbefinnande?  Mycket intresserad av din utvärdering - speciellt höftbehandling..  funderar på att införskaffa en, faktiskt. Musklernas elasticitet och återhämtningsförmåga tilltar inte med slitaget, precis!

#15 Åhh, en sådan underbar liten varelse! Grattis! Ska bli spännande att se bilder när hon "vecklat ut sig" ytterligare!

#16 Visst är det mysigt att se "fölpälsarna" ute i solen de första gångerna??GladKyss Var det sprutt på Monarch? 

#18 Var Anna i tjänst?  Ferros kan säkert ha haft lindriga besvär av den tandresten. Var det han som inte riktigt tog stöd på bettet?

hllw
0

#21 Yes. Tänder fixar jag numera bara hos Anna.

Precis, han har varit lite dålig på att ta stöd, så jag hoppas det ska bli bättre nu.

Akerberg
0

God kväll

Sitter o lägger in IRE-Ston på Aramennoc… trist! Men vill man ha hela stamboken så är det bara att jobba på =P (Vill någon lägga in några hästar så hojta…)

Har även tömt högen med uppdateringar till SCS sida, så nu finns lite nytt att kika på även där =)

lil-sis
0

Just det… Jag kan typ inte se ngt alls på SCS hemsida, är det webbläsaren eller vad?

Akerberg
0

#24 Vad har du för webläsare?

lil-sis
0

Mest kör jag på Firefox.

Den bara "rullar" "hämtar information" och sen händer inget. Snabblänkarna går bra men inte resten :(