Gissa årets föl 2009
Jag tyckte det var så spännade och kul att se om gissningarna skulle slå in på Monias föl, att jag tyckte det kunde vara kul att göra en tråd med gissningar om årets resultat.
Jag har gjort en likadan tråd på Gotlandsruss i fokus där mina egna russungar är gissade, men överlåter här åt er att gissa resultat av era maraföl. Kön och färg, om ni törs!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vår Flash kommer att få precis en sån som Tittut har på bilden, en gulbrun med finskuret huvud. Det blir en kille.

Rebecca kommer att få ett sto i år (annars sliter jag mitt hår). Tror nog det blir en skimmel i slutenden, men föds väl med någon mörkare färg och tecken, gissar på stjärn. En pigg tös med vaken blick:)

Alice får ett stoföl. Färg vete17. Kanske född brun (skm) för omväxlings skull. Några tecken är inte att räkna med. Hon "tvättar" bort tecknen på sina barn.
Peace får också ett sto. Gulbrun hoppas jag 

Kan ni inte skriva vad det är för pappor på fölen?

Okidoki!
Fölis u. Krathus Rebecca är e. Gräns Roeson

#4 Samma reflektion.

Innellan Alice är dräktig med Dexter Leam Pondi.
Innellan Peace är dräktig med Långarnö Cedrick

#7 Tack. Så var det ju!
Var det Ciao som väntade föl med Bossanova?

#8 Ja 
Är inte denna tråden lite för fånig för vuxna människor med egna hästar? Jag frågar bara försynt!

Jag kollar ofta vad för färger som blivande föl ev kan få. Varför skulle det vara fånigt? Det är väl roligt att se om man har rätt i slutändan. Inte fånigare än att tippa på travet…
~Jag tror på ödet~
#13 Ingenting är fånigare än vad man gör det till, och man behöver inte läsa heller om man inte vill ! Tycker det var en rolig tråd 

#15 Bra reflektion. Det jag inte är intresserad av det lämnar jag därhän. Man har olika preferenser, olika behov.
Gillar också tråden. Törs dessutom fåna mig emellanåt. 
Åh man måste ju få ha roligt. Finns det något tråkigare än att alltid vara "vuxen och allvarlig"?!
Mitt föl som aldrig fick se världen förra året var ett färgat sto-föl. Det visade Neffi mig ngn månad efter avlivningen. Jag tror stenhårt på det (och valde att inte ta reda på det vid avlivning). Jag sörjer den.
Men det är kul med alla andras små bäbisar 

OM jag får bestämma så kommer Julia få ett hingstföl som är gulbrun, isabell eller annan lite ovanligare färg. Helst blir den maxad eller överväxt och väldigt rastypsk. Tror dock att hon kommer att få ett stoföl som är brun eller avblekbar skimmel. Hennes första avkomma var ju skimmel (sto) och det andra var brun, antagligen avblekbar (sto). Men jag vill ha en fin liten kille!
#21 Insidertips, hoppas på ett brunt stoföl in i det sista - jag fick ett brunt (än så länge ?) hingstföl !

#22 Jo, det är väl så.. Fast egentligen blir jag glad bara den är frisk och kry :) Färgen är väl egentligen ovesentlig, även om man kan önska 
Ska jag önska så får Rebecca ett piggt skimmelsto med fina gångarter (lite från Spinway Corona) och vackert huvud (också från honom). Piggheten och charmen kan Rebecca stå för själv också. Namn har jag inte, vi är två som ska enas om det…
Ska man döma efter vad vi tidigare fått blir det förstås en hingst. Det har ju fem av sex möjliga blivit.
Jag tror dock på sto denna gång!

#24 Statistiskt sett ligger ni bra till på ett stoföl, kan man tycka!!!