Godmorgon fredag 17/4
Ja, så var det fredag, en ledig sådan. Men sysslolös lär jag inte bli ändå.
Ska börja med stallet därefter en cykeltur med hundarna medan vädret är vackert. Skulle tudligen mulna på framåt dagen.
Ha en underbar fredag!
Kerstin
Lite trist väder här.
Somnade på soffan igår med linserna i så det är lite kletigt i ögonen idag
Håller på att tvätta maskin 1 + 2 av 4 (inte fulla), sen borde jag städa lite (inte så farligt men det behöver dammsugas). Om jag hinner ska jag sen till Vallentuna och titta på lösdrift, sen till banken och hämta pengar till ev blivande ny mara (inte min men jag blir "ombud") och sen till Uppsala för att lämna tillbaka det nät som blev över när balkongen nätades in och så provköra en liten röd bil som däremot kanske bli min när skatten kommer.
Här är inget planeras, efter att jag fick iväg lite måsten igår. Mamma och jag ska varpa en ny varp, det ska vävas köksgardiner, men det blir efter ordinarie arbetstid.
Sista dagen på påskolvet, får se vad som hittas på.
Bra fredag på er!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Jag ska in en sväng till stan nu tänkte jag. Eller först ska jag fixa klart stallet så man slipper tänka på det. Och en dusch innan jag åker. Får se vad som hinns med inne i stan. Inte riktigt bestämt mig. Men en sadel får nog följa med hem =).
Imorgon är det ConnemaraVästs årsmöte, hoppas vi ses där!
~Jag tror på ödet~

Godmorgon,
brrrr, det var frost ute i morse, men solen skiner "som vanligt", dags o börja med nästa klagolåt, var är regnet ? det börjar bli för torrt nu…
Apropå klimatet, vi skakade runt i huset vid lunch, här var jordskalv igår, inte så kraftigt men det kändes, andra gången på ett halvår…
Ska börja dagen med en ridtur nu, sen är det arbete som väntar, en trasig voltigegjord "kom in akut" igår, måste bli hel till en tävling i helgen, så det är bara o sätta fart med andra ord,
Ha en bra dag alla..
fullt upp idag..lämna ritning mm som jag gjorde klar sent igår kväll..fixa intyg till son inför körkort..va på leif eriksson transporter och byta 8 däck bil + släp kl 13..ut till stallet och förbereda tävling i morrn. funtar på att ha släpet på ikväll hemma på villagatan s¨å jag slipper baxa in det idag och sen koppla på och ut i morrn bitti. Ha r en knökig plats djungelns lag råder på stallstället. en annan i stalle gör så, har det på hem över natt innan tävling verkar soft
I morrn Edsbro! utebana får se hur ambo gillar det nudå efter vintern
Vi jagar lätt A runda igen men, han ska gå Lätt B också.
Har nån här provat typ elektrolyt el dyl inför tävling? Tagga upp? vi har inte än, funtar på det
#5 Men skit att jag ska jobba imorgon, hade varit JÄTTEroligt att se er tävla, ponnyn är snygg. Och Edsbro kan jag nästan gå till… (Bor i Rimbo).
#6 tack! och synd! att du jobbar alltså
har fikat många ggr i Rimbo på väg till mina alléer..

God förmiddag!
Har varit hos Monia o Monarchen på morgonen, de fick vara ute mellan 8 o 10, sen var jag tvungen och åka hem o duscha. Ska jobba lite sakteliga idag med. Jag blev VÄLDIGT trött igår, men tror det tillhör när man varit borta i 2 veckor !
Idag har Monarchen dragit repor över ridvolten, massor med vårkänslor, mamma inte långt efter. Hon är lite, klängig så han sparkar bakut så gott han kan åt henne. SÖT !
Jag tog kort med en systemkamera idag, dock inte min, så det dröjer nog ett tag innan bilderna dyker upp :)
NU måste jag flåsa håret o sminka mig för arbetet !
God middag!!
Solen skiner för fullt. Ska ta och släppa ut hunden och samtidigt byta kläder på strecket!!
Var uppe och kramade på ett par mysiga hästar i morse.. de är så gosiga när de är nyvakna
#8 Shit också, är det den 9:de…. inser att jag glömt att kolla
Hade ju tänkt att komma upp och kolla på er, men det är samma dag som årsmötet för SWF är och det har jag ju planerat att gå på.
Så sorry… hinner troligtvis inte med båda delarna även om båda är på hemmaplan!
Nästa år kanske man skulle vara med….?

#5 Jag kan troligtvis inte heller komma och titta
, har fullt upp med huset och sen 50-års fest. Typiskt då det är så nära och E ska vara med.
Har fika här på jobbet i em. Bakade min favorit citronkaka som dränks i citronsaft och florsocker i förrgår så nu har de gonat till sig i kylen sedan dess. Hoppas kollegorna gillar den lika mkt som jag!
Ska till föräldrarna efter jobbet och försöka hitta något festfint i mammas garderob. Bra med klädtokig modern mamma med samma storlek
.
Ha det bra alla!
God middag! Urskönt väder ute
håller på med middagen, men efter det blir det stallet och en ridtur…nice!

God dagn!
Är ledig idga :) Svenskan är inställd och vi gör ingenting på småföretagande B. Idag har jag istället ibadat hunden.. nu sitter jag här med en ansiktsmask och ska strax ställa mej i dushen :)

Idag har huset fått 3 nya fönster. Ett där det inte tidigare varit fönster för att få symmetri på huset och mera ljusinsläpp, samt 2 där det tidigare varit "fel" storlek. Helhetsintrycket lyfter.
Mia har kommit på att leran är lagom att rulla sig i nu.
borstning i em,blir det.
Finare väder nu, snart dags att bege sig mot Uppsala. Ponnyn vi ska titta på finns kvar iaf :) Så det ser ut att bli roadtrip på söndag 
Godkväll!
Nu är det bokat! 12 oktober flyger jag till Kapstaden och stannar tills 21 dec, hinner då med 6 v viltvårdar/guide-kurs och resten som personal på reservatet. Lejonungar, elefantunge och annat! Är helt otroligt taggad! Måste börja köpa in grejor, digitalkamera, tält, ljusa kläder ( man måste ha det, djuren blir tydligen provocerade av mörka färger) och en hel massa annat också.
Tjingeling!
Var ligger reservatet?
Jag har varit i Kapstaden några gånger och det är mycket fint, särskilt när man vant sig med att själva stan är som vilken storstad som helst och inte speciellt afrikansk. Dock ser man mer och mer av det afrikanska ju mer man varit där.
Lycka till och ha det så bra!
Jag vet inte exakt, men ganska nära kusten, strax ovanför Kapstaden.
Jaha, beroende på hur långt norrut det var, så har jag nog inte varit i närheten…
Jag har i alla fall galopperat på stranden till Indiska Oceanen det var mysigt. Har också vandrat upp på Table Mountain och gjort utflykter till Godahoppsudden och vindistrikten. Men mest har jag suttit på tråkiga kontor och i trista föreläsningssalar när jag varit där…
#16 GUD så underbart, vi förväntar oss underbara off-topic bilder i sommar :D

#20 Madicken kanske behöver hjälp???

#16 Snabba ryck hör jag.
Låter fantastiskt, hoppas du får det härligt i SydAfrika!!
Vi ser fram emot att få höra OCH se om dina äventyr där!!!
# 16 Jisses, vilket äventyr!
En annan har ju bara varit på safari som turist…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#23 Inte helt fel det heller va? =)
Jag har också varit, men inte fotat lika fint. Elefanter i vilt tillstånd är fantastisk mäktiga när de kommer nära bilen. Man hukar…!
Men tänk att få jobba på ett sådant ställe!
Lycka till Madicken!