Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 910 ggr
colleen
0

God morgon 2009 04 18

Uppe tidigt idag, ska ju iväg till Connemara Västs årsmöte. Och tänkte fixa lite i stallet innan. Solen skiner redan så det ser ut att bli en fin dag, lite synd att sitta i bilen då. Men eftersom solen verkar hittat hit ordentligt så är den säkert här imorgon också.

Antar att jag träffar några av er på mötet.

Ha en fin dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Staketpyssel på chemat! Utökar hingsthagen med en liten äng, så nu blir det mkt gräs till gossen i sommar Glad. Sol och blåst var det här!

Godmorgon från

Lotta Glad

AnnaB
0

Godmorgon, samma här ska fixa stallet först sen bär det av mot Varberg o connemara västs årsmöte…. Ha en bra dag

RC70
0

Godmorgon!

Morgonfodringen vid 7. Släppte ut hästarna utan täcke idag, d e så fint väder, och de överlever !!!!

Monia och Monarchen står inne ett tag till, jag måste ha lite assistans när de ska ut, för Monarchen går åt ett håll o Monia åt ett annat, och nej, det är ingen idé att försöka leda Monia, hon blir bara galen när han inte hänger på.. :)

De ska få vara ute längre idag, när jag kan vara där. Monarchen fick på sig sin grimma idag, han märkte knappt av det, för han var så upptagen med att snutta på min jacka, mina byxor, mitt hår, min vante och min näsa ! Men sen! När han insåg att det satt något på hans huvud blev det en helt annan inställning. Han HOPPADE jämnfota i boxen, hehe. Sen fick han in en fullträff med båda de små bakhovarna rakt i mitt lår i sina bus. :) Blir ett fint blåmärke.

Nu ska jag sova lite, är helt slut i hjärnan.

Det kommer fler bilder på monstret senare idag.

Tittut
0

Här är det sol och kalla vindar. Ska åka och mata hästarna, sedan får vi se vad som kommer att ske. Elin har en kompis här idag, så jag får väl försöka se vad de hittar på.

Ha en bra dag och ett trevligt årsmöte!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carrick
0

God Morgon!!

Slömorgon med tv-tittande i sängen….. slappt och skönt för en gångs skull!!

Solen skiner, 5 grader varmt…. tyckte de sa på vädret(tv:n alltså…) att det inte skulle vara så fint idag, men tydligen så har solen ändrat sig!!

Igår var jag och B ute på en utforskningsrunda i skogen och bröt lite ny mark…. B tyckte allt att det var lite otäckt eftersom hon aldrig tidigare varit där vi red, men hon skötte sig efter omständigheterna bra. Att sen matte var dum och tvingade henne att gå i lersörja…. det är ju en annan femmath_biggringilla hon INTE….haha

Maria-Kavat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God efm! Varit i stallet två svängar på fm. Ena tidigt å gav kusarna mat. Mina fick stå inne å äta för en senare ridtur. Lite småkyligt men solen värmde när de nådde en. Blev en tur i skogen och lite bus på det. Härligt! Fick Killens fodervärd till å ta lite kort på mig å Kampus, händer lixom inte allt för ofta Glad så kortet är taget idag!

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll! hemkommen från Edsbro. TRevligt ställe och lite svårigheter..Ris och ros, de kom 5a i Lätt B jättebra, i Lätt A snubblar Ambo till framför ett hinder, stoppar, och sen rider Maja fel väg..ja, det har ju inte hänt förr men, det händer nog inte igen. Hon tappa fokus och sen påminde Lätt b o Lätt a me varann..

Men! Vi är jättenöjda me Lätt B 5a! Hon fick fina Kingstostrumpor mm i pris, i vårt stall är det Kingston som gäller Glad

han är så söt vår ponny höögt över nu och bara gör vad han ska. Gullegrisen.

ambo
0

Jag menar Kingsland hehe och inget annat Glad

Murgard
0

Har idag varit till Gävle och sett på olika material till huset. Bara flera tankar… men även en och annan klarhet.

Sprutade penicillin sjätte dagen på den lille cobben, som verkligen hatar det.  En dag kvar…  känns som en bedrift att ha gjort det - eftersom han reagerar som han gör.  Duktiga medhjälpare har gjort det möjligt, speciellt dottern Glad.

Idag hade det torkat upp tillräckligt för att alla skule våga sig på en rullning.  Alltså borstning vid ingång.

Hun darna är våryra, särskilt DallashundenKyss. Hon hämtar leksaker ute på gården hela tiden som hon själv busar med om hon inte får hjälp.

Har grillat (ute), samt gjort ett grönsaksfat i ugn nere i källaren. Funkade.

MadickenII
0

Detta tips är ovärderligt när man ska leda små virriga fölungar och deras överbeskyddande mödrar. Funkade det på blodtörstiga Madicken så funkar det på alla, belive me! Man har grimma på moderskapet, och ett långt grimskaft, kanske 3 meter. Ett par tyglar fungerar fint. Sen ser man till att mor och barn står brevid varandra, med nosarna åt samma håll. Sätt grimskaftet i grimman på stoet. Lägg grimskaftet runt rumpan på ungen, som nu är mellan dig och stoet, och ta resten av repet i den vänstra handen (om man går på rätt sida), andra handen kan man hålla i grimman på stoet för mer kontroll. Sen går man, är ungen ovillig så puttar grimskaftet på, och man får draghjälp av stoet, och vill den dra iväg så bromsar man med den lediga handen på bogen.

När Madicken fick sin sista unge så fölade hon ute i hagen med två andra, väldigt nyfikna hästar närvarande. Och dem skulle hon döda, och mig. Men jag fick upp både mamma och unge genom denna metod, fastän ungen var nykläckt och helvirrig.Och det var en liten promenad, över stock och sten. Genom att fölet är närmast stoet så verkar det ha en lugnande effekt.

Så till min dag, lugn och fin. Stora grovsopshysterin rådde dock på fm, mamma och jag släpade och bar iväg allting vi inte kunde identifiera som något användbart. Sen kom ex-sambon tillika hyresgästen hem och identifierade både en spännbjörn och en stor slipmaskin, så då var det bara att bära tillbaka igen! Men han var jätteglad, spännbjörn var tydligen något användbart.

Nu ska vi äta hemmagjord glass, bra det här med hyresgäst ändå!

Camo2
0

#7 Grattis

Vi laddar också för Edsbro, men ska vara där i morgon. Får se hur det är med Camomilles mod o lust den här gången. Först förklass (lätt B) och sen ev lagklassen i div 1 (också lätt B).

Sen blir det nog mest dressyr för oss den kommande månaden. Det ska bli kul.

Hur som helst blir det tidig morgon i stallet i morgon för att inna lasta ponny o prylar och köra ända till Edsbro/Nortälje till 9 (ca) .

Go kväll!

RC71
0

Alla stolpar nedtryckta och kollade- med vattenpass Skämsmorbror erbjöd sin hjälp och han är perfektionist….Nåväl. Fint blev det och i morrn ska Cedrick få prova nya hagen.Glad Avslutat dagen med biff och vin hos kusinerna Skrattande

Godkväll från

Lotta Glad

Murgard
0

¨Ser nu fram emot morgondagen och dess göromål Glad. Förberedelser inför snickarens entré på måndag, trädgårgsarbete, hästande mm.

walsan
0

#9 …och ingen tur till Walsäng? Kan förstås begripa att du hade annat i tankarna!

walsan
0

12# Vad roligt att höra att fler strävar efter lodräta stolpar! Jag vill inte påstå att alla våra är det, men strävan är klar. Tyvärr brukar de röra på sig över tiden. Ibland när man får hjälp att slå ner stolparna brukar jag göra om efteråt…Oskyldig

Visst är det fint med fina stängsel!

walsan
0

Förresten, är det fler som ska titta på världscupfinaler klockan 0.15?

Sassenach
0

God kväll!

Började dagen med ett mindre slagsmål med katten, han vill inte ha piller men jag tycker att han skall ha det. Slutade med att jag tror att katten har fått i sig pillret eller så sitter det nu fast torkat på min morgonrock. Har någon ett bra tips förutom att linda in pillret i leverpastej?

Annars har jag hunnit diska och hjälpt mamma städa undan saft-majjan, förutom pulandet i stallet. Just nu är jag på jobbet och slutar väl inte förän 22:45. Sen ska jag väl slåss med katten igen…

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Sassenach
0

skit oxå… fel dag!

colleen
0

Bara kopiera och klistra in Flört

~Jag tror på ödet~