Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1029 ggr
Murgard
0

Godmorgon måndag 20/4

En fin morgon att cykla till jobbet på. En tredjedel av april månad har redan passerat!  Det går undan.

Hoppas er måndag blir angenäm!

Carduus
0

Godmorgon!

Ja tiden verkligen rusar ivägFörvånad.

sitter på jobbet, solen skiner och det var friskt ute.

Ska troligtvis till stallet i em annars inga planer.

Spacklat och slipat i huset i helgen, inte jätteroligt men blir nog bra då det är färdigtGlad.

Ha det bra alla!

Tittut
0

Morrn!

Har småsovit i stallet i natt, ena stoet ska föla så barnen och jag har tillbringat natten i stallet, men inget föl ännu. Har ni hört det förut?

Ska snart åka tillbaka, måste bara mata hundar och mig själv först, så får vi se vad som händer.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

Måndag och solen skiner. Lite segt men det blir lite jobba idag.

I morrn bitti ska vi kolla Ambos tänder, vaccinera 1a mot botulism. Sedering.

Såg igår att han lagt på jättefin överlinje på länden, det verkar som att krafftökningen behövdes. Samt förstås bra träning. Känns bra Glad

Murgard
0

#2 Spännande! Ser fram mot rapport.

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

Det var bara 2 hästar som skulle ut i morse, så jag hann hem o äta lite innan jag ska dra mig till ett 10 timmars pass på jobbet - INTE så roligt.

Monia o Monarch får gå ut en sväng idag på eftermiddagen, har fortfarande inte fått någon hage till dem…

Sista gången jag står inackorderad, that's for sure iaf.

Trevlig måndag.

ambo
0

#5 är det inte lite skimmelfärg runt hovarna Glad

RC71
0

#6 Så brukar dom se ut på benen när det blir mörkt under Glad

Har precis varit på bilprovningen med hästbussen. Jättetrevliga besiktningsgubbar har vi i Enköping! Nu iväg på ordinarie jobb. Sol men lite kyligt här.

God fm från

Lotta Glad

Sassenach
0

God dag!

Pappa hade redan tagit ut hästarna när jag kravlade mig upp i morse. Katten och jag hade ett mindre slagsmål nu på morgonen igen, smörtricket på en sked fungerar säkert jätte bra om man lyckas hålla i katten och den inte får chansen att spotta ut den på golvet under köksbordet…

Har hunnit plugga lite och tagit hand om veterinären som kom och vaccinerade vilde-bill och svarten. Tog in dem i Kråkslottet, var på raggen och Kråkan blev mycket upprörda, det blev även vilde-bill. Medans Svarten tyckte att han kunde stå still så Svarten fick mat ro.

Skall nog gå ut och fixa lite istallet nu, sen skall jag plugga lite mer innan det är dax att åka till jobbet.

#6 Är oxå lite nyfiken, vad säger experterna?

Ha en fortsatt trevlig dag.

colleen
0

Go dag!

Solen skiner så jag ska inte sitta här så länge till. Ska ge mig ut, får se vad det blir för ridturer idag, tar det lugnt nu när de är vaccinerade, borde ringa och försöka få killarna slutmätta så jag kan ut och tävla lite med dem innan det är dags för försäljning.

Ska nog släppa ut gammelhästen på gräsmattan när jag fixar stallet så han får i sig lite extra gräs.

~Jag tror på ödet~

Tittut
0

Lilla Tittut har nedkommit med ett brunt stoföl, det första fölet efter Pelle-Russ 611 som jag hade hemma i fjol.

Fölet är piggt, men mamma är trött, men den lilla äter och är stadig, så jag har lämnat dem en stund. Blir väl att åka tillbaka om ett par timmar för att se hur det går.

Akerberg
0

Strålande sol här med, men det är kallt!

Snörpa och hennes kompisar har blivit förpassade till "bete" dygnet runt nu, med fodring naturligtvis. SÅ det blir till att leta fram cykelpumpen och cykla till hagen och hämta henne, sen cykla tillbaka till stallet med henne, rida, och sen cykla dit med henne igen och sen ta sig tillbaka själv =P Krångel krångel ;)

Carduus
0

#10 Grattis! Hoppas på bilder eller ska man ta sig till russforumet för det kanskeGlad.

[baffinbay]
0

#5 & 6 Tycker det ser liiiite misstänkt ut runt ögonen också.. :)

monsterpony
0

God lunch allesammans. Soligt och fint, men ingen vidare värmebölja här… Full fart på jobbet.

#5 & 6 Jag såg någonstans att man kunde se om det var konstanskimmel tidigast vid 3 månaders ålder… Någon som har erfarenhet och vet?

Tittut
0

# 12 Snart så…

joyen
0

morron, lr lgod lunch kanske det heter nu!

är hemma i vardage igen efter en skön fjällresaGlad.

skaidag lr i morgon ta hem lilla lovisa, ska bli skönt m ändå lite pirrigt, har tänkt att hon ska gå m joy och tar gammeln i egen hage.. vi får se vad alla tycker om detObestämd..

ha en trevlig måndag!

AnnaB
0

Eftermiddag redan…

Sol o varmt, han med en ridtur i morse innan hovlagaren dök upp, så nu är alla nyverkade/skodda igen och jag fick tillökning på arbetshögen, han passade på att lämna av massa trasiga seldelar samtidigt, men "bytesaffärer" är ju bra för kassanFlört

Carrick
0

God eftermiddag!

Nyss hemkommen från jobbet… ååhh vad jag längtat hem idag…. särskilt eftersom inget riktigt har blivit som det skulle… säger bara: datorerSkrikandes

Ska strax ge mig iväg igen och köpa foder…. tror allt är slut på en gång, havre, betfor, mineraler… you name it!!

Sen väntar jag bara på att hovslagaren ska höra av sig, helst idag….. INNAN B plockar av sig skorna helt…… fast det har hon säkert gjort under dagen… med den tur jag har idag…. ska iaf inte köpa ngn lottGlad

#5 Vi får hoppas 6 & 7 har rättSkrattande

ELS
0

God eftermiddag

Jag har inte skrivit här på ett tag nu, upptäckte att mina ifokuspoäng minskat med ca 140Förvånad 

Har nyss kommit hem från en ganska lugn arbetsdag. Har jobbat borta i dag.

Nu ska jag strax åka iväg och hämta mina nya sommardäck. Får punga ut med ca 4000 kronor,Gråter usch!  Hade hellre använt dem till en ny sadel…..

#5 Grattis till den söta bäbisen! Men du, kan han inte få slippa det "hemska" nosluddet, han ser ju inget…ObestämdFlörtTungan ute

Apropå konstantskimlar. Min kompis föl föddes med en vacker ljust gulbrun färg och blev sedan konstantskimmel. Jag ska se om jag kan hitta några foton. Har du tur  (eller otur, hur man nu ser det Flört) så kan nog lille Monarch bli en konstantskimmel.

ELS
0

Här kommer ett foto på "Lillebror" någon månad gammal. Han föddes med denna färg och blev sedan konstantskimmel.  ( e. Dale Haze u. Grytåsa Kamomill )

ELS
0

Här är han ca 9-10 månader. Denna färg har han än i dag ( född-98 )

#5 Har du något foto på Grafit som föl? Föddes han helt svart?

RC70
0

#21 Hehe, han har bara nosluddet på sig en liten stund varje dag, han överlever !

Jag såg en film för många år sedan ifrån 1988 på Brolöten. Grafit var då HELT svart, M E N han hade en grå fläck på rumpan.

Jag har däremot bilder på Brolötens Madeira alldeles nyfödd, hon var chokladbrun över hela kroppen, är idag konstantskimmel.

Monarch är ljusare runt ögonen, ljust brun, men han har stora mörka ringar runt ögonen också, helt svart i kotorna sedan ljusare på benen. Han har börjat få ett mörkare parti över rumpan samt på manken, annars är han väldigt brun !
… Han har gråa hårstrån i svansen….

Den som lever får se !

Grattis Tittut till russbebisen !