Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1968 ggr
Murgard
0

Godmorgon tisdag 21/4

En klar och frostnupen morgon,  -2,5 och lite vitt på marken. Ska strax gå ut till mina fina connemaror. Dom är vana med en viss service Flört!

Trevlig tisdag på er alla!

/ Kerstin

GamlaSvarten
0

Iskallt ute! - 6,7 i  morse… Men pållarna uppskattade frukosten, även om gammelhästen inte kan börja äta förrän han får den obligatoriska godisbiten. Dottern påstår att han är bortskämd, men är man snart 30 så får man vara det, tycker jag!

Hade tvätt att hänga och fick först borsta bort frosten från klädstrecket. Hoppas det blir varmare under dagen eller så får väl tvätten frysa torr. Själv ska jag snart dra iväg till Eskilstuna på möte, Känns inte så kul med 36 mil för några timmars ostrukturerat snack - jag tycker möten kan avhandlas i mailform, då blir det kort och koncist.

Vaknade i natt när dottern kom hem - rättare sagt, min katt vaknade och väckte mig och påstod bestämt att det var bovar och banditer i huset. Så var inte fallet. Det var dottern som hade brottningsmatch med sin stackars katt. Han ska ju ha piller två gånger om dagen och jag undrar vem som tycker mest illa om det - katten som ska ha medicinen eller dottern som ska ge den? Går nog på ett ut. I vilket fall som helst är kattskrället piggare och det är ju bra.Skrattande

Tittut
0

Morning!

Frukost väntar, och jag måste säga att det var skönt att sova i sin egen säng igen. Gårdagnattens spänbädd var mer än tillåtet hårdsoven.

Dagen bjuder på administrativt arbete på längden och tvären, men först måste jag släppa ut sto med föl, så den lilla får ut och sträcka på benen.

2009-04-20 018

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon! Soligt och svinkallt även här. Full fart med tråkjobb hela dagen kan jag se fram emot. Blä! Skrikandes

#1 Skönt att kissen är på bättringsvägen. Då är det i alla fall värt mödan att få i honom pillren.

#2 Nussinussinussinuss! Kyss (Eller ska det kanske vara Russirussirussiruss! för en sådan där… Flört)

joyen
0

#2 vilken underbar bild!Glad

tog hem lovisa i går.. lr min sambo promenerade hem henne… Förvånad

dom har i natt gått i olika hagar bredvid varandra m varsin "lösdrift" för att det kanske ska bli lite lättare att släppa ihop joy och lovisa.. trippa får gå i egen hage efter att jag ser att det funkar mellan de små:)

solen skiner m det blåser kallt, brrr.. tur att jag tog på alla hästarna täcken inatt, puh…

hade

AnnaB
0

Godmorgon,

#2 härlig bild!

sol o fint igen, det måste komma regn snart allt torkar bort….

hästar står på schemat idag, först mina egna, sen grannens, åka o handla foder o i eftermiddag ska åka o titta på ett connemarasto, dock inte åt mig den här gången…

Ha en bra dag alla!

RC70
0

God morgon fortfarande!

Var i stallet i morse och släppte ut odjuren. Ska koppla på strömmen i Monia o Monarchs egna hage idag så att de kan få vara ute hela dagarna ! ÄNTLIGEN !

Det är kaos i hönshuset i vårat stall just nu. Tramsigt värre men så är det att stå inackorderad..

Jag ska smyga iväg till Täby C o överraska pappa som ska komma ut o testklappa Monarch idag ! SEn kommer även min kusin ifrån Moheda förbi en stund :)

Carrick
0

God middag!!

Kallt.. men solen tittar iaf fram ngtFlört

Igår var jag och köpte foder för närmare 800 kr, eftersom allt var slut i tunnorna, på en gång… härligt… : /

Idag kommer hovslagaren, verkar båda och slår på nyas skor på B.
än så länge har de suttit kvar.

Får se om jag har några pengar kvar alls efter detSkrattande

#2 Russinnussing…. söt liten sak.
GRATTIS!!

colleen
0

Go förmiddag!

Här försöker solen ta sig igenom molnen, det är nog ganska kyligt ute. Ska snart bege mig ut. Hästarna har fått lite vila i samband med vaccinationen nu. Tror att det är uppskattat, de har gått rätt ordentligt ett tag nu.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

#2 Ser ut att vara en pigg krabat. Redan på G inne i fosterhinnorna Glad!  Vissa försöker ju resa sig innan dom hunnit ut ur hinnorna riktigt.

Maria-Kavat
0

# 2 Vilken härlig bild! Grattis till nytillskottet!

Här väntar en dag av att hämta bilbarnstolar. Sonen har vuxit så det knakar så nu är det dax att gå upp ett snäpp. Hoppas kunna hinna rida oxå. Han behöver komma ut. Blivit lite överladdad! Medryttaren hade bara skrittat i söndags…

Dyblygiad
0

6# Jag känner igen det där hönskacklet. Blä för att vara inackorderad ibland…..mina kära stallkompisar ansåg att jag var oansvarig när vi åkte ner till Öland för att hämta hem ungarna + 2 ston när Cigridh var så nära en fölning. Fölvakt nr 1 som vakade lördag natt, är 16 år och varit med på 10 talet fölningar samt dragit ut 2 föl, hon hade dessutom sällskap av en 18 åring som varit med på några fölningar och de hade kobonden i beredskap om felläge skulle uppstå. Fölvakt nr 2 var en 18 åring som varit med flertalet ggr och vakat, hon passade stoet dagtid i hagen tillsammans med vår stalldräng. Fölvakt nr 3 vakade söndag natt + var kvar måndag morgon (fölet föddes 10.10) tills den lille hade sörplat i sig första mjölken och efterbörden hade kommit ut, sen åkte hon hem och sov några timmar för att sedan återkomma och fodra + kolla. Sistnämnda har inte varit med om fölning men dock kalvning, 35 år och med telefonkontakt med mig under hela fölningen. Även hon hade kobonden i beredskap. Alla hade mitt största förtroene, stoet fick sitt 4e föl utan krusiduller.

Håll tummarna för mig i dag. Vi ska i kväll iväg och se på en ½ connemara, den andra halvan är halvblod. Kanske får jag in lite connemarablod i stallet igenSkrattande

MadickenII
0

Godda!

Nyss hemkommen från arbetet, 26 kubik varor idag! Känns i både ben och rygg, och att gå upp 05:15 är även den lite småuschligt. Blev tillfrågad av en yngre kollega om jag kunde ta hans kvällspass på fredag, det kunde jag väll. Antar att han skulle ut och svira, och sånt gör ju inte jag =) Sen bär det ut till gården, ska både måla och tjära dörrar i helgen, hade jag planerat.

Nu ska jag ut och fika med höggravida kusinen, det ska bli trevligt värre!

Grattis till alla som fått föl. ni ska bara veta hur det känns för oss hästlösa. Gotta er ordentligt!

ambo
0

#2 gullliiiigg!

Puuh vilken dag: först hämta släp åka med 8 däck till Leffe E på ekerö som bytte på bil + släp..tebaks till stall baxa in släpet..hem o hämta Maja (ja, hon har skolkat idag med mitt medgivande jeez vilken mor man är höhö) pga att vet. Elizabet kom och raspa tänder o vacc mot botulism 1a idag..maja kunde då finputsa manen mm då¨han va sederad me huve i backen typ..och, han hade massor av hakar på vänstersidan, kan ju va därför han är så ovillig me att gå i form om man tar i vänstertygeln. Tur vi kom till skott då¨, det har ju gått över 2 år sen sist..ska inte gå så länge nästa gång!

Efter detta lite lunch i Ekerö C, tebaks me Maja som nu ska valla i stallet hela em. Läxor i kväll som kompensation..jaja, man är ju barn en gång och sen blir man vuxen o allvarlig. halleluja.

Nu vila + kaffe och sen kopiera ritning.

Tjoflöjt!

RC70
0

Nu har Monia och Monarch äntligen fått en hage att leka i. Pappa var snäll och fixade elstaketet åt mig, som fungerar utmärkt, vilket även lille MOnarch har prövat på. Så för första gången så är Monia och Monarch ute UTAN att jag måste stå och titta på den lille krabaten. Han var väldigt lycklig att få komma ut.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag

Cykel till jobbet idag, gick busenkelt i uppförsbackarna på vägen dit! Hemvägen var därre, då var det som att cykla in i väggen pga vinden ;)

Sen åkte jag till frissan och blev en hel del hår lättare… =)

Blåsigt som sagt, och ganska kallt och lite mulet. Men jag har för mig att solen sken när jag körde till stan med bilen förut?

RC71
0

Kallt som bara den! Rynkar på näsan Nu ska jag ut o såga.

Tjing!

Lotta

Sassenach
0

God eftermiddag!

Är på jobbet, elgiganten i båda falsarna= hyfsat mycket att göra men enformigt.

Glömde ställa väckarklockan imorse så jag kan inte upp förän vid 9. Då hade pappa redan tagit ut hästarna så jag kunde käka frulle i lugn och ro. Sen när jag gick ut för att mocka, låg Kråkan och solade, det såg jätte skönt ut.

Katten visade sig inte förän framåt 12- halv ett, skulle peta i honom ett piller. Det gick ganska bra, piller i munnen, stäng igen och håll i. Höll igen munnen på honom i ca 5min och klappade på halsen, han svalde ibland. Så släpper jag, vad gör kattskrället?? han spottar ur sig tabletten!!! Gör om proceduren, kollar i munnen innan jag släpper, pillret ligger kvar. Katten dregglar så han ser ut att ha rabies. Ska nog ringa vet. i morgon och fråga om det räcker nu han har bara 6 ggr kvar.

Ha en fortsatt trevlig dag!

colleen
0

#15 Vilken fin bild på Snörpa! Ser ut som värstä fälttävlanshästen =)

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

#2 Vilken fantastisk bild!

#15 Håller med colleen, läcker bild!

Varit körigt på jobbet i dag, PU-samtal med chefen och en massa nytt att lära, helt slut nu…

Hovis fick förhinder förra veckan så han kom i går istället och verkade pojkarna. Alla skötte sig men då vi släppte ut dom igen hängde jag det undre handtaget i det övre och gick ut för att hämta hö. Då följde Carduus 3 år som VERKLIGEN borde förstå bättre efter mig och fick REJÄLA kyssar av elen slängde sig bakåt som väl var då jag röt till åt honom och såg mkt olycklig ut där han travade runt och skakade på huvudetFörvånadSkrattande. Lilla gubben… man undrar ju om det bara var ett tillfälligt hjärnsläpp eller om det faktiskt var så länge sedan han fick en stöt att han glömt av, nu borde han inte testa på ett tag iaf och vi vet att elen är bra i staketet! Han är som en hund och följer gärna efter mig även i hage och ridhus men genom staket där går gränsenSkrattande.