Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 1221 ggr
Carrick
0

Skitiga hästar!!

Så här i vår och fällningstider är ju lera ett hett tips till alla hästar. Dock ngt som vi ägare inte är allt för förtjusta iCool

Här vill vi se bilder på  hästar som har lyssnat på tipsetSkrattande och som med andra ord är härligt skitiga!!

Carrick
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg B ut häromdagen ( och dagen efter… och efter…. och efter….)

Carrick
0

En till…. dock torr, så inte allt för svårt att få bort…. men oj vad det dammadeOskyldig

Sassenach
0

Är det inte den där färjen som kallas jordskimmel?

hllw
0

Den här bilden tycker jag är härlig! Dock ingen connemara utan en islandshäst.

joyen
0

#4 typ så ser joy ut varje dag nuSkrikandes!!!

sambon sa härom dagen…-det ser ju nästan ut som vanvård när hon är så lerig… ja vad ska jag göra?? lera i hagen å hon gillar att rulla.. bara att borsta fin på kvällen..

colleen
0

Jag är nöjd att mina bara rullar sig när det är nästan torrt, sådär ser de nästan aldrig ut.

~Jag tror på ödet~

Carrick
0

#3  Du menar att det finns ett namn på detCool?

#4 Den var för härligSkrattande I jämförelse så är ju inte min B smutsig alls…..

#5 Man får vara glad att de iaf är rena när man släpper ut demGlad

monsterpony
0

#3 Skrattande

Murgard
0

#5 Hon ser ljus och fin ut på håll i alla fall Glad. Eller kanske lite åt skäckhållet…Flört

RC70
0

Här vare någon som ÄLSKADE att rulla sig…

Murgard
0

Har sådan tur att mina inte gillar gegga. Ingen av dem skulle leta upp en lergrop Kyss! 

Men smuts som bilden på Graffe, det gillar dom, minsann. Och det är inte alla gånger så lätt att få bort från hårremmen det heller.

RC70
0

#11 han försöker bli en brunskimmel :) det där är första dagen på Önnarps. Han rullade sig 10 gånger.. o han var FULL med glansspray.. det GICK INTE borsta bort…

Murgard
0

#12 Troligen ville han sätta de nya dofterna väl i kläderna ;)

Nej, när solen skiner och statisk elekticitet uppstår så är sånt där torrt hopplöst att få väck. Lätt fuktad borste. Eller slangen.

[Gabriella-Stenius]
0

Får leta fram kameran och ut och fota Aloé! Hon är ett riktigt lermonster! Rullar sig så fort hon kommer ut på morgonen!Skrikandes
Halvblodet däremot aktar sig noga för att smutsa ner sig!Glad

Sassenach
0

#7 Klart det finns! Skrattande Ett måste för alla skimmelälskare… Oskyldig  jordskimmel, sandskimmel, lerskimmel, grusskimmel, grässkimmel osv

joyen
0

har tyvärr ingen bild m fick se ngt kul hagen i dag, shettisen lovisa välte ur vattenhinken och la sig ner för att rulla och skulle ha huvudet i hinken samtidigt!!!
hon körde in huvudet och rullade m hinken på sig, vilka ideer!!!
hahaha

Murgard
0

#16 Är hon verkligen riktigt frisk?? Flört

[baffinbay]
0

#16  instämmer med #17, är hon RIKTIGT frisk? hihi ;)

[baffinbay]
0

Detta var ändå en lindrig dag vanligtvis går leran mycket högre upp och i tjockare lager.. :P Är ändå glad att ha flyttat till dessa lerjordar från förra gården som hade KOLSTYBB i markerna. DET var inte en barnlek att få ur pälsarna…

Carrick
0

#19 Haha, läcker svans!!!

Så kan det nästan se ut här ibland också… funderar på att klippa av svansen en bit men…vill inte ta sååå mycket som skulle behövas för att slippa…. fast just nu släpar den i backenCool så lite ska den av… vilken dag som helst!!

Förstår att du är glad att slippa kolstybb…. i somras gick mina hästar i en hage där de eldat en stor brasa = kol och aska på en ganska stor yta.

Ni kan ju gissa var mina hästar rullade sig någonstans… och hur lätta de var att få renaSkrattande